Page 112 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 24
TEMA: BÖLGELER, ÜLKELER VE KÜRESEL BAĞLANTILAR
Etkinliğe COĞ.11.7.2. Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan özetle-
Dönüştürülecek yebilme
Öğrenme Çıktıları
a) Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan çözümler.
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri b) Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan sınıflandırır.
c) Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan yorumlar.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin ekonomiyi etkileyen faktörleri, temel ekonomik faaliyetlerle ilgili kav-
Temel Kabuller ramları bildiği, ekonomik faaliyetleri sınıflandırabildiği kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler bir ülkenin ekonomisi ile tarımsal üretim özellikleri arasındaki ilişkiyi yo-
İhtiyaçları rumlamada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Paylaşım aracı olarak dijital dokümanlar kullanılabileceği gibi öğretmen; ders
öncesi hazırladığı bilgi notlarını paylaşabilir, sözlü sunum yapabilir.
İçerik İF2: Öğretmen öğrencilere çalışmaları için örnek ülkeyle ilgili haritalar (konumu
belirleyebilmesi için dünya haritası, iklim özellikleriyle ilgili çıkarımlarda bulunabil-
mesi için iklim haritaları gibi), ders kitapları, makale, atlas, çevrimiçi araçlar gibi
materyaller sunarak çalışmalarını destekleyebilir.
SF1: Öğrencilere görsel ya da sözel ipucu verilerek öğrencilerin soruları cevapla-
maları desteklenebilir. Ayrıca gönüllü öğrencilere öncelik tanınarak akran öğretimi
Süreç desteklenebilir.
SF2: Öğretmen öğrencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda seçim yapmalarını ko-
laylaştırmak için seçim tablosu sunabilir.
ÜF1: Öğretmen sonuçların sunulması için grafik düzenleyici hazırlayıp gruplara ve-
rebilir.
ÜF2: Öğrenciler sunumlarını sözlü ya da yazılı olarak yapabilirler.
Ürün
Öğrenciler öz ve akran değerlendirme formu kullanılarak değerlendirilir. Öğrenci-
lerin sürece aktif katılımı, grupla uyumlu çalışması vb. faktörler göz önünde bulun-
durularak değerlendirme yapılabilir.
FÖOD1: Öğretmen, araştırma sürecinde öğrencilerin sınıf içerisinde rahat hareket
Fiziksel Öğrenme edebilecekleri biçimde sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir. Sıraların ara-
Ortamı Düzenlemeleri
lıkları ve yakınlıkları ayarlanabilir.
112