Page 67 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 67

Coğrafya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 13


        TEMA: DOĞAL SİSTEMLER VE SÜREÇLER
         Etkinliğe             COĞ.10.3.3. Yeryüzü şekillerinin oluşumunu aşınım ve birikim süreçleri açısından
         Dönüştürülecek        çözümleyebilme
         Öğrenme Çıktıları

         Basamaklandırılmış    a) Aşınım ve birikim süreçlerinde ortaya çıkan yeryüzü şekillerini belirler.
         Bilgi Birimleri       b) Aşınım ve birikim süreçleriyle yeryüzü şekilleri arasındaki ilişkiyi belirler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin dağ, ova, plato gibi başlıca yeryüzü şekilleri, kayaçların genel özellik-
         Temel Kabuller        leri ile temel iklim bilgisi konuları hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler, yeryüzü şekillerinin yaygın görüldüğü yerleri belirlemede ve bu alanla-
         İhtiyaçları           rın coğrafi özelliklerini tanımlamada zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen, öğrencilere araştırma yapmaları için vereceği yazılı materyallerin
                               ilgili kısımlarını işaretleyerek öğrencilere  rehberlik edebilir.
         İçerik
                               İF2: Öğrencilere verilen yönerge kartlarındaki basamaklar, bireysel ihtiyaçlar doğ-
                               rultusunda sadeleştirilebilir ya da detaylandırılabilir.
                               SF1: Öğrencilere ilgileri doğrultusunda çalışmak istedikleri grubu seçme hakkı ta-
                               nınır. Burada seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için seçenekler azaltılabilir. Se-
                               çenek içerikleri basitleştirilerek öğrencilerin seçim yapması kolaylaştırılabilir.
                               SF2: Gruplardan araştırması istenilen yeryüzü şekillerinin isimleri doğrudan tah-
         Süreç
                               taya yazılabileceği gibi öğrencilere yeryüzü şekillerinin görselleri verilebilir ya da
                               görseller dijital ortamda öğrencilere sunulabilir.
                               SF3: Diğer gruplarda paylaşım yapan öğrencilere ihtiyaç halinde ulaştıkları bilgile-
                               ri sunmaları için çalışma kâğıdı öğretmen tarafından verilebilir.
                               ÜF1: Öğrencilere dağıtılan kavram haritaları tamamen boş verilebileceği gibi bazı
                               boşluklar öğretmen tarafından doldurularak da verilebilir.

         Ürün                  ÜF2:  Yazmakta  güçlük  yaşayan  öğrenciler  için  öğretmen  tarafından  hazırlanan
                               görseller ya da yazılı cevaplar öğrencilere verilerek kavram haritasının uygun alan-
                               lara yapıştırmaları istenebilir. Bunun yanı sıra isteyen öğrenci sözel olarak cevap
                               vererek de kavram haritasında boşlukları doldurabilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğretmen fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için yükseltici kul-
         Ortamı Düzenlemeleri  lanabilir. Sıralar arasında hareketin kolay olması adına genişliğe dikkat edebilir.


















                                                                                                         67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72