Page 77 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 77
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Ekonomik Faaliyet Türlerini Keşfediyoruz
Konu Ekonomik Faaliyetlerin Özellikleri
• Ekonomik faaliyetlerin sınıflandırılmasındaki ölçütleri belirler.
• Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre ayırır.
Öğrenme Hedefleri
• Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre tasnif eder.
• Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre etiketler.
Karton, boş diyagramlar, boş Frayer Diyagramı, kalem, bilgisayar, etkileşimli tah-
Materyaller
ta, yazıcı
Süre 2 ders saati
Frayer Diyagramı: Frayer diyagramı, kavramları daha karmaşık düzeyden daha
anlaşılabilir bir şekle sokmaya katkı sağlayan grafik düzenleyicisidir.
Yapılandırılmış Grid: Öğrenci seviyelerine göre bir konuda hazırlanan sorulara ve-
rilebilecek cevapların numaralandırılmış 9-12 ya da 16-20 kutucuktan oluşan bir
Etkinlik Açıklaması tabloya yerleştirilmesi ile oluşan bir ölçme ve değerlendirme aracı
Açık Anlatım: Derse girişte öğretmenin konu hakkında sözlü anlatım yapması
Esnek Gruplar: Öğrencilere bireysel ya da grup çalışması yapabilme imkânlarının
sunulması
Öğretmen ekonomik faaliyet türlerini sınıflandırabilmeyi öğreneceklerini söyle-
yerek derse giriş yapar. Bu faaliyet türlerine ilişkin “birincil ekonomik sektör, ikin-
cil ekonomik sektör, üçüncül ekonomik sektör, dördüncül ekonomik sektör, beşincil
ekonomik sektör” olmak üzere beş farklı ekonomik sektör olduğunu ve dersin so-
nunda öğrencilerin ekonomik faaliyetleri sektörlere göre sınıflandırabileceklerini,
tasnif edebileceklerini ve sektörlere göre etiketleyebileceklerini söyler. Öğretmen
derse giriş yaptıktan sonra öğrencilere dersin içeriği hakkında bilgi verir (SF1).
Uygulama Süreci
Her bir ekonomik sektörün içeriğinin öğrenciler tarafından iyice kavranmasının
ardından öğrenilen faaliyet türlerini içeren bir etkinlik yapacaklarını, bu nedenle
beş gruba ayrılmaları gerektiğini söyler (SF2). Ardından her gruba farklı ekono-
mik sektör gelecek şekilde önceden hazırlanmış Frayer diyagramı formunu dağıtır
(İF1). Gruplardan formları doldurmalarını, ardından her gruptan bir sözcü seçile-
rek doldurulan formun sunulmasını ister. Öğretmen grup sunumlarının ardından
doğru yanlış değerlendirmesi yaparak konuyu özetler.
77