Page 88 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88

Coğrafya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Türk Dünyası Sofrası
         Konu                  Türk Kültürünün Mekânsal Özellikleri
                                 •  Türk kültürünün yayıldığı alanları gözlemler.
                                 •   Türk kültürünün yayıldığı alanlardaki kültürel özellikleri tespit eder.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Türk kültürünün yayıldığı alanlardaki ortak kültürel özellikler hakkında çıkarım-
                                   da bulunur.
                               Öğrenme menüsü çalışma kağıdı, coğrafya kitabı, ilgili makale, araştırma yazıla-
         Materyaller           rı, dergi, gazete, atlas, harita, dijital araçlar, etkileşimli tahta, boya, karton, renkli
                               kalemler
         Süre                  2 ders saati
                               Öğrenme Menüsü: Öğrencilere ilgileri doğrultusunda basitleştirme ve zenginleş-
                               tirme opsiyonları içeren bir menü sunulmasıdır. Burada temel düzeydeki içerikler
                               herkes tarafından yapılmaktayken ilgi düzeyine göre daha kapsamlı içerikler arzu
                               eden öğrenciler tarafından yapılabilmektedir.
                               Bağımsız Çalışma: Öğrencilerin etkinlik esnasında  bireysel olarak araştırma yapıp
                               çalışmalarına olanak sağlanması
                               Araştırma Merkezleri: Öğrencilerin istedikleri ülkeleri araştırmaları için araştırma
                               köşelerinin oluşturulması
         Etkinlik Açıklaması
                               Esnek Gruplar: Öğrenme menüsü içeriğinde öğrencilere bağımsız ve ikili gruplar
                               halinde çalışma seçeneğinin sunulmasıdır
                               Özetleme: Öğretmenin menüde yer alan soruların tamamı hakkında özetlemeler
                               yapması
                               Etkileşimli Dergi: Öğrencilerin, Türk dünyasının ortak kültürel özellikleri hakkında
                               yaptıkları çalışmaları kendi arzu ettikleri biçimde ve derinlikte grup çalışmaları içe-
                               risinde dergiye dönüştürmeleri

                               Öğretmen, Türk kültürünün maddi ve manevi değerleri hakkında konuşacaklarını
                               söyleyerek giriş yapar. Bu değerlerden olan Türk kültürünün yayılış alanlarındaki
                               ortak kültürel özellikler hakkında çıkarımlar yapacaklarını belirtir. Bunun için “Türk
                               Dünyası Sofrası”na konuk olacaklarını söyler. Öğretmen menüden yemek seçerken
                               nelere dikkat edileceği, yemeklerin nasıl yeneceği hakkındaki yönergeleri öğren-
                               cilerle  paylaşır  (İF1).  Öğrencilerin  kendilerine  sunulan  menüleri  incelemelerinin
                               ardından öğretmen, öğrencilere ülkeleri (Türkiye Cumhuriyeti, Azerbaycan, Kaza-
                               kistan, Kırgızistan, Özbekistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti) araştırma olanağı
                               sağlamak için köşeler oluşturur (FÖOD1). Oluşturulan köşelere araştırma araçları
         Uygulama Süreci
                               öğretmen tarafından sağlanır (İF2). Ardından öğretmen çalışma sürecini başlatır
                               (SF1). Öğrenciler menüyü kullanarak istedikleri köşeyi ziyaret eder, ilgi ve istekleri
                               doğrultusunda etkinliği tamamlar (SF2). Etkinlik boyunca öğrenciler aşağıda yer
                               alan menüyü kendilerine rehber edinirler.
                                                     Mezeler (Bunu herkes yapmalı!)
                               Dünya haritası üzerinden Türk kültür ocağını ve Türk kültürünün yayıldığı alanları
                               belirleyiniz (İF3).



    88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93