Page 84 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 84

Coğrafya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrencilerin seçmiş oldukları afet türlerini (deprem araştırma merkezi, sel araş-
                               tırma  merkezi  vb.)  araştırmaları  için  araştırma  merkezleri  oluşturulur  (FÖOD1).
                               Oluşturulan  merkezlere  öğretmen  tarafından  araştırma  materyalleri  sağlanır
                               (İF3). Öğrencilerin seçmiş oldukları afet türü hakkında cevap bulmaları beklenen
                               örnek sorular şu şekilde hazırlanabilir:

                                 •  Afetten korunma yolları nelerdir?
                                 •  Farklı  mekânlarda  (ev,  okul,  sinema,  hastane  vb.)  karşılaşılması  durumunda
                                   yapılacaklar nelerdir?
                                 •  Afet sırasında nasıl davranılmalı?

                               Öğretmen,  öğrencilere  araştırmalarının    ardından  L  sütununu  dolduracaklarını
                               söyler.

                               L sütunu (Ne öğrendim?)
                               Öğrenciler  araştırma  merkezlerindeki  çalışmaları  sonrasında  öğrendikleri  yeni
                               bilgileri çalışma kağıdında yer alan L sütununa yazar.  Daha sonra öğretmen tüm
                               sınıf için tahtaya ortak bir L sütunu oluşturur. Farklı afet türlerinde çalışmalarını ta-
                               mamlayan öğrenciler, çıkarımlarını öğretmen rehberliğinde tahtada oluşturulan L
                               sütununa yazar (İF4).

                               Örnek KWL grafiği ekte verilmiştir.
                               Ardından öğretmen tüm süreci özetler. Böylece gruplar çalıştıkları afet türlerinin
                               dışında diğer afet türleriyle ilgili çıkarımları da öğrenmiş olurlar.
                               Öğretmen rehberliğinde yakın çevrede sık görülen bir afet türü belirlenir. Tüm öğ-
                               rencilerden belirlenen afetten korunmaya yönelik özgün bir ürün (poster, afiş, in-
                               fografik, resim, slogan, karikatür vb.) çıkarmaları istenir (ÜF1). Yapılan çalışma-
         Değerlendirme
                               lar sınıf panosunda sergilenir. Yapılan çalışmalar değerlendirilirken kontrol listesi
                               kullanılabilir. Poster için hazırlanmış örnek bir kontrol listesi ekte verilmiştir. Diğer
                               çalışmalar için benzer kontrol listesi örnekleri hazırlanabilir.
                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma

                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma

                                 •  Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
         Kullanılan Evrensel       nekleri sunma
         Tasarım Ögeleri
                                 •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)

                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)

                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)



    84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89