Page 93 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 93

Coğrafya

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 19


        TEMA: COĞRAFYANIN DOĞASI
         Etkinliğe             COĞ.11.1.1. Mekânsal sorunların çözümünde coğrafya biliminin katkılarını yapı-
         Dönüştürülecek        landırabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Coğrafya biliminin mekânsal sorunların çözümüne sunduğu katkıları inceleyerek
         Basamaklandırılmış    nedensel veya mantıksal ilişkiler ortaya koyar.
         Bilgi Birimleri       b) Coğrafya biliminin mekânsal sorunların çözümüne sunduğu katkılarla ilgili elde
                               ettiği bilgileri uyumlu bir bütün hâline getirir.

                               Öğrencilerin coğrafya biliminin kapsamı hakkında bilgi sahibi olduğu ve olayların
         Ön Koşul Beceriler/   incelenmesinde coğrafyanın kullandığı temel prensiplerin öğrenciler tarafından bi-
         Temel Kabuller
                               lindiği kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler, mekânsal sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirmekte zorluk yaşaya-
         İhtiyaçları           bilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Okuma çemberleri için öğrencilerin hazırbulunuşluğu ve ilgilerine göre metin
                               hazırlanabilir. Ya da farklı düzeylerde çeşitli metinler hazırlanarak öğrencilere se-
                               çim hakkı sunulabilir. Gruplara birden fazla metin verilebileceği gibi bir metin par-
                               çalara ayrılıp öğrencilerin sırayla okuma-tartışma döngüsüne girmeleri de sağla-
         İçerik                nabilir.
                               İF2: Okuma çemberlerinde gruptaki öğrenci sayısına göre, her öğrenciye okuma ve
                               tartışma fırsatı gelebilmesi için kısa ve anlaşılır okuma parçaları seçilebilir.
                               İF3: Öğretmen soru ve cevapları tahtaya yazarak paylaşabileceği gibi akıllı tahta
                               üzerinden dijital ortamda da paylaşabilir.

                               SF1: Öğrenciler isteklerine göre etkinliği bireysel ya da grup hâlinde tamamlayabi-
                               lir. Öğrenciler, öğretmenin yönlendirmesiyle daha heterojen gruplara ayrılabilece-
                               ği gibi hem kendi düzeyleri hem de ilgileri doğrultusunda gruplara dağılabilir.
                               SF2: Her bir grup için okuma çemberi etkinliğinde öğrencilerden beklenen görevler
                               ve öğrencilerin dikkat etmeleri gereken kurallara dair yönerge basamakları sunu-
                               labilir.
                               Yönerge basamakları  şu şekilde oluşturulabilir:
         Süreç                   •  Okumalarınızı tartışmaları engellemeyecek şekilde yapınız.
                                 •  Arkadaşlarınızın okuduğu metinlere yönelik sorular üretiniz.
                               SF3: Derste işlenen konu özelinde metinler sunulabileceği gibi bağımsız metinler de
                               okuma çemberlerinde kullanılabilir. Gruplara birden fazla metin verilebilir. Ayrıca
                               bir metin parçalarına ayrılıp dağıtılarak öğrencilerin sırayla okuma-tartışma dön-
                               güsüne girmeleri sağlanabilir.
                               SF4: Metin ile ilgili örnek sorulardan bazıları  ders öncesinde öğretmen tarafından
                               hazırlanarak öğrencilere sunulabilir.

                               ÜF1: Öğrencilerin sürece aktif katılımı, grupla uyumlu çalışması vb. faktörler göz
         Ürün
                               önünde bulundurularak değerlendirme yapılabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğretmen, araştırma sürecinde sınıf içinde rahat hareket edebilecekleri
         Ortamı Düzenlemeleri  biçimde sınıf ortamının düzeninde değişiklikler yapabilir.


                                                                                                         93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98