Page 106 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 106

Coğrafya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Bölgenin Nabzı: Sanayi ile Gelen Dönüşüm
         Konu                  Sanayileşmenin Mekânsal Etkileri
                                 •  Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili sorular sorar.
                                 •  Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili bilgi toplar.
         Öğrenme Hedefleri       •  Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili topladığı bilgileri düzenler.
                                 •  Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
                                 •  Sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkileriyle ilgili çıkarımda bulunur.
                               Ereğli Demir-Çelik Fabrikasının, Batman Petrol Rafinerisinin, Afşin-Elbistan Termik
         Materyaller           Santralinin fotoğrafları, uydu görüntüleri, RAFT strateji tablosu, etkileşimli tahta,
                               tablet, telefon, konu ile ilgili makale, dergi, gazete
         Süre                  2 ders saati
                               RAFT: Öğrencilerin konuyla ilgili rol alıp rolün gerektirdiği çalışmayı tamamlaması
                               Akran  Öğretimi:  Öğrencilerin  sorulara  cevap  ararken  birbirlerini  destekleyerek
         Etkinlik Açıklaması
                               öğrenme sağlaması
                               Açık Anlatım: Öğretmenin bilgileri öğrencilere doğrudan sözü olarak anlatması

                               Öğretmen öğrencilere  bu derste sanayi faaliyetlerinin mekânsal etkilerini incele-
                               yeceklerini  söyler.  Öğrencilere,  “Bir  sanayi  tesisi  kurulurken  sizce  hangi  faktörler
                               etkilidir?” diye sorarak derse başlar. Öğrencilerden yanıtları alır.
                               Daha sonra öğretmen, belirlenmiş olan sanayi tesislerinin (Ereğli Demir-Çelik Fab-
                               rikası, Batman Petrol Rafinerisi, Afşin-Elbistan Termik Santrali) kurulduğu yerleş-
                               me alanlarının geçmişe ve günümüze ait görüntülerini öğrencilere gösterir (İF1).
                               Öğrencilerin sunulan görüntüleri incelemeleri için zaman verilir. Görüntülerde yaşa-
                               nan değişimlerin neler olduğu ve nedenleri hakkında öğrencilere bilgi verilir (SF1).
                               Ardından öğrencilere bir etkinlik yapacakları söylenir. Bu etkinlikte çeşitli rollerin
         Uygulama Süreci       ve rollerin gerektirdiği ürün çalışmalarının yer aldığı tablo öğrencilerle paylaşılır.
                               Öğrencilerden bir rol seçmesi ve rolün gerektirdiği ürün için çalışma yapması istenir
                               (SF2).
                               Yaptıkları  çalışmalarda  öğrencilerin  konuya  ilişkin  bilgilerini  kendi  istekleri  doğ-
                               rultusunda  ifade  edebilecekleri  söylenir.  Öğrencilerden  etkinlik  için  ikişerli  grup
                               oluşturmaları istenir (SF3). Gruplar oluşturulur (FÖOD1). Öğrencilerden grupları
                               oluşturduktan sonra belirlenen sanayi tesislerinden (Ereğli Demir-Çelik Fabrikası,
                               Batman Petrol Rafinerisi, Afşin-Elbistan Termik Santrali) birini seçerek bu faaliyet
                               alanının  mekânsal  etkilerini  incelemeleri  istenir  (İF2).  İncelemelerinin  ardından
                               ulaştıkları sonuçları RAFT strateji tekniğini kullanarak aktaracakları söylenir (İF3).
                               Sınıf çalışmaları bittikten sonra öğrenciler sunumlarını yaparlar (ÜF1).














    106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111