Page 64 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64

Coğrafya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




          ETKİNLİK 12

        TEMA: DOĞAL SİSTEMLER VE SÜREÇLER

         Etkinliğe             COĞ.10.3.1. Yerkürenin tektonik yapısını çözümleyebilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
         Basamaklandırılmış    a) Levha tektoniğine neden olan süreçleri belirler.
         Bilgi Birimleri       b) Yeryüzü şekilleri ile levha tektoniği arasındaki ilişkiyi belirler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin yerkürenin oluşumu ve yerkürenin katmanlarını, başlıca levhaları bil-
         Temel Kabuller        diği kabul edilir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Sınıf önüne çıkmaktan ve oluşturulan senaryoyu tüm sınıfın önünde sergilemekten
         İhtiyaçları           çekinen öğrenciler drama etkinliğine katılımda isteksizlik gösterebilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğrenciler bilgi kartları oluşturma sürecini bağımsız olarak yönetebilecekleri
                               gibi ihtiyaç hâlinde, izleyecekleri sırayı belirten yönerge kartları verilebilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda farklı araştırma araçları su-
                               nabilir. Bu araçlar ses kaydı, dijital araç ya da konuyla ilgili dergi, ders kitabı gibi
                               yazılı materyal olabilir.
                               SF1: Öğretmen grupların dengeli dağılımını gözeterek öğrencilerin gruplara ilgi ve
                               istekleri doğrultusunda dahil olmalarını sağlayabilir.
                               SF2: Öğretmen, bilgilendirme sürecini sözlü olarak yapabileceği gibi öğrencilerin
                               süreci anlamlandırmasını kolaylaştırmak için örnek video film de izletebilir.
                               SF3: Öğrencilerin ihtiyaca göre rol dağılımı öğretmen rehberliğinde yapılabilir, fi-
         Süreç
                               ziksel olarak drama etkinliğine katılmakta güçlük çeken öğrenciler resim, kolaj ya
                               da poster yoluyla etkinliğe katılabilir.
                               SF4: Öğretmen özetlemeleri sözlü yapabilir ya da önceden hazırladığı özet bilgileri
                               yazılı olarak öğrencilere sunabilir. Görmede güçlük yaşayan öğrenci için ses kaydı
                               alabilir.

                               ÜF1: Yazılı materyale erişim güçlüğü yaşayan öğrenciler için çalışma kağıtları diji-
                               tal olarak sunulabilir. Gruplar yanıtları yazarken ders kitabı veya elektronik cihaz-
                               lardan yararlanıp soruları grup içi tartışmayla yanıtlayabilir.
         Ürün                  ÜF2: Öğretmen öğrencilerden çalışma kağıtlarında yer alan soruları grup içi tar-
                               tışma ile yanıtlamalarını bekler. Tartışmaya sözlü olarak katılmakta güçlük çeken
                               öğrenciler için yazılı tartışmaya katılım seçeneği sunulabilir. Ayrıca bireysel tartış-
                               maya katılım seçeneği da öğrencilere sunulabilir.
                               FÖOD1: Sınıfta araştırma dokümanlarının bulunduğu beş ayrı merkezde öğren-
                               cilerin çalışmalarını rahat yapabilmesi için sınıfın fiziki şartları göz önünde bulun-
                               durularak köşeler arasındaki mesafe ayarlanabilir, öğrencilerin bireysel çalışmala-
                               rına imkân sunan çalışma düzeni oluşturabilir, sıralar birleştirilerek grup çalışması
         Fiziksel Öğrenme      için düzenlenebilir.
         Ortamı Düzenlemeleri
                               FÖOD2:  Öğrencilerin  dramalarını  sergileyecekleri  farklı  alanlar  tercih  edilebilir
                               (okul bahçesi, tiyatro salonu vb.). Öğrencilerin drama yapacağı alan rahat hareket
                               etmelerini  sağlayacak  şekilde  geniş  tutulabilir,  öğrencilere  engel  oluşturabilecek
                               nesneler ortadan kaldırılabilir.

    64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69