Page 101 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 101

Coğrafya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Şehirlerin İzi: Yerleşmelerin Etki Alanlarını Keşfetmek
         Konu                  Yerleşmelerin Etki Alanları
                                 •  Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili sorular so-
                                   rar.
                                 •  Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili bilgi toplar.
                                 •  Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili topladığı bil-
         Öğrenme Hedefleri         gileri düzenler.
                                 •  Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili düzenlediği
                                   bilgileri çözümler.
                                 •  Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili çözümlediği
                                   bilgilerden çıkarım yapar.
                               Yapılandırılmış grid formu, dergi, makale ,resim, coğrafya kitapları, dijital araçlar,
         Materyaller
                               fon kartonu, A4 kağıtlar, boya kalemleri, makas
         Süre                  2 ders saati

                               Soru Cevap: Dersin girişinde öğretmenin formüle ettiği soruları öğrencilerin sözel
                               olarak cevaplamaları
                               Özetleme:  Öğretmenin  dersin  sonunda  sözlü  olarak  özetleme  yaparak  bilgilerin
                               öğrencilere kapsamlı bir biçimde sunulması
         Etkinlik Açıklaması   Öğrenme Galerisi: Öğrencilerin bir konu hakkında öğrendiklerininin yazılı ya da re-
                               sim olarak panoya aktarılarak galeri oluşturulması
                               Yapılandırılmış Grid: Öğretmenin değerlendirme aşamasında kullandığı form
                               Araştırma Merkezleri: Öğretmen öğrencilerin etkinliği tamamlamaları için oluştu-
                               rulan alanlarda biraraya gelmeleri

                               Bu etkinlikte öğrencilerin çeşitli şehir örnekleri üzerinden şehirlerin küresel, bölgesel
                               ve yerel etkilerini bulabilmeleri amaçlanır.

                               Öğretmen "Sizce dünya genelinde tanınan şehirlerin başlıcaları hangileridir, bu şe-
                               hirlerin tanınmasının nedenleri nelerdir?" sorularını öğrencilere yöneltir (SF1). Daha
                               sonra  şehirlerin  etki  alanlarına  göre  sınıflandırıldığı  Whashington,  New  York,  Rio
                               De Janeiro, Paris, Moskova, Kütahya, Hartum, Mekke, Vatikan, Pekin, Hong Kong,
                               Londra şehirlerinin yer aldığı listeler öğrencilerle paylaşılır (İF1).

                               Öğretmen şehirlerin etki alanı kategorileri için renkler belirler (küresel=kırmızı, böl-
                               gesel = turuncu, yerel = sarı). Öğretmen bu kategorilerin özelliğini kısaca açıklayarak
                               bu kategori içindeki şehirleri öğrencilerle paylaşır (SF2). Öğretmen seçilen örnek şe-
         Uygulama Süreci       hirlerin konumlarını dünya haritası üzerinde gösterir (SF3).  Öğrencilere, yapacakları
                               etkinlik için üç  gruba ayrılacaklarını söyler (SF4). Gruplara üç kategoriden bir şehir
                               seçmeleri gerektiği ve seçilen şehirlerin etki alanlarının oluşmasında hangi yönlerinin
                               etkili olduğunu araştırmaları söylenir. Öğretmen öğrencilerin araştırma yapmaları
                               için araştırma merkezleri oluşturur (FÖOD1). Araştırma merkezlerine konu ile ilgili
                               araçlar (dergi, kitap, makale, fotoğraf, ders kitabı vb.) öğretmen tarafından sağla-
                               nır (İF2). Öğrencilerden not aldıkları araştırma sonuçlarını öğretmenin oluşturduğu
                               panonun ilgili yerlerine yerleştirmeleri istenir (ÜF1). Gruplar yerleştirme işlemini ta-
                               mamladıktan sonra tüm öğrencilerin panoyu incelemeleri için süre tanınır. Öğrenci-
                               lerin diğer alanlara ekleme yapmasına izin verilir. Etkinliğin sonunda öğretmen pa-
                               noya yazılanları doğru ya da yanlış olmasına göre değerlendirir, özetleme yaparak
                               etkinliği sonlandırır.


                                                                                                         101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106