Page 108 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108

Coğrafya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 23


        TEMA: AFETLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE
         Etkinliğe             COĞ.11.6.3. Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımını sorgu-
         Dönüştürülecek        layabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin merak etti-
                               ği soruları sorar.
                               b) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin bilgi toplar.
                               c) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin topladığı
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       bilgileri düzenler.
                               ç) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin düzenlediği
                               bilgileri çözümler.
                               d) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin çözümledi-
                               ği bilgilerden sonuçlar çıkararak paylaşımda bulunur.
                               Öğrencilerin doğal çevre unsurları, doğal kaynakların sınıflandırılması, yakın çev-
         Ön Koşul Beceriler/   rede bulunan su kaynakları ile insan arasındaki etkileşim ve su kaynaklarının bilinç-
         Temel Kabuller        sizce tüketilmesinin canlı yaşamı üzerindeki olumsuz etkileri hakkında bilgi sahibi
                               olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Su tasarrufuyla ilgili öğrencinin aile üyeleri sürece destek vermeyebilir. Bu durum
         İhtiyaçları           öğrenci için zorluk oluşturabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğrenciler su tüketimlerine bağlı notlarını çizelge ile alabilirler. Öğretmen ör-
                               nek bir çizelge paylaşabilir.
         İçerik
                               İF2: Öğrencilere çalışmalarını somutlaştırabilmeleri ve paylaşım esnasında hatırla-
                               malarını sağlamak amacıyla boş şablon dağıtılabilir.
                               SF1: Öğretmen, görevlendirme yaparken gereken basamakları sözel yolla iletebi-
                               leceği gibi bir haftalık süreçte hatırlatıcı olması adına yazılı olarak da dağıtabilir.
                               SF2: Öğretmen, bu basamaktaki soruları öğrencilere tahtaya yazarak sunabilece-
         Süreç
                               ği gibi bireysel olarak yazılı formda da sunabilir.
                               SF3:  Gruplar  oluşturulurken  öğrencilerin  grup  arkadaşlarını  kendilerinin  seçebil-
                               melerine fırsat sunulabilir.
                               SF4: Öğretmen, özetleme yaparken tahtaya anahtar kelimeler yazabilir.

                               ÜF1: Öğrenciler ikili gruplarda ulaştıkları sonuçları sözlü sunabilecekleri gibi ister-
                               lerse farklı formlarda da (yazılı, dijital ortam) sunabilir.
         Ürün
                               ÜF2:  Öğrenci,  formu  bireysel  doldurabileceği  gibi  ailesinden  de  destek  alabilir.
                               Öğrencinin formu doldurmasının yanı sıra sürece katılımı, çabası ve etkinliğe ilgisi
                               değerlendirilebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, araştırma sürecinde öğrencilerin sınıf içerisinde birbirlerinin
         Fiziksel Öğrenme      çalışmalarını olumsuz etkilemeyecek, aynı zamanda sınıf içinde rahat hareket ede-
         Ortamı Düzenlemeleri  bilecekleri biçimde  sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir.



    108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113