Page 66 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 66

Coğrafya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğretmen, başlıca levhaları gösteren örnek bir harita ve bu haritadan
                               faydalanarak cevaplamasını istediğimiz açık uçlu soruların bulunduğu çalışma
                               kâğıdını gruplara verir (ÜF1). Her bir grubun bu çalışma kağıdında yer alan
                               soruları grup içi tartışmayla cevaplaması beklenir. süreç akran değerlendirme
                               formu ile öğrenciler tarafından değerlendirilecektir.

                               Akran değerlendirme formu ve örnek çalışma kâğıdı hazırlanırken Coğrafya Sınıf
                               İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı’nda yer alan örneklerden yararlanıla-
                               bilir (http://meb.ai/UW8PWDJ).
         Değerlendirme         Olası sorular:

                                1.  Birbirinden ayrılan/birleşen levhalar hangileridir? Belirleyiniz.
                                2.  Ayrılan ve birleşen bu levhalara bağlı hangi yer şekilleri oluşmuştur? Örneklen-
                                   diriniz.
                                3.  Ayrılan levhaların tekrar birleşme olasılığı var mıdır? Bu olasılığı değerlendiri-
                                   niz.

                                4.  Levhaların tekrar birleşmesini düşünüyorsanız kara ve denizlerin konumunda
                                   ne gibi değişimler olabilir?

                                 •  Sesli kitaplar ve alt yazılı videolar kullanarak içeriği çeşitli formatlarda sunma
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma

                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri
                                   me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)






























    66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71