Page 81 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 81

Coğrafya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 17


        TEMA: AFETLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE
         Etkinliğe             COĞ.10.6.3. Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına karar
         Dönüştürülecek        verebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına karar vermeyi
                               amaç olarak belirler.

                               b) Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına ilişkin bilgi top-
                               lar.

                               c) Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına alternatif seçe-
         Basamaklandırılmış    nekler oluşturur.
         Bilgi Birimleri       ç) Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına alternatif oluş-
                               turduğu seçenekler üzerinden çıkarım yapar.

                               d) Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamaları arasından seçim
                               yapar.

                               e) Mekânın özelliklerine göre seçtiği afetlerden korunma uygulamalarının sonuçla-
                               rı üzerinde yansıtma yapar.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin tehlike, risk ve afet kavramları ile afet türleri ve bütüncül afet yönetimi
         Temel Kabuller        hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
                                 •  KWL tablosunun K sütununun öğrenciler tarafından evde doldurulması istendi-
                                   ğinde, yazma güçlüğü çeken ve akademik olarak yeterli başarıyı gösteremeyen
                                   öğrencilerde katılım sınırlı olabilir.

                                 •  Gruplarda araştırılması istenen afetler için bilgisayar veya tablet desteğinin sı-
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları               nırlı olması durumunda kullanılacak mobil cihazlarda öğrenciler farklı durum-
                                   larla ilgilenebilir.
                                 •  Afetler konusu olması nedeniyle yaşantısında olumsuz deneyimlere sahip öğ-
                                   renciler için olumsuz duygular yaşamasına ve katılım göstermemesine neden
                                   olabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen öğrencilere sunduğu tablodaki başlıkları renklendirerek dikkat çe-
                               kebilir. Tablodaki ilgili alanlara ne yazılması gerektiğine dair küçük notlar ekleye-
                               bilir.
                               İF2: Şemayı öğretmen tahtaya çizebileceği gibi tahtaya yansıtabilir ya da öğrenci-
         İçerik                lere bireysel olarak dağıtabilir.
                               İF3: Gruplara öğrencilerin araştırma yapmaları için kitap, dergi, gazete, çevrimiçi
                               araç desteği sağlanabilir.

                               İF4: Öğrenciler sütunu doldurmadan önce öğretmen sınıfa mini film/video izletebi-
                               lir, bir örnek olay hikâyesi anlatabilir.







                                                                                                         81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86