Page 75 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 75
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Cevabı bulan gruplar sözcük yakalama kağıdında şehrin üzerini kapatır. Öğretmen
Değerlendirme bu aşamada grupların cevaplarını kontrol eder. Tüm cevapları bulan gruplar galip
kabul edilir.
Etkinliğin bitmesinin ardından gruplara çalışmaları için Türkiye ve dünyadaki yer-
leşme fonksiyonları ile ilgili örnekte verilmiş frayer diyagramları hazırlanarak dağı-
Kullanılan Evrensel tılır. Öğrencilerden ilgili alanları doldurmaları istenir (ÜF1). Belirtilen süre sonunda
Tasarım Ögeleri
her gruptan bir öğrencinin sunum yapması beklenir. Sunum esnasında öğretmen
doğru yanlışları kontrol ederek dersi özetler.
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
Kullanılan Evrensel
Tasarım Ögeleri • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
Tanım (Kendi
cümleleriyle
Doğru
Özellikler Liman şehri
örnekler
Yanlış
örnekler
75