Page 69 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 69
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğretmen daha önceden konuyla ilgili kavramları belirler. Belirlenen kavramları
öğrencilerin yerleştirmesi için boş bir kavram haritası hazırlar. Hazırlanan kavram
haritası öğrencilere bireysel olarak dağıtılır (ÜF1). Belirlenen süre doğrultusunda
öğrencilerden kavram haritasını doldurmaları istenir (ÜF2). Öğrenciler, çalışmala-
Değerlendirme rını bitirdiğinde öğretmen tahtaya yansıttığı kavram haritasını öğrencilerle birlikte
özetleme yaparak doldurur.
Konuyla ilgili Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’nda yer
alan sınıf içi değerlendirme örneği 1, 2 ve 3 kullanılabilir (http://meb.ai/UW8PW-
DJ).
• Gereksinimi olan öğrenciler için özelleştirilmiş okuma materyalleri sağlama
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif
Kullanılan Evrensel ölçme ve değerlendirme biçimleri vb.)
Tasarım Ögeleri
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı,
görsel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
69