Page 93 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 93
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 19
TEMA: COĞRAFYANIN DOĞASI
Etkinliğe COĞ.11.1.1. Mekânsal sorunların çözümünde coğrafya biliminin katkılarını yapı-
Dönüştürülecek landırabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Coğrafya biliminin mekânsal sorunların çözümüne sunduğu katkıları inceleyerek
Basamaklandırılmış nedensel veya mantıksal ilişkiler ortaya koyar.
Bilgi Birimleri b) Coğrafya biliminin mekânsal sorunların çözümüne sunduğu katkılarla ilgili elde
ettiği bilgileri uyumlu bir bütün hâline getirir.
Öğrencilerin coğrafya biliminin kapsamı hakkında bilgi sahibi olduğu ve olayların
Ön Koşul Beceriler/ incelenmesinde coğrafyanın kullandığı temel prensiplerin öğrenciler tarafından bi-
Temel Kabuller
lindiği kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler, mekânsal sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirmekte zorluk yaşaya-
İhtiyaçları bilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Okuma çemberleri için öğrencilerin hazırbulunuşluğu ve ilgilerine göre metin
hazırlanabilir. Ya da farklı düzeylerde çeşitli metinler hazırlanarak öğrencilere se-
çim hakkı sunulabilir. Gruplara birden fazla metin verilebileceği gibi bir metin par-
çalara ayrılıp öğrencilerin sırayla okuma-tartışma döngüsüne girmeleri de sağla-
İçerik nabilir.
İF2: Okuma çemberlerinde gruptaki öğrenci sayısına göre, her öğrenciye okuma ve
tartışma fırsatı gelebilmesi için kısa ve anlaşılır okuma parçaları seçilebilir.
İF3: Öğretmen soru ve cevapları tahtaya yazarak paylaşabileceği gibi akıllı tahta
üzerinden dijital ortamda da paylaşabilir.
SF1: Öğrenciler isteklerine göre etkinliği bireysel ya da grup hâlinde tamamlayabi-
lir. Öğrenciler, öğretmenin yönlendirmesiyle daha heterojen gruplara ayrılabilece-
ği gibi hem kendi düzeyleri hem de ilgileri doğrultusunda gruplara dağılabilir.
SF2: Her bir grup için okuma çemberi etkinliğinde öğrencilerden beklenen görevler
ve öğrencilerin dikkat etmeleri gereken kurallara dair yönerge basamakları sunu-
labilir.
Yönerge basamakları şu şekilde oluşturulabilir:
Süreç • Okumalarınızı tartışmaları engellemeyecek şekilde yapınız.
• Arkadaşlarınızın okuduğu metinlere yönelik sorular üretiniz.
SF3: Derste işlenen konu özelinde metinler sunulabileceği gibi bağımsız metinler de
okuma çemberlerinde kullanılabilir. Gruplara birden fazla metin verilebilir. Ayrıca
bir metin parçalarına ayrılıp dağıtılarak öğrencilerin sırayla okuma-tartışma dön-
güsüne girmeleri sağlanabilir.
SF4: Metin ile ilgili örnek sorulardan bazıları ders öncesinde öğretmen tarafından
hazırlanarak öğrencilere sunulabilir.
ÜF1: Öğrencilerin sürece aktif katılımı, grupla uyumlu çalışması vb. faktörler göz
Ürün
önünde bulundurularak değerlendirme yapılabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen, araştırma sürecinde sınıf içinde rahat hareket edebilecekleri
Ortamı Düzenlemeleri biçimde sınıf ortamının düzeninde değişiklikler yapabilir.
93