Page 113 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Tarım Dedektifleri: Ülke İnceleme
Konu Tarımsal Üretim: Örnek Ülke
• Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan çözümler.
Öğrenme Hedefleri • Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan sınıflandırır.
• Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan yorumlar.
Materyaller Grafik düzenleyici şablonlar, ders kitapları, makale, atlas, çevrimiçi araçlar.
Süre 2 ders saati
Soru-Cevap: Öğretmenin derste öğrencilere soru sorup öğrencilerden cevap alma-
sı
Açık Anlatım: Öğretmenin öğrencilere doğrudan bilgi sunması
Örnek Olay: Öğretmenin öğrencilere konuyu açıklamak adına örnek sunup açık-
Etkinlik Açıklaması laması
Beyin Fırtınası: Öğrencilerin öğretmenin sorduğu sorularla ilgili düşünüp cevap
vermeleri
Küçük Grup Çalışması: Öğrencilerin belirlenen kriterler doğrultusunda grup oluş-
turarak çalışma yapması
Öğretmen öğrencilere; “Tarımı etkileyen faktörler nelerdir?, Tarım her ülkede aynı
yöntemlerle mi yapılmaktadır?” gibi sorular yönelterek konuya giriş yapar. Öğren-
ciler beyin fırtınası yaparak soruları cevaplandırır (SF1). Öğretmen öğrencilerden
gelen cevaplarla beraber farklı tarımsal uygulamaların neler olduğunu, özellikleri-
ni, tarımsal uygulamalar üzerinde etkili olan faktörleri öğrencilerle paylaşır (İF1).
Öğretmen, daha sonra ülkelerin genel coğrafi özellikleri ile tarımsal üretim faali-
yetleri arasındaki ilişkiyi inceleyeceklerini söyler. Öğretmen öğrencilerden inceleme
yapmaları için sunulan ülkelerden (ABD, Hollanda, Fransa, Nijerya, Sudan vb.) bir
tanesini seçmelerini ister (SF2). Aynı örnek ülkeyi seçen öğrencilere grup olarak ça-
lışma fırsatı sunulur. Grupların belirlenen örnek ülkeyi aşağıda belirlenen yönlerden
Uygulama Süreci incelemeleri istenir:
1. Ülkenin coğrafi özellikleri (konumu, iklim özellikleri, yer şekilleri vb.)
2. Ülkenin tarımsal üretim durumu
3. Ülkenin tarımdaki yeterlilik durumu
4. Ülkenin tarımsal gelişmişlik durumu
5. Ülkenin tarımdan elde ettiği gelirin ülke ekonomisine etkisi
Öğretmen grup çalışması için için uygun ortam düzenler (FÖOD1). Öğrencilere ör-
nek ülkenin incelenebilmesi için materyal desteği sağlanır (İF2).
Öğrencilerden araştırma sonucunda çıkarımlarını yazması istenir (ÜF1). Böylece
örnek ülkenin tarımsal özellikleri sınıflandırılmaya çalışılır (Örnek grafik düzenleyici
Değerlendirme aşağıda verilmiştir.). Grupların hazırlamış oldukları ürünlerini belirledikleri bir tem-
silci ile sunmaları istenir (ÜF2). Değerlendirmede kullanılacak öz ve akran değer-
lendirme formu ve örnek grafik düzenleyici ekte verilmiştir.
113