Page 109 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 109
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Suyun Ayak İzi
Konu Türkiye’de Suyun Sürdürülebilir Kullanımı
• Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin merak et-
tiği soruları sorar.
• Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin bilgi toplar.
• Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin topladığı
Öğrenme Hedefleri bilgileri düzenler.
• Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin düzenledi-
ği bilgileri çözümler.
• Türkiye’de bulunan su kaynaklarının sürdürülebilir kullanımına ilişkin çözümle-
diği bilgilerden sonuçlar çıkararak paylaşımda bulunur.
Materyaller Boş çalışma kağıtları, kalemler. öz değerlendirme formu, etkileşimli tahta
Süre 2 ders saati
Düşün-Eşleş-Paylaş: Sınıfta öğrencilerin bir konu, soru ya da sorun üzerinde önce
bireysel olarak düşünmeleri, ardından bu düşüncelerini ikişerli tartışmaları ve daha
sonra da ikili olarak birlikte ulaştıkları sonuçları tüm öğrencilerle paylaşmaları biçi-
Etkinlik Açıklaması
minde uygulanan bir tekniktir.
Özetleme: Öğretmenin ders boyunca öğrenilen bilgileri ders sonunda özetleme
yapması
Öğrenciler bir önceki haftadan öğretmen tarafından farkındalık oluşturabilmek
adına su kullanımlarını ölçmeleri için görevlendirilir (SF1).
Görevlendirme yapılırken öğretmen tarafından bir süre belirlenir (Bu süre
3 gün olabilir.).
Belirlenen günlerde öğrenciler kullanıma bağlı su tüketim miktarlarını tespit etmek
için günün ilk saatlerinde su sayacındaki tüketim miktarını not alır (İF1). Böylece
öğrenciler arasında farkındalık yaratılabilir.
Öğretmen daha sonra öğrencilere etkinlik yapacaklarını söyleyerek derse başlar
(Bu etkinlikte düşün-eşleş-paylaş tekniği kullanılacaktır.).
Düşün
Bu aşamada öğretmen öğrencilere konu üzerinde düşünmelerini sağlayacak soru
yöneltir. Öğrencilere bu soru hakkında bireysel olarak düşünmeleri gerektiğini söyler
(SF2).
Uygulama Süreci Örnek sorular :
• Yanlış ve gereksiz su kullanımları nelerdir? Bu kullanımların azaltılmasıyla ilgili
neler yapılabilir ?
• Suyun yanlış ve gereksiz kullanımının olumsuz etkileri nelerdir?
• Yanlış ve gereksiz su kullanımlarının birey, toplum ve doğa üzerindeki olumsuz
etkileri nelerdir?Eşleş
İkinci aşamada öğretmen öğrencilerin başka bir öğrenci ile eşleşmesi gerektiğini
söyler (SF3).
Tüm öğrenciler eşleşerek ikili gruplar oluşturur (FÖOD1).
Öğretmen, oluşan gruplara düşün kısmındaki düşüncelerini birbirleriyle paylaşma-
larını söyler (İF2).
Öğrenciler onlara tanınan süre boyunca ikili gruplarda kendi düşüncelerini payla-
şarak ortak bir sonuca ulaşırlar.
109