Page 110 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 110

Coğrafya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Paylaş
                               Son aşamada öğretmen, grupların ulaştıkları sonuçları sınıf ile paylaşmalarını ister
                               (ÜF1).  Tüm  gruplar  paylaşımlarını  yaptıktan  sonra  öğretmen  özetleme  yaparak
                               etkinliği sonlandırır (SF4).

                               Öğretmen öğrenciler için bir süre belirler. (Bu süre 3 gün olabilir.)
                               Belirlenen günlerde öğrenciler kullanıma  bağlı su tüketim miktarlarını tespit etmek
                               için günün ilk saatlerinde  su sayacındaki tüketim miktarını not alır. Not alındıktan
                               sonra tasarruf tedbirleri uygulanır (Duş süresinin ve sıklığının azaltılması, diş fırça-
                               larken musluğun açık bırakılmaması, bulaşıkların elde yıkanmaması, musluklara su
                               tasarrufu aparatı takılması vb.). Tasarruf tedbirlerinin uygulandığı son günde son
                               sayaç okuması yapılır. Öğrencilerden tasarruf tedbirlerinin uygulandığı günler ile
         Değerlendirme         uygulanmadığı günlerdeki tüketim miktarlarını bir tabloda karşılaştırmaları istenir.
                               Öğrencilere  bu  derste  öğrendikleri  su  tasarrufu  konusunda  ailelerini  bilgilendir-
                               meleri gerektiği söylenir. Hazırlanmış olan öz değerlendirme formları ailedeki kişi
                               sayısı kadar öğrencilere dağıtılır (İF3). Öğrencilerden ve ailelerinden bu formu dol-
                               durmaları istenir (ÜF2).
                               Su tasarrufuyla ilgili örnek öz değerlendirme formu ve örnek sayaç okuma kartı
                               ekte verilmiştir. Öğrenciler ve su tasarrufu konusunda bilgilendirme yaptığı diğer
                               aile üyeleri bu formu doldurmalıdır.

                                 •  Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)




























    110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115