Page 97 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Mavi Vatan'ın Sürdürülebilirliği
Konu Türkiye’de Su Kaynaklarından Yararlanma
• Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
rine yönelik merak ettiği soruları sorar.
• Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
ri hakkında bilgi toplar.
• Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
Öğrenme Hedefleri
ri hakkında elde ettiği bilgileri düzenler.
• Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
riyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
• Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
ri hakkında çözümlediği bilgilerden çıkardığı sonuçları paylaşır.
Araştırma dokümanları, soru ve ilgili cevapların yazılabileceği boş şablon, kalem-
Materyaller
ler
Süre 2 ders saati
İstasyon: Tüm sınıfın her istasyonda çalışarak sorulara cevap vermeleri, bir önceki
grubun yaptıklarına katkı sağlayarak ürün oluşturmalarıdır.
Akran Öğretimi: Öğrencilerin aktif katılım, sordukları sorular ya da verdikleri ce-
Etkinlik Açıklaması
vaplar ile akranlarının öğretimini desteklemesi
Küçük Grup Etkinliği: Öğrencilerin kendi aralarında küçük gruplar oluşturarak
okuma metinlerini incelemesi
Öğretmen bir önceki dersin sonunda öğrencilerden Türkiye’nin su kaynaklarından
olan denizlerle ilgili araştırma yapmalarını ister (İF1). Öğrencilerin hazırlıklı geldiği
bu derste öğretmen Türkiye’nin su kaynaklarından olan denizlerin (Karadeniz, Ak-
deniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel
etkilerini inceleyeceklerini söyler. Bu etkileri incelemek üzere sınıfın dört istasyon gru-
buna ayrılacağını belirtir (SF1). Oluşturulan gruplarda çevresel, ekonomik, politik
ve sosyokültürel etkilere ilişkin sorular hazırlanacağı söylenir. Sınıf soru hazırlamak
üzere dört gruba ayrılır, her grup bir istasyonu oluşturur (FÖOD1). Öğrencilerden
istasyonlarda belirlenen konular hakkında en az dört soru oluşturulması istenir (İF2).
1. İstasyon: Öğretmen bu istasyondan, Türkiye’nin su kaynaklarından olan denizler
Uygulama Süreci (Karadeniz, Akdeniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) ile ilgili çevresel başlıkta so-
rular oluşturmasını ister.
2. İstasyon: Öğretmen bu istasyondan, Türkiye'nin su kaynaklarından olan denizler
(Karadeniz, Akdeniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) ile ilgili ekonomik başlıkta
sorular oluşturmasını ister.
3. İstasyon: Öğretmen bu istasyondan, Türkiye’nin su kaynaklarından olan denizler
(Karadeniz, Akdeniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) ile ilgili politik başlıkta soru-
lar oluşturmasını ister.
4. İstasyon: Öğretmen bu istasyondan Türkiye’nin su kaynaklarından denizler (Ka-
radeniz, Akdeniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) ile ilgili sosyokültürel başlıkta
sorular oluşturmasını ister.
97