Page 70 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 70

Coğrafya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




          ETKİNLİK 14

        TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER

         Etkinliğe             COĞ.10.4.1. Yerleşme yeri seçiminde ve yerleşmelerin gelişiminde etkili olan coğ-
         Dönüştürülecek        rafi faktörleri sorgulayabilme
         Öğrenme Çıktıları
                               a) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğra-
                               fi faktörlere yönelik sorular sorar.
                               b) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğra-
                               fi faktörlere yönelik bilgi toplar.
         Basamaklandırılmış    c) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğrafi
         Bilgi Birimleri       faktörlere yönelik topladığı bilgileri düzenler.
                               ç) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğrafi
                               faktörlere yönelik düzenlediği bilgileri çözümler.
                               d) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğra-
                               fi faktörlere yönelik çözümlediği bilgilerden çıkardığı sonuçları paylaşır.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin yerleşmeler ve yerleşmeleri etkileyen faktörler hakkında temel bilgile-
         Temel Kabuller        re sahip olduğu kabul edilmektedir.
                               Yerleşmelerin yer seçiminde etkili olan faktörlerden çözümlediği bilgilere yönelik
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           sonuçlar elde etmede, dünya ve Türkiye’deki nüfusun ve yerleşmenin dağılışını etki-
                               leyen faktörler hakkında haritalar üzerinden çıkarım yapmakta zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen şehir örneklerinin isimlerini tahtaya yazabileceği gibi şehirlere ait
                               fotoğrafları asabilir ya da tahtaya yansıtabilir.

                               İF2: Öğretmen bilgileri tahtaya yazabilir, yansıtabilir ya da  öğrencilere bilgi notu
                               halinde de verebilir.
         İçerik                İF3: Öğretmen paylaşma aracı olarak etkileşimli tahta  kullanabileceği gibi ilgili
                               haritaları sınıfa getirebilir. Ayrıca ders öncesinde öğrenciler için hazırlanmış  hari-
                               talar öğrencilere verilebilir.
                               İF4: Öğretmen etkinliği öğrencilere etkileşimli tahtada sunabileceği gibi bireysel
                               çalışma kağıtlarında da sunabilir.
                               SF1: Sorulan sorunun ardından öğrencilerin kendi aralarında tartışmalarına fırsat
                               verilebilir.
         Süreç
                               SF2: Öğrenciler isteklerine göre bireysel ya da grup hâlinde çalışamalarını tamam-
                               layabilir.
                               ÜF1: İhtiyaç duyulan durumlarda öğrencilere ağaç diyagramı boş veya kısmen dol-
         Ürün
                               durulmuş şekilde sunulabilir.
                               FÖOD1:  Öğretmen;  grup  çalışması  yapacak  öğrenciler  için  araştırma  sürecinde
         Fiziksel Öğrenme      rahat  hareket  edebilecekleri  biçimde  sıraları  yerleştirerek  düzenlemeler  yapabi-
         Ortamı Düzenlemeleri  lir. Sıraların aralıkları ve yakınlıkları ayarlanabilir. Fiziksel erişimde güçlük yaşayan
                               öğrenciler için yükseltici yerleştirilebilir.


    70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75