Page 88 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 88
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Türk Dünyası Sofrası
Konu Türk Kültürünün Mekânsal Özellikleri
• Türk kültürünün yayıldığı alanları gözlemler.
• Türk kültürünün yayıldığı alanlardaki kültürel özellikleri tespit eder.
Öğrenme Hedefleri
• Türk kültürünün yayıldığı alanlardaki ortak kültürel özellikler hakkında çıkarım-
da bulunur.
Öğrenme menüsü çalışma kağıdı, coğrafya kitabı, ilgili makale, araştırma yazıla-
Materyaller rı, dergi, gazete, atlas, harita, dijital araçlar, etkileşimli tahta, boya, karton, renkli
kalemler
Süre 2 ders saati
Öğrenme Menüsü: Öğrencilere ilgileri doğrultusunda basitleştirme ve zenginleş-
tirme opsiyonları içeren bir menü sunulmasıdır. Burada temel düzeydeki içerikler
herkes tarafından yapılmaktayken ilgi düzeyine göre daha kapsamlı içerikler arzu
eden öğrenciler tarafından yapılabilmektedir.
Bağımsız Çalışma: Öğrencilerin etkinlik esnasında bireysel olarak araştırma yapıp
çalışmalarına olanak sağlanması
Araştırma Merkezleri: Öğrencilerin istedikleri ülkeleri araştırmaları için araştırma
köşelerinin oluşturulması
Etkinlik Açıklaması
Esnek Gruplar: Öğrenme menüsü içeriğinde öğrencilere bağımsız ve ikili gruplar
halinde çalışma seçeneğinin sunulmasıdır
Özetleme: Öğretmenin menüde yer alan soruların tamamı hakkında özetlemeler
yapması
Etkileşimli Dergi: Öğrencilerin, Türk dünyasının ortak kültürel özellikleri hakkında
yaptıkları çalışmaları kendi arzu ettikleri biçimde ve derinlikte grup çalışmaları içe-
risinde dergiye dönüştürmeleri
Öğretmen, Türk kültürünün maddi ve manevi değerleri hakkında konuşacaklarını
söyleyerek giriş yapar. Bu değerlerden olan Türk kültürünün yayılış alanlarındaki
ortak kültürel özellikler hakkında çıkarımlar yapacaklarını belirtir. Bunun için “Türk
Dünyası Sofrası”na konuk olacaklarını söyler. Öğretmen menüden yemek seçerken
nelere dikkat edileceği, yemeklerin nasıl yeneceği hakkındaki yönergeleri öğren-
cilerle paylaşır (İF1). Öğrencilerin kendilerine sunulan menüleri incelemelerinin
ardından öğretmen, öğrencilere ülkeleri (Türkiye Cumhuriyeti, Azerbaycan, Kaza-
kistan, Kırgızistan, Özbekistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti) araştırma olanağı
sağlamak için köşeler oluşturur (FÖOD1). Oluşturulan köşelere araştırma araçları
Uygulama Süreci
öğretmen tarafından sağlanır (İF2). Ardından öğretmen çalışma sürecini başlatır
(SF1). Öğrenciler menüyü kullanarak istedikleri köşeyi ziyaret eder, ilgi ve istekleri
doğrultusunda etkinliği tamamlar (SF2). Etkinlik boyunca öğrenciler aşağıda yer
alan menüyü kendilerine rehber edinirler.
Mezeler (Bunu herkes yapmalı!)
Dünya haritası üzerinden Türk kültür ocağını ve Türk kültürünün yayıldığı alanları
belirleyiniz (İF3).
88