Page 112 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 112

Coğrafya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 24


        TEMA: BÖLGELER, ÜLKELER VE KÜRESEL BAĞLANTILAR
         Etkinliğe             COĞ.11.7.2. Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan özetle-
         Dönüştürülecek        yebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan çözümler.
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       b) Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan sınıflandırır.
                               c) Örnek bir ülkenin tarımsal üretim özelliklerini coğrafi açıdan yorumlar.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin ekonomiyi etkileyen faktörleri, temel ekonomik faaliyetlerle ilgili kav-
         Temel Kabuller        ramları bildiği, ekonomik faaliyetleri sınıflandırabildiği kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler bir ülkenin ekonomisi ile tarımsal üretim özellikleri arasındaki ilişkiyi yo-
         İhtiyaçları           rumlamada zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Paylaşım aracı olarak dijital dokümanlar kullanılabileceği gibi öğretmen; ders
                               öncesi hazırladığı bilgi notlarını paylaşabilir, sözlü sunum yapabilir.

         İçerik                İF2:  Öğretmen  öğrencilere  çalışmaları  için  örnek  ülkeyle  ilgili  haritalar  (konumu
                               belirleyebilmesi için dünya haritası, iklim özellikleriyle ilgili çıkarımlarda bulunabil-
                               mesi için iklim haritaları gibi), ders kitapları, makale, atlas, çevrimiçi araçlar gibi
                               materyaller sunarak çalışmalarını destekleyebilir.

                               SF1: Öğrencilere görsel ya da sözel ipucu verilerek öğrencilerin soruları cevapla-
                               maları desteklenebilir. Ayrıca gönüllü öğrencilere öncelik tanınarak akran öğretimi
         Süreç                 desteklenebilir.
                               SF2: Öğretmen öğrencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda  seçim yapmalarını ko-
                               laylaştırmak için seçim tablosu sunabilir.
                               ÜF1: Öğretmen sonuçların sunulması için grafik düzenleyici hazırlayıp gruplara ve-
                               rebilir.
                               ÜF2: Öğrenciler sunumlarını sözlü ya da yazılı olarak yapabilirler.
         Ürün
                               Öğrenciler öz ve akran değerlendirme formu kullanılarak değerlendirilir. Öğrenci-
                               lerin sürece aktif katılımı, grupla uyumlu çalışması vb. faktörler göz önünde bulun-
                               durularak değerlendirme yapılabilir.
                               FÖOD1: Öğretmen, araştırma sürecinde öğrencilerin sınıf içerisinde rahat hareket
         Fiziksel Öğrenme      edebilecekleri biçimde  sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir. Sıraların ara-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               lıkları ve yakınlıkları ayarlanabilir.
















    112
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117