Page 64 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 64
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 12
TEMA: DOĞAL SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.10.3.1. Yerkürenin tektonik yapısını çözümleyebilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Levha tektoniğine neden olan süreçleri belirler.
Bilgi Birimleri b) Yeryüzü şekilleri ile levha tektoniği arasındaki ilişkiyi belirler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin yerkürenin oluşumu ve yerkürenin katmanlarını, başlıca levhaları bil-
Temel Kabuller diği kabul edilir.
Tema Bazlı Öğrenci Sınıf önüne çıkmaktan ve oluşturulan senaryoyu tüm sınıfın önünde sergilemekten
İhtiyaçları çekinen öğrenciler drama etkinliğine katılımda isteksizlik gösterebilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrenciler bilgi kartları oluşturma sürecini bağımsız olarak yönetebilecekleri
gibi ihtiyaç hâlinde, izleyecekleri sırayı belirten yönerge kartları verilebilir.
İçerik İF2: Öğretmen öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda farklı araştırma araçları su-
nabilir. Bu araçlar ses kaydı, dijital araç ya da konuyla ilgili dergi, ders kitabı gibi
yazılı materyal olabilir.
SF1: Öğretmen grupların dengeli dağılımını gözeterek öğrencilerin gruplara ilgi ve
istekleri doğrultusunda dahil olmalarını sağlayabilir.
SF2: Öğretmen, bilgilendirme sürecini sözlü olarak yapabileceği gibi öğrencilerin
süreci anlamlandırmasını kolaylaştırmak için örnek video film de izletebilir.
SF3: Öğrencilerin ihtiyaca göre rol dağılımı öğretmen rehberliğinde yapılabilir, fi-
Süreç
ziksel olarak drama etkinliğine katılmakta güçlük çeken öğrenciler resim, kolaj ya
da poster yoluyla etkinliğe katılabilir.
SF4: Öğretmen özetlemeleri sözlü yapabilir ya da önceden hazırladığı özet bilgileri
yazılı olarak öğrencilere sunabilir. Görmede güçlük yaşayan öğrenci için ses kaydı
alabilir.
ÜF1: Yazılı materyale erişim güçlüğü yaşayan öğrenciler için çalışma kağıtları diji-
tal olarak sunulabilir. Gruplar yanıtları yazarken ders kitabı veya elektronik cihaz-
lardan yararlanıp soruları grup içi tartışmayla yanıtlayabilir.
Ürün ÜF2: Öğretmen öğrencilerden çalışma kağıtlarında yer alan soruları grup içi tar-
tışma ile yanıtlamalarını bekler. Tartışmaya sözlü olarak katılmakta güçlük çeken
öğrenciler için yazılı tartışmaya katılım seçeneği sunulabilir. Ayrıca bireysel tartış-
maya katılım seçeneği da öğrencilere sunulabilir.
FÖOD1: Sınıfta araştırma dokümanlarının bulunduğu beş ayrı merkezde öğren-
cilerin çalışmalarını rahat yapabilmesi için sınıfın fiziki şartları göz önünde bulun-
durularak köşeler arasındaki mesafe ayarlanabilir, öğrencilerin bireysel çalışmala-
rına imkân sunan çalışma düzeni oluşturabilir, sıralar birleştirilerek grup çalışması
Fiziksel Öğrenme için düzenlenebilir.
Ortamı Düzenlemeleri
FÖOD2: Öğrencilerin dramalarını sergileyecekleri farklı alanlar tercih edilebilir
(okul bahçesi, tiyatro salonu vb.). Öğrencilerin drama yapacağı alan rahat hareket
etmelerini sağlayacak şekilde geniş tutulabilir, öğrencilere engel oluşturabilecek
nesneler ortadan kaldırılabilir.
64