Page 107 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 107

Coğrafya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




                                  ROL     İZLEYİCİ   FORMAT                     TEMA
                                           Belediye   Broşür   Sanayi tesisinin bölgedeki ticari faaliyetlere
                                  Esnaf
                                           başkanı   hazırlama                  etkisi
                                           İl ziraat   Konuşma   Sanayi tesisinden çıkan atık suların tarım
                                  Çiftçi    odası      metni      toprakları üzerindeki olumsuz etkileri
                                           başkanı
                                           Gazete     Haber    Sanayi tesisinin bölge halkının istihdam ola-
                                Gazeteci
                                           müdürü      metni      naklarına  etkisiyle ilgili bir araştırma
                                           İl sanayi           Fabrikanın bölgedeki altyapı gereksinimleri
                                 Fabrika               Sunu
                                 müdürü     odası    hazırlama   (su, elektrik, yollar vb.) ve mevcut altyapı
                                           başkanı                         üzerindeki etkileri.
                               Yapılan tüm etkinlikler sürecinde öğrencilerin gösterdiği çaba, verilen görevlere ka-
                               tılım sağlama, birbirleriyle iş birliği içinde çalışabilme, son durumda verilen görev-
                               lerin uygun şekilde tamamlanabilmesi değerlendirilir. Bunun için akran değerlen-
         Değerlendirme
                               dirme formları kullanılacaktır (ÜF2). Akran değerlendirmesi ölçeği hazırlanırken
                               “Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı”nda yer alan örnekler-
                               den yararlanılabilir (http://meb.ai/UW8PWDJ).
                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
         Kullanılan Evrensel     •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Tasarım Ögeleri           nekleri sunma
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)




























                                                                                                         107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112