Page 98 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 98
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Sorular oluşturulduktan sonra gruplardaki öğrenciler, 5 dakika arayla bir sonraki is-
tasyona giderek yer değiştirir, soruları yanıtlar ve her istasyona en az iki yeni soru ek-
ler (SF2). Gruplar soruların yanıtlarını ve yeni oluşturulan soruları şablon üzerinde
ilgili alana yazar. Çalışma süreci tüm grupların kendi istasyonlarına dönmesiyle son
bulur. Öğrenciler kendi istasyonlarına döndüklerinde hazırladıkları soruların yanıtla-
rına eklemeler yapabileceği gibi yeni eklenen sorulara verilen yanıtları da düzenle-
yebilir. İstasyonlar çalışmalarını tamamladıktan sonra gruplardan seçilen temsilciler,
istasyonlarda hazırlanmış çalışmaların son halini sunar. Öğretmen sunum sırasında
özetlemeler yaparak konunun anlaşılmasını sağlar.
Öğrencilerin öğrenme süreçleri değerlendirilir (ÜF1). Öğrencilere performans gö-
revi olarak Türkiye’nin su kaynaklarından olan denizlerle ilgili “çevresel, ekonomik,
Değerlendirme politik ve sosyokültürel etkileri” konularından birini seçerek bir ürün hazırlamaları
söylenir (ÜF2).
Örnek öz değerlendirme formu ekte verilmiştir.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Kullanılan Evrensel nekleri sunma
Tasarım Ögeleri
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
98