Page 107 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 107
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ROL İZLEYİCİ FORMAT TEMA
Belediye Broşür Sanayi tesisinin bölgedeki ticari faaliyetlere
Esnaf
başkanı hazırlama etkisi
İl ziraat Konuşma Sanayi tesisinden çıkan atık suların tarım
Çiftçi odası metni toprakları üzerindeki olumsuz etkileri
başkanı
Gazete Haber Sanayi tesisinin bölge halkının istihdam ola-
Gazeteci
müdürü metni naklarına etkisiyle ilgili bir araştırma
İl sanayi Fabrikanın bölgedeki altyapı gereksinimleri
Fabrika Sunu
müdürü odası hazırlama (su, elektrik, yollar vb.) ve mevcut altyapı
başkanı üzerindeki etkileri.
Yapılan tüm etkinlikler sürecinde öğrencilerin gösterdiği çaba, verilen görevlere ka-
tılım sağlama, birbirleriyle iş birliği içinde çalışabilme, son durumda verilen görev-
lerin uygun şekilde tamamlanabilmesi değerlendirilir. Bunun için akran değerlen-
Değerlendirme
dirme formları kullanılacaktır (ÜF2). Akran değerlendirmesi ölçeği hazırlanırken
“Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı”nda yer alan örnekler-
den yararlanılabilir (http://meb.ai/UW8PWDJ).
• Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
Kullanılan Evrensel • Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Tasarım Ögeleri nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
107