Page 110 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Paylaş
Son aşamada öğretmen, grupların ulaştıkları sonuçları sınıf ile paylaşmalarını ister
(ÜF1). Tüm gruplar paylaşımlarını yaptıktan sonra öğretmen özetleme yaparak
etkinliği sonlandırır (SF4).
Öğretmen öğrenciler için bir süre belirler. (Bu süre 3 gün olabilir.)
Belirlenen günlerde öğrenciler kullanıma bağlı su tüketim miktarlarını tespit etmek
için günün ilk saatlerinde su sayacındaki tüketim miktarını not alır. Not alındıktan
sonra tasarruf tedbirleri uygulanır (Duş süresinin ve sıklığının azaltılması, diş fırça-
larken musluğun açık bırakılmaması, bulaşıkların elde yıkanmaması, musluklara su
tasarrufu aparatı takılması vb.). Tasarruf tedbirlerinin uygulandığı son günde son
sayaç okuması yapılır. Öğrencilerden tasarruf tedbirlerinin uygulandığı günler ile
Değerlendirme uygulanmadığı günlerdeki tüketim miktarlarını bir tabloda karşılaştırmaları istenir.
Öğrencilere bu derste öğrendikleri su tasarrufu konusunda ailelerini bilgilendir-
meleri gerektiği söylenir. Hazırlanmış olan öz değerlendirme formları ailedeki kişi
sayısı kadar öğrencilere dağıtılır (İF3). Öğrencilerden ve ailelerinden bu formu dol-
durmaları istenir (ÜF2).
Su tasarrufuyla ilgili örnek öz değerlendirme formu ve örnek sayaç okuma kartı
ekte verilmiştir. Öğrenciler ve su tasarrufu konusunda bilgilendirme yaptığı diğer
aile üyeleri bu formu doldurmalıdır.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Tasarım Ögeleri me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
110