Page 96 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 20
TEMA: DOĞAL SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.11.3.2. Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokül-
Dönüştürülecek türel etkilerini sorgulayabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
rine yönelik merak ettiği soruları sorar.
b) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkileri
hakkında bilgi toplar.
Basamaklandırılmış c) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkileri
Bilgi Birimleri hakkında elde ettiği bilgileri düzenler.
ç) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
riyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
d) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkileri
hakkında çözümlediği bilgilerden çıkardığı sonuçları paylaşır.
Öğrencilerin su döngüsü ve su kaynaklarının bulunduğu ortamlar hakkında bilgi sa-
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller hibi olduğu, yakın çevresinde bulunan su kaynakları ile insan arasındaki etkileşimin
farkında olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler sınırları belirli ve uygun açık uçlu sorular oluşturmakta zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrencilerin araştırma yapabilmeleri için yazılı\web dokümanları
kaynak olarak sunabilir.
İF2: Öğretmen, öğrencilerin gruplarda hazırlayacakları soru örneklerini etkinlik
öncesi paylaşabilir. Örnek sorular şu şekilde olabilir:
İçerik • Mavi Vatan nedir?
• Deniz yetki alanı ne demektir?
• Boğazlar balıkçılık açısından neden önemlidir?
• İstanbul ve Çanakkale Boğazları jeopolitik açıdan neden önemlidir?
• Münhasır ekonomik bölge ve kıta sahanlığı neyi ifade etmektedir?
• Süveyş Kanalı’nın açılmasıyla meydana gelen çevresel olumsuzluklar nelerdir?
SF1: Öğrenci grupları öğretmen rehberliğinde, öğrencilerin istekleri doğrultusun-
da oluşturulabilir.
Süreç
SF2: Etkinlik süresince grubun tamamına yönelik sözlü-yazılı yönergeler sunulabilir.
Analog veya dijital saat/sayaç kullanılarak öğrencilerin zaman yönetimi destekle-
nebilir.
ÜF1: Öğretmen öz değerlendirme formu kullanabilir.
Ürün ÜF2: Öğretmen öğrencilere performans görevine ilişkin sunu, konuşma, metin,
poster vb. farklı ürün tasarlama seçenekleri sunabilir. Öğrencinin sürece etkin
katılımı, çabası değerlendirilebilir.
FÖOD1: Öğretmen fiziksel açıdan erişim güçlüğü yaşayan öğrenciler için sıralara
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri erişimde yükselticiler kullanabilir. Sıralar arasında hareketin kolay olması için ge-
nişliğe dikkat edebilir.
96