Page 77 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77

Coğrafya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Ekonomik Faaliyet Türlerini Keşfediyoruz
         Konu                  Ekonomik Faaliyetlerin Özellikleri
                                 •  Ekonomik faaliyetlerin sınıflandırılmasındaki ölçütleri belirler.
                                 •  Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre ayırır.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre tasnif eder.
                                 •  Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre etiketler.
                               Karton, boş diyagramlar, boş Frayer Diyagramı, kalem, bilgisayar, etkileşimli tah-
         Materyaller
                               ta, yazıcı
         Süre                  2 ders saati

                               Frayer Diyagramı: Frayer diyagramı, kavramları daha karmaşık düzeyden daha
                               anlaşılabilir bir şekle sokmaya katkı sağlayan grafik düzenleyicisidir.

                               Yapılandırılmış Grid: Öğrenci seviyelerine göre bir konuda hazırlanan sorulara ve-
                               rilebilecek cevapların numaralandırılmış 9-12 ya da 16-20 kutucuktan oluşan bir
         Etkinlik Açıklaması   tabloya yerleştirilmesi ile oluşan bir ölçme ve değerlendirme aracı

                               Açık Anlatım: Derse girişte öğretmenin konu hakkında sözlü anlatım yapması
                               Esnek Gruplar: Öğrencilere bireysel ya da grup çalışması yapabilme imkânlarının
                               sunulması
                               Öğretmen  ekonomik  faaliyet  türlerini  sınıflandırabilmeyi  öğreneceklerini  söyle-
                               yerek derse giriş yapar. Bu faaliyet türlerine ilişkin “birincil ekonomik sektör, ikin-
                               cil ekonomik sektör, üçüncül ekonomik sektör, dördüncül ekonomik sektör, beşincil
                               ekonomik sektör” olmak üzere beş farklı ekonomik sektör olduğunu ve dersin so-
                               nunda öğrencilerin ekonomik faaliyetleri sektörlere göre sınıflandırabileceklerini,
                               tasnif edebileceklerini ve sektörlere göre etiketleyebileceklerini söyler. Öğretmen
                               derse  giriş  yaptıktan  sonra  öğrencilere  dersin  içeriği  hakkında  bilgi  verir  (SF1).
         Uygulama Süreci
                               Her  bir  ekonomik  sektörün  içeriğinin  öğrenciler  tarafından  iyice  kavranmasının
                               ardından öğrenilen faaliyet türlerini içeren bir etkinlik yapacaklarını, bu nedenle
                               beş gruba ayrılmaları gerektiğini söyler (SF2). Ardından her gruba farklı ekono-
                               mik sektör gelecek şekilde önceden hazırlanmış Frayer diyagramı formunu dağıtır
                               (İF1). Gruplardan formları doldurmalarını, ardından her gruptan bir sözcü seçile-
                               rek  doldurulan  formun  sunulmasını  ister.  Öğretmen  grup  sunumlarının  ardından
                               doğru yanlış değerlendirmesi yaparak konuyu özetler.






















                                                                                                         77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82