Page 97 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 97

Coğrafya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Mavi Vatan'ın Sürdürülebilirliği
         Konu                  Türkiye’de Su Kaynaklarından Yararlanma
                                 •  Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
                                   rine yönelik merak ettiği soruları sorar.
                                 •  Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
                                   ri hakkında bilgi toplar.
                                 •  Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
         Öğrenme Hedefleri
                                   ri hakkında elde ettiği bilgileri düzenler.
                                 •  Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
                                   riyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
                                 •  Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
                                   ri hakkında çözümlediği bilgilerden çıkardığı sonuçları paylaşır.
                               Araştırma dokümanları, soru ve ilgili cevapların yazılabileceği boş şablon, kalem-
         Materyaller
                               ler
         Süre                  2 ders saati
                               İstasyon: Tüm sınıfın her istasyonda çalışarak sorulara cevap vermeleri, bir önceki
                               grubun yaptıklarına katkı sağlayarak ürün oluşturmalarıdır.
                               Akran Öğretimi: Öğrencilerin aktif katılım, sordukları sorular ya da verdikleri ce-
         Etkinlik Açıklaması
                               vaplar ile akranlarının öğretimini desteklemesi
                               Küçük  Grup  Etkinliği:  Öğrencilerin  kendi  aralarında  küçük  gruplar  oluşturarak
                               okuma metinlerini incelemesi

                               Öğretmen  bir  önceki  dersin  sonunda  öğrencilerden  Türkiye’nin  su  kaynaklarından
                               olan denizlerle  ilgili araştırma yapmalarını ister (İF1). Öğrencilerin hazırlıklı geldiği
                               bu derste öğretmen  Türkiye’nin su kaynaklarından olan denizlerin (Karadeniz, Ak-
                               deniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel
                               etkilerini inceleyeceklerini söyler. Bu etkileri incelemek üzere sınıfın dört istasyon gru-
                               buna ayrılacağını belirtir (SF1). Oluşturulan gruplarda çevresel, ekonomik, politik
                               ve sosyokültürel etkilere ilişkin sorular hazırlanacağı söylenir. Sınıf soru hazırlamak
                               üzere dört gruba ayrılır, her grup bir istasyonu oluşturur (FÖOD1). Öğrencilerden
                               istasyonlarda belirlenen konular hakkında en az dört  soru oluşturulması istenir (İF2).
                               1. İstasyon: Öğretmen bu istasyondan, Türkiye’nin su kaynaklarından olan denizler
         Uygulama Süreci       (Karadeniz, Akdeniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) ile ilgili çevresel başlıkta so-
                               rular oluşturmasını ister.
                               2. İstasyon: Öğretmen bu istasyondan, Türkiye'nin su kaynaklarından olan denizler
                               (Karadeniz, Akdeniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) ile ilgili ekonomik başlıkta
                               sorular oluşturmasını ister.
                               3. İstasyon: Öğretmen bu istasyondan, Türkiye’nin su kaynaklarından olan denizler
                               (Karadeniz, Akdeniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) ile ilgili politik başlıkta soru-
                               lar oluşturmasını ister.
                               4. İstasyon: Öğretmen bu istasyondan Türkiye’nin su kaynaklarından denizler (Ka-
                               radeniz, Akdeniz, Adalar Denizi ve Marmara Denizi) ile ilgili sosyokültürel başlıkta
                               sorular oluşturmasını ister.




                                                                                                         97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102