Page 109 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 109

Coğrafya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Suyun Ayak İzi
         Konu                  Türkiye’de Suyun Sürdürülebilir Kullanımı
                                 •  Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin merak et-
                                   tiği soruları sorar.
                                 •  Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin bilgi toplar.
                                 •  Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin topladığı
         Öğrenme Hedefleri         bilgileri düzenler.
                                 •  Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin düzenledi-
                                   ği bilgileri çözümler.
                                 •  Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin çözümle-
                                   diği bilgilerden sonuçlar çıkararak paylaşımda bulunur.
         Materyaller           Boş çalışma kağıtları, kalemler. öz değerlendirme formu, etkileşimli tahta

         Süre                  2 ders saati
                               Düşün-Eşleş-Paylaş: Sınıfta öğrencilerin bir konu, soru ya da sorun üzerinde önce
                               bireysel olarak düşünmeleri, ardından bu düşüncelerini ikişerli tartışmaları ve daha
                               sonra da ikili olarak birlikte ulaştıkları sonuçları tüm öğrencilerle paylaşmaları biçi-
         Etkinlik Açıklaması
                               minde uygulanan bir tekniktir.
                               Özetleme:  Öğretmenin  ders  boyunca  öğrenilen  bilgileri  ders  sonunda  özetleme
                               yapması
                               Öğrenciler  bir  önceki  haftadan  öğretmen  tarafından  farkındalık  oluşturabilmek
                               adına su kullanımlarını ölçmeleri için görevlendirilir (SF1).
                               Görevlendirme  yapılırken  öğretmen  tarafından  bir  süre  belirlenir  (Bu  süre
                               3 gün olabilir.).
                               Belirlenen günlerde öğrenciler kullanıma bağlı su tüketim miktarlarını tespit etmek
                               için günün ilk saatlerinde  su sayacındaki tüketim miktarını not alır (İF1). Böylece
                               öğrenciler arasında farkındalık yaratılabilir.
                               Öğretmen daha sonra öğrencilere etkinlik yapacaklarını söyleyerek derse başlar
                               (Bu etkinlikte düşün-eşleş-paylaş tekniği kullanılacaktır.).
                               Düşün
                               Bu  aşamada  öğretmen  öğrencilere  konu  üzerinde  düşünmelerini  sağlayacak  soru
                               yöneltir. Öğrencilere bu soru hakkında bireysel olarak düşünmeleri gerektiğini söyler
                               (SF2).
         Uygulama Süreci       Örnek sorular :
                                 •  Yanlış ve gereksiz su kullanımları nelerdir? Bu kullanımların azaltılmasıyla ilgili
                                   neler yapılabilir ?
                                 •  Suyun yanlış ve gereksiz kullanımının olumsuz etkileri nelerdir?
                                 •  Yanlış ve gereksiz su kullanımlarının birey, toplum ve doğa üzerindeki olumsuz
                                   etkileri nelerdir?Eşleş
                               İkinci aşamada öğretmen öğrencilerin başka bir öğrenci ile eşleşmesi gerektiğini
                               söyler (SF3).
                               Tüm öğrenciler eşleşerek ikili gruplar oluşturur (FÖOD1).
                               Öğretmen, oluşan gruplara düşün kısmındaki düşüncelerini birbirleriyle paylaşma-
                               larını söyler (İF2).
                               Öğrenciler onlara tanınan süre boyunca ikili gruplarda kendi düşüncelerini payla-
                               şarak ortak bir sonuca ulaşırlar.



                                                                                                         109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114