Page 98 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98

Coğrafya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Sorular oluşturulduktan sonra gruplardaki öğrenciler, 5 dakika arayla bir sonraki is-
                               tasyona giderek yer değiştirir, soruları yanıtlar ve her istasyona en az iki yeni soru ek-
                               ler (SF2). Gruplar soruların yanıtlarını ve yeni oluşturulan soruları  şablon üzerinde
                               ilgili alana yazar. Çalışma süreci tüm grupların kendi istasyonlarına dönmesiyle son
                               bulur. Öğrenciler kendi istasyonlarına döndüklerinde hazırladıkları soruların yanıtla-
                               rına eklemeler yapabileceği gibi yeni eklenen sorulara verilen yanıtları da düzenle-
                               yebilir. İstasyonlar çalışmalarını tamamladıktan sonra gruplardan seçilen temsilciler,
                               istasyonlarda hazırlanmış çalışmaların son halini sunar. Öğretmen sunum sırasında
                               özetlemeler yaparak konunun anlaşılmasını sağlar.
                               Öğrencilerin öğrenme süreçleri değerlendirilir (ÜF1). Öğrencilere performans gö-
                               revi olarak Türkiye’nin su kaynaklarından olan denizlerle ilgili “çevresel, ekonomik,
         Değerlendirme         politik ve sosyokültürel etkileri” konularından birini seçerek bir ürün hazırlamaları
                               söylenir (ÜF2).
                               Örnek öz değerlendirme formu ekte verilmiştir.

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Kullanılan Evrensel       nekleri sunma
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

































    98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103