Page 63 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 63
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Etkinliğin tamamlanmasının ardından öğretmen her gruptan bir öğrencinin sunum
Değerlendirme yapmasını ister (ÜF1). Öğretmen sunum sırasında doğru ve yanlış bilgileri yorum-
lar, şehir özellikleri hakkında özetleme yapar (SF5).
Bu etkinlikte öğrenmeler öz değerlendirme formuyla değerlendirilecektir. Örnek
Kullanılan Evrensel çalışma kağıdı hazırlanırken Coğrafya Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber
Tasarım Ögeleri
Kitabı’nda yer alan örneklerden yararlanılabilir (http://meb.ai/UW8PWDJ).
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
Kullanılan Evrensel sel vb.)
Tasarım Ögeleri
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
• Bireyselleştirilmiş öğrenme planları oluşturma ve her öğrencinin bireysel ihti-
yaçlarına uygun hedefler belirleme
63