Page 105 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 105
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 22
TEMA: EKONOMİK FAALİYETLER VE ETKİLERİ
Etkinliğe COĞ.11.5.5. Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkilerini sorgulayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili sorular sorar.
b) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili bilgi toplar.
Basamaklandırılmış c) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili topladığı bilgileri düzenler.
Bilgi Birimleri
ç) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
d) Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili çıkarımda bulunur.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin; yaşadıkları yer ve Türkiye’de yürütülen başlıca ekonomik faaliyetler,
Temel Kabuller ekonomiyi etkileyen coğrafi faktörler hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler sanayi faaliyetlerinin mekân üzerindeki sosyal, ekonomik ve çevresel et-
İhtiyaçları kileri ile ilgili çözümlenen bilgilerden çıkarımda bulunurken zorlanabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Görüntüler öğrencilerle dijital ya da yazılı materyal olarak paylaşılabilir.
İF2: Öğrencilerin inceleme yapabilmeleri için ilgili dokümanlar öğretmen tarafın-
dan öğrencilerle paylaşılabileceği gibi dijital imkânlar sunularak da öğrencilerin
İçerik
araştırma yapmaları sağlanabilir.
İF3: Öğretmen öğrencilerin etkinlik sürecini anlamlandırabilmeleri için örnek bir
RAFT çalışmasını sınıfla paylaşabilir.
SF1: Öğretmen, bilgileri sözlü olarak verebileceği gibi kalıcılığı artırmak için tahta-
nın bir köşesine yazabilir ya da sunu şeklinde öğrencilerle paylaşabilir.
SF2: Öğrencilere tüm roller ve rollerin oluşturması gereken ürünler sunularak öğ-
Süreç
rencilerin kendilerine uygun rol seçmeleri sağlanabilir.
SF3: Öğrencilerin kendi ilgi ve istekleri doğrultusunda grup oluşturmalarına imkân
tanınabilir.
ÜF1: Öğrenciler yazılı ürünlerin sunulmasının yanı sıra broşür tasarlama, drama
yapma, şiir yazma, sunu hazırlama, konuşma yapma, grafik çizme gibi çeşitli for-
Ürün matlar kullanabilir.
ÜF2: Öğrencilerin sürece aktif katılımı, çabası, grupla iş birliği içinde çalışması vb.
faktörler göz önünde bulundurularak değerlendirme yapılabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Araştırma sürecinde öğrencilerin sınıf içinde rahat hareket edebilecekleri
Ortamı Düzenlemeleri biçimde sıralar yerleştirilip düzenlemeler yapılabilir.
105