Page 70 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 70
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 14
TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.10.4.1. Yerleşme yeri seçiminde ve yerleşmelerin gelişiminde etkili olan coğ-
Dönüştürülecek rafi faktörleri sorgulayabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğra-
fi faktörlere yönelik sorular sorar.
b) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğra-
fi faktörlere yönelik bilgi toplar.
Basamaklandırılmış c) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğrafi
Bilgi Birimleri faktörlere yönelik topladığı bilgileri düzenler.
ç) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğrafi
faktörlere yönelik düzenlediği bilgileri çözümler.
d) Yerleşmelerle ilgili yer seçiminde ve yerleşmelerin gelişmesinde etkili olan coğra-
fi faktörlere yönelik çözümlediği bilgilerden çıkardığı sonuçları paylaşır.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin yerleşmeler ve yerleşmeleri etkileyen faktörler hakkında temel bilgile-
Temel Kabuller re sahip olduğu kabul edilmektedir.
Yerleşmelerin yer seçiminde etkili olan faktörlerden çözümlediği bilgilere yönelik
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları sonuçlar elde etmede, dünya ve Türkiye’deki nüfusun ve yerleşmenin dağılışını etki-
leyen faktörler hakkında haritalar üzerinden çıkarım yapmakta zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen şehir örneklerinin isimlerini tahtaya yazabileceği gibi şehirlere ait
fotoğrafları asabilir ya da tahtaya yansıtabilir.
İF2: Öğretmen bilgileri tahtaya yazabilir, yansıtabilir ya da öğrencilere bilgi notu
halinde de verebilir.
İçerik İF3: Öğretmen paylaşma aracı olarak etkileşimli tahta kullanabileceği gibi ilgili
haritaları sınıfa getirebilir. Ayrıca ders öncesinde öğrenciler için hazırlanmış hari-
talar öğrencilere verilebilir.
İF4: Öğretmen etkinliği öğrencilere etkileşimli tahtada sunabileceği gibi bireysel
çalışma kağıtlarında da sunabilir.
SF1: Sorulan sorunun ardından öğrencilerin kendi aralarında tartışmalarına fırsat
verilebilir.
Süreç
SF2: Öğrenciler isteklerine göre bireysel ya da grup hâlinde çalışamalarını tamam-
layabilir.
ÜF1: İhtiyaç duyulan durumlarda öğrencilere ağaç diyagramı boş veya kısmen dol-
Ürün
durulmuş şekilde sunulabilir.
FÖOD1: Öğretmen; grup çalışması yapacak öğrenciler için araştırma sürecinde
Fiziksel Öğrenme rahat hareket edebilecekleri biçimde sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabi-
Ortamı Düzenlemeleri lir. Sıraların aralıkları ve yakınlıkları ayarlanabilir. Fiziksel erişimde güçlük yaşayan
öğrenciler için yükseltici yerleştirilebilir.
70