Page 106 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 106
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Bölgenin Nabzı: Sanayi ile Gelen Dönüşüm
Konu Sanayileşmenin Mekânsal Etkileri
• Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili sorular sorar.
• Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili bilgi toplar.
Öğrenme Hedefleri • Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili topladığı bilgileri düzenler.
• Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
• Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili çıkarımda bulunur.
Ereğli Demir-Çelik Fabrikasının, Batman Petrol Rafinerisinin, Afşin-Elbistan Termik
Materyaller Santralinin fotoğrafları, uydu görüntüleri, RAFT strateji tablosu, etkileşimli tahta,
tablet, telefon, konu ile ilgili makale, dergi, gazete
Süre 2 ders saati
RAFT: Öğrencilerin konuyla ilgili rol alıp rolün gerektirdiği çalışmayı tamamlaması
Akran Öğretimi: Öğrencilerin sorulara cevap ararken birbirlerini destekleyerek
Etkinlik Açıklaması
öğrenme sağlaması
Açık Anlatım: Öğretmenin bilgileri öğrencilere doğrudan sözü olarak anlatması
Öğretmen öğrencilere bu derste sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkilerini incele-
yeceklerini söyler. Öğrencilere, “Bir sanayi tesisi kurulurken sizce hangi faktörler
etkilidir?” diye sorarak derse başlar. Öğrencilerden yanıtları alır.
Daha sonra öğretmen, belirlenmiş olan sanayi tesislerinin (Ereğli Demir-Çelik Fab-
rikası, Batman Petrol Rafinerisi, Afşin-Elbistan Termik Santrali) kurulduğu yerleş-
me alanlarının geçmişe ve günümüze ait görüntülerini öğrencilere gösterir (İF1).
Öğrencilerin sunulan görüntüleri incelemeleri için zaman verilir. Görüntülerde yaşa-
nan değişimlerin neler olduğu ve nedenleri hakkında öğrencilere bilgi verilir (SF1).
Ardından öğrencilere bir etkinlik yapacakları söylenir. Bu etkinlikte çeşitli rollerin
Uygulama Süreci ve rollerin gerektirdiği ürün çalışmalarının yer aldığı tablo öğrencilerle paylaşılır.
Öğrencilerden bir rol seçmesi ve rolün gerektirdiği ürün için çalışma yapması istenir
(SF2).
Yaptıkları çalışmalarda öğrencilerin konuya ilişkin bilgilerini kendi istekleri doğ-
rultusunda ifade edebilecekleri söylenir. Öğrencilerden etkinlik için ikişerli grup
oluşturmaları istenir (SF3). Gruplar oluşturulur (FÖOD1). Öğrencilerden grupları
oluşturduktan sonra belirlenen sanayi tesislerinden (Ereğli Demir-Çelik Fabrikası,
Batman Petrol Rafinerisi, Afşin-Elbistan Termik Santrali) birini seçerek bu faaliyet
alanının mekânsal etkilerini incelemeleri istenir (İF2). İncelemelerinin ardından
ulaştıkları sonuçları RAFT strateji tekniğini kullanarak aktaracakları söylenir (İF3).
Sınıf çalışmaları bittikten sonra öğrenciler sunumlarını yaparlar (ÜF1).
106