Page 108 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 108
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 23
TEMA: AFETLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE
Etkinliğe COĞ.11.6.3. Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımını sorgu-
Dönüştürülecek layabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin merak etti-
ği soruları sorar.
b) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin bilgi toplar.
c) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin topladığı
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri bilgileri düzenler.
ç) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin düzenlediği
bilgileri çözümler.
d) Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin çözümledi-
ği bilgilerden sonuçlar çıkararak paylaşımda bulunur.
Öğrencilerin doğal çevre unsurları, doğal kaynakların sınıflandırılması, yakın çev-
Ön Koşul Beceriler/ rede bulunan su kaynakları ile insan arasındaki etkileşim ve su kaynaklarının bilinç-
Temel Kabuller sizce tüketilmesinin canlı yaşamı üzerindeki olumsuz etkileri hakkında bilgi sahibi
olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Su tasarrufuyla ilgili öğrencinin aile üyeleri sürece destek vermeyebilir. Bu durum
İhtiyaçları öğrenci için zorluk oluşturabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrenciler su tüketimlerine bağlı notlarını çizelge ile alabilirler. Öğretmen ör-
nek bir çizelge paylaşabilir.
İçerik
İF2: Öğrencilere çalışmalarını somutlaştırabilmeleri ve paylaşım esnasında hatırla-
malarını sağlamak amacıyla boş şablon dağıtılabilir.
SF1: Öğretmen, görevlendirme yaparken gereken basamakları sözel yolla iletebi-
leceği gibi bir haftalık süreçte hatırlatıcı olması adına yazılı olarak da dağıtabilir.
SF2: Öğretmen, bu basamaktaki soruları öğrencilere tahtaya yazarak sunabilece-
Süreç
ği gibi bireysel olarak yazılı formda da sunabilir.
SF3: Gruplar oluşturulurken öğrencilerin grup arkadaşlarını kendilerinin seçebil-
melerine fırsat sunulabilir.
SF4: Öğretmen, özetleme yaparken tahtaya anahtar kelimeler yazabilir.
ÜF1: Öğrenciler ikili gruplarda ulaştıkları sonuçları sözlü sunabilecekleri gibi ister-
lerse farklı formlarda da (yazılı, dijital ortam) sunabilir.
Ürün
ÜF2: Öğrenci, formu bireysel doldurabileceği gibi ailesinden de destek alabilir.
Öğrencinin formu doldurmasının yanı sıra sürece katılımı, çabası ve etkinliğe ilgisi
değerlendirilebilir.
FÖOD1: Öğretmen, araştırma sürecinde öğrencilerin sınıf içerisinde birbirlerinin
Fiziksel Öğrenme çalışmalarını olumsuz etkilemeyecek, aynı zamanda sınıf içinde rahat hareket ede-
Ortamı Düzenlemeleri bilecekleri biçimde sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir.
108