Page 113 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 113

Coğrafya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Tarım Dedektifleri: Ülke İnceleme
         Konu                  Tarımsal Üretim: Örnek Ülke
                                 •  Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan çözümler.
         Öğrenme Hedefleri       •  Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan sınıflandırır.

                                 •  Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan yorumlar.
         Materyaller           Grafik düzenleyici şablonlar, ders kitapları, makale, atlas, çevrimiçi araçlar.
         Süre                  2 ders saati

                               Soru-Cevap: Öğretmenin derste öğrencilere soru sorup öğrencilerden cevap alma-
                               sı
                               Açık Anlatım: Öğretmenin öğrencilere doğrudan bilgi sunması
                               Örnek Olay: Öğretmenin öğrencilere konuyu açıklamak adına örnek sunup açık-
         Etkinlik Açıklaması   laması
                               Beyin  Fırtınası:  Öğrencilerin  öğretmenin  sorduğu  sorularla  ilgili  düşünüp  cevap
                               vermeleri
                               Küçük Grup Çalışması: Öğrencilerin belirlenen kriterler doğrultusunda grup oluş-
                               turarak çalışma yapması
                               Öğretmen öğrencilere; “Tarımı etkileyen faktörler nelerdir?, Tarım her ülkede aynı
                               yöntemlerle mi yapılmaktadır?” gibi sorular yönelterek konuya giriş yapar. Öğren-
                               ciler beyin fırtınası yaparak soruları cevaplandırır (SF1). Öğretmen öğrencilerden
                               gelen cevaplarla beraber farklı tarımsal uygulamaların neler olduğunu, özellikleri-
                               ni, tarımsal uygulamalar üzerinde etkili olan faktörleri öğrencilerle paylaşır (İF1).
                               Öğretmen, daha sonra ülkelerin genel coğrafi özellikleri ile tarımsal üretim faali-
                               yetleri arasındaki ilişkiyi inceleyeceklerini söyler. Öğretmen öğrencilerden inceleme
                               yapmaları için sunulan ülkelerden (ABD, Hollanda, Fransa, Nijerya, Sudan vb.) bir
                               tanesini seçmelerini ister (SF2). Aynı örnek ülkeyi seçen öğrencilere grup olarak ça-
                               lışma fırsatı sunulur. Grupların belirlenen örnek ülkeyi aşağıda belirlenen yönlerden
         Uygulama Süreci       incelemeleri istenir:

                                 1. Ülkenin coğrafi özellikleri (konumu, iklim özellikleri, yer şekilleri vb.)
                                 2. Ülkenin tarımsal üretim  durumu

                                 3. Ülkenin tarımdaki yeterlilik durumu
                                 4. Ülkenin tarımsal gelişmişlik durumu
                                 5. Ülkenin tarımdan elde ettiği gelirin ülke ekonomisine etkisi
                               Öğretmen grup çalışması için için uygun ortam düzenler (FÖOD1). Öğrencilere ör-
                               nek ülkenin incelenebilmesi için materyal desteği sağlanır (İF2).
                               Öğrencilerden araştırma sonucunda çıkarımlarını yazması istenir (ÜF1). Böylece
                               örnek ülkenin tarımsal özellikleri sınıflandırılmaya çalışılır (Örnek grafik düzenleyici
         Değerlendirme         aşağıda verilmiştir.). Grupların hazırlamış oldukları ürünlerini belirledikleri bir tem-
                               silci ile sunmaları istenir (ÜF2). Değerlendirmede kullanılacak öz ve akran değer-
                               lendirme formu ve örnek grafik düzenleyici ekte verilmiştir.





                                                                                                         113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118