Page 101 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 101
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Şehirlerin İzi: Yerleşmelerin Etki Alanlarını Keşfetmek
Konu Yerleşmelerin Etki Alanları
• Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili sorular so-
rar.
• Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili bilgi toplar.
• Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili topladığı bil-
Öğrenme Hedefleri gileri düzenler.
• Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili düzenlediği
bilgileri çözümler.
• Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili çözümlediği
bilgilerden çıkarım yapar.
Yapılandırılmış grid formu, dergi, makale ,resim, coğrafya kitapları, dijital araçlar,
Materyaller
fon kartonu, A4 kağıtlar, boya kalemleri, makas
Süre 2 ders saati
Soru Cevap: Dersin girişinde öğretmenin formüle ettiği soruları öğrencilerin sözel
olarak cevaplamaları
Özetleme: Öğretmenin dersin sonunda sözlü olarak özetleme yaparak bilgilerin
öğrencilere kapsamlı bir biçimde sunulması
Etkinlik Açıklaması Öğrenme Galerisi: Öğrencilerin bir konu hakkında öğrendiklerininin yazılı ya da re-
sim olarak panoya aktarılarak galeri oluşturulması
Yapılandırılmış Grid: Öğretmenin değerlendirme aşamasında kullandığı form
Araştırma Merkezleri: Öğretmen öğrencilerin etkinliği tamamlamaları için oluştu-
rulan alanlarda biraraya gelmeleri
Bu etkinlikte öğrencilerin çeşitli şehir örnekleri üzerinden şehirlerin küresel, bölgesel
ve yerel etkilerini bulabilmeleri amaçlanır.
Öğretmen "Sizce dünya genelinde tanınan şehirlerin başlıcaları hangileridir, bu şe-
hirlerin tanınmasının nedenleri nelerdir?" sorularını öğrencilere yöneltir (SF1). Daha
sonra şehirlerin etki alanlarına göre sınıflandırıldığı Whashington, New York, Rio
De Janeiro, Paris, Moskova, Kütahya, Hartum, Mekke, Vatikan, Pekin, Hong Kong,
Londra şehirlerinin yer aldığı listeler öğrencilerle paylaşılır (İF1).
Öğretmen şehirlerin etki alanı kategorileri için renkler belirler (küresel=kırmızı, böl-
gesel = turuncu, yerel = sarı). Öğretmen bu kategorilerin özelliğini kısaca açıklayarak
bu kategori içindeki şehirleri öğrencilerle paylaşır (SF2). Öğretmen seçilen örnek şe-
Uygulama Süreci hirlerin konumlarını dünya haritası üzerinde gösterir (SF3). Öğrencilere, yapacakları
etkinlik için üç gruba ayrılacaklarını söyler (SF4). Gruplara üç kategoriden bir şehir
seçmeleri gerektiği ve seçilen şehirlerin etki alanlarının oluşmasında hangi yönlerinin
etkili olduğunu araştırmaları söylenir. Öğretmen öğrencilerin araştırma yapmaları
için araştırma merkezleri oluşturur (FÖOD1). Araştırma merkezlerine konu ile ilgili
araçlar (dergi, kitap, makale, fotoğraf, ders kitabı vb.) öğretmen tarafından sağla-
nır (İF2). Öğrencilerden not aldıkları araştırma sonuçlarını öğretmenin oluşturduğu
panonun ilgili yerlerine yerleştirmeleri istenir (ÜF1). Gruplar yerleştirme işlemini ta-
mamladıktan sonra tüm öğrencilerin panoyu incelemeleri için süre tanınır. Öğrenci-
lerin diğer alanlara ekleme yapmasına izin verilir. Etkinliğin sonunda öğretmen pa-
noya yazılanları doğru ya da yanlış olmasına göre değerlendirir, özetleme yaparak
etkinliği sonlandırır.
101