Page 96 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 96

Coğrafya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 20


        TEMA: DOĞAL SİSTEMLER VE SÜREÇLER
         Etkinliğe             COĞ.11.3.2. Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokül-
         Dönüştürülecek        türel etkilerini sorgulayabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
                               rine yönelik merak ettiği soruları sorar.
                               b) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkileri
                               hakkında bilgi toplar.
         Basamaklandırılmış    c) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkileri
         Bilgi Birimleri       hakkında elde ettiği bilgileri düzenler.
                               ç) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkile-
                               riyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
                               d) Türkiye’deki su kaynaklarının çevresel, ekonomik, politik ve sosyokültürel etkileri
                               hakkında çözümlediği bilgilerden çıkardığı sonuçları paylaşır.
                               Öğrencilerin su döngüsü ve su kaynaklarının bulunduğu ortamlar hakkında bilgi sa-
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        hibi olduğu, yakın çevresinde bulunan su kaynakları ile insan arasındaki etkileşimin
                               farkında olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler sınırları belirli ve uygun açık uçlu sorular oluşturmakta zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen  öğrencilerin  araştırma  yapabilmeleri  için  yazılı\web  dokümanları
                               kaynak olarak sunabilir.

                               İF2:  Öğretmen,  öğrencilerin  gruplarda  hazırlayacakları  soru  örneklerini  etkinlik
                               öncesi paylaşabilir. Örnek sorular şu şekilde olabilir:
         İçerik                  •  Mavi Vatan nedir?
                                 •  Deniz yetki alanı ne demektir?
                                 •  Boğazlar balıkçılık açısından neden önemlidir?
                                 •  İstanbul ve Çanakkale Boğazları jeopolitik açıdan neden önemlidir?
                                 •  Münhasır ekonomik bölge ve kıta sahanlığı neyi ifade etmektedir?
                                 •  Süveyş Kanalı’nın açılmasıyla meydana gelen çevresel olumsuzluklar nelerdir?

                               SF1: Öğrenci grupları öğretmen rehberliğinde,  öğrencilerin istekleri doğrultusun-
                               da oluşturulabilir.
         Süreç
                               SF2: Etkinlik süresince grubun tamamına yönelik sözlü-yazılı yönergeler sunulabilir.
                               Analog veya dijital saat/sayaç kullanılarak öğrencilerin zaman yönetimi destekle-
                               nebilir.

                               ÜF1: Öğretmen öz değerlendirme formu kullanabilir.
         Ürün                  ÜF2: Öğretmen öğrencilere performans görevine ilişkin sunu, konuşma, metin,
                               poster vb.  farklı ürün tasarlama seçenekleri sunabilir. Öğrencinin sürece etkin
                               katılımı, çabası değerlendirilebilir.
                               FÖOD1: Öğretmen fiziksel açıdan erişim güçlüğü yaşayan öğrenciler için sıralara
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  erişimde yükselticiler kullanabilir. Sıralar arasında hareketin kolay olması için ge-
                               nişliğe dikkat edebilir.
    96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101