Page 105 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105

Coğrafya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 22


        TEMA: EKONOMİK FAALİYETLER VE ETKİLERİ
         Etkinliğe             COĞ.11.5.5. Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkilerini sorgulayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili sorular sorar.
                               b) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili bilgi toplar.
         Basamaklandırılmış    c) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili topladığı bilgileri düzenler.
         Bilgi Birimleri
                               ç) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
                               d) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili çıkarımda bulunur.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin; yaşadıkları yer ve Türkiye’de yürütülen başlıca ekonomik faaliyetler,
         Temel Kabuller        ekonomiyi etkileyen coğrafi faktörler hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler sanayi faaliyetlerinin mekân üzerindeki sosyal, ekonomik ve çevresel et-
         İhtiyaçları           kileri ile ilgili çözümlenen bilgilerden çıkarımda bulunurken zorlanabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Görüntüler öğrencilerle dijital ya da yazılı materyal olarak paylaşılabilir.

                               İF2: Öğrencilerin inceleme yapabilmeleri için ilgili dokümanlar öğretmen tarafın-
                               dan öğrencilerle paylaşılabileceği gibi dijital imkânlar sunularak da öğrencilerin
         İçerik
                               araştırma yapmaları sağlanabilir.
                               İF3:  Öğretmen  öğrencilerin  etkinlik  sürecini  anlamlandırabilmeleri  için  örnek  bir
                               RAFT çalışmasını sınıfla paylaşabilir.
                               SF1: Öğretmen, bilgileri sözlü olarak verebileceği gibi kalıcılığı artırmak için tahta-
                               nın bir köşesine yazabilir ya da sunu şeklinde öğrencilerle paylaşabilir.
                               SF2: Öğrencilere tüm roller ve rollerin oluşturması gereken ürünler sunularak öğ-
         Süreç
                               rencilerin kendilerine uygun rol seçmeleri sağlanabilir.
                               SF3: Öğrencilerin kendi ilgi ve istekleri doğrultusunda grup oluşturmalarına imkân
                               tanınabilir.
                               ÜF1: Öğrenciler  yazılı  ürünlerin  sunulmasının  yanı  sıra  broşür  tasarlama,  drama
                               yapma, şiir yazma, sunu hazırlama, konuşma yapma, grafik çizme gibi çeşitli for-
         Ürün                  matlar kullanabilir.
                               ÜF2: Öğrencilerin sürece aktif katılımı, çabası, grupla iş birliği içinde çalışması vb.
                               faktörler göz önünde bulundurularak değerlendirme yapılabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Araştırma sürecinde öğrencilerin sınıf içinde rahat hareket edebilecekleri
         Ortamı Düzenlemeleri  biçimde sıralar yerleştirilip düzenlemeler yapılabilir.












                                                                                                         105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110