Page 62 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 62

Coğrafya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Mekâna Coğrafi Bakış
         Konu                  Coğrafi bakış
                                 •  Mekânın haritadaki konumunu algılar.

                                 •  Mekânın coğrafi koşullarını belirler.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Mekânın çevresiyle olan ilişkilerini çözümler.
                                 •  Mekânın diğer olay, olgu ve mekânlar üzerindeki etkilerini sorgular.

         Materyaller           Çalışma kağıtları, kalem, kağıt, etkileşimli tahta
         Süre                  2 ders saati
                               Özetleme:  Öğrencilerin  tartışma  sürecinde  ortaya  çıkardıkları  bilgilerin  yazılı  ve
                               sözlü olarak özetlenip öğrencilere daha kapsamlı bir biçimde sunulması
                               Kartopu: Öğrencilerin önce sekiz gruba ayrılması, daha sonra aynı araştırmayı ya-
         Etkinlik Açıklaması
                               pan grupların birleşerek dört grup oluşturması
                               Akran  Öğretimi:  Grup  düzenlemesinin  içinde  öğrencilerin  birbirlerini  yetenekleri
                               doğrultusunda destekleyerek birbirlerinden öğrenmelerinin sağlanması
                               Öğretmen,  öğrencilere  bu  derste  bazı  mekânlarla  coğrafyanın  temel  kavramla-
                               rını ilişkilendireceklerini söyler. Öğretmen belirlediği ve farklı bölgelerde yer alan
                               mekânların iklim, yer şekilleri, su kaynakları, bitki örtüsü, toprak gibi doğal özellik-
                               lerin ve yerleşme, nüfus, ekonomik faaliyetler gibi beşerî özelliklerin neler olduğu-
                               nu içeren bilgi notları dağıtır (İF1). Öğrencilerden  belirlenen sürede bilgi notlarını
                               incelemelerini ister (SF1). Öğrencilerin incelemesinin ardından öğretmen özetleme
                               yapar (SF2). Öğretmen seçilen mekânların (Kocaeli, Adana, Artvin, Muğla) “Ne?”,
                               “Nerede?”,  “Ne  zaman?”,  “Neden  orada?”,  “Neden  önemli?”,  “Bulunduğu  ortamın
                               özellikleri neler?”, “Doğal ve beşerî ortamlarla nasıl bir ilişkisi var?” gibi sorularla bu
                               mekânlara ait özelliklerin sorgulanacağını söyler. Öğretmen sınıfın sekiz gruba ay-
                               rılacağını ifade eder (SF3). Gruplar için uygun çalışma ortamı oluşturulur (FÖOD1).
                               Her bir şehre ikişer grup denk gelecek şekilde gruplarla şehirler eşleştirilir:
                                      1 ve 2. grup: Kocaeli
         Uygulama Süreci              3. ve 4. grup: Adana

                                      5. ve 6. grup: Muğla
                                      7. ve 8. grup: Artvin
                               Çalışma için incelenecek şehirlerin isimlerinin yazılı olduğu çalışma kağıtlarını öğ-
                               retmen gruplara dağıtır (İF2).
                               Öğrencilerden çalışma kağıdında yazılı olan şehirleri (mekânların iklim, yer şekille-
                               ri, su kaynakları, bitki örtüsü, toprak gibi doğal özelliklerinin yerleşme, nüfus, eko-
                               nomik faaliyetler, kültürel özellikler gibi unsurlar üzerindeki etkilerinin neler olduğu
                               gibi) “Ne?”, “Nerede?”, “Ne zaman?”, “Neden orada?”, “Neden önemli?”, “Bulunduğu
                               ortamın özellikleri neler?”, “Doğal ve beşerî ortamlarla nasıl bir ilişkisi var?” gibi so-
                               rularla sorgulamalarını ister. Gruplar ulaşılan sonuçları çalışma kağıtlarına yazar
                               (SF4).  Çalışma  bittikten  sonra  aynı  şehri  inceleyen  gruplar  birleştirilerek  4  grup
                               oluşturulur. Birleşen gruplar yeniden  tartışarak ortak sonuçlara ulaşır.



    62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67