Page 67 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 67
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 13
TEMA: DOĞAL SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.10.3.3. Yeryüzü şekillerinin oluşumunu aşınım ve birikim süreçleri açısından
Dönüştürülecek çözümleyebilme
Öğrenme Çıktıları
Basamaklandırılmış a) Aşınım ve birikim süreçlerinde ortaya çıkan yeryüzü şekillerini belirler.
Bilgi Birimleri b) Aşınım ve birikim süreçleriyle yeryüzü şekilleri arasındaki ilişkiyi belirler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin dağ, ova, plato gibi başlıca yeryüzü şekilleri, kayaçların genel özellik-
Temel Kabuller leri ile temel iklim bilgisi konuları hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler, yeryüzü şekillerinin yaygın görüldüğü yerleri belirlemede ve bu alanla-
İhtiyaçları rın coğrafi özelliklerini tanımlamada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen, öğrencilere araştırma yapmaları için vereceği yazılı materyallerin
ilgili kısımlarını işaretleyerek öğrencilere rehberlik edebilir.
İçerik
İF2: Öğrencilere verilen yönerge kartlarındaki basamaklar, bireysel ihtiyaçlar doğ-
rultusunda sadeleştirilebilir ya da detaylandırılabilir.
SF1: Öğrencilere ilgileri doğrultusunda çalışmak istedikleri grubu seçme hakkı ta-
nınır. Burada seçim yapmakta zorlanan öğrenciler için seçenekler azaltılabilir. Se-
çenek içerikleri basitleştirilerek öğrencilerin seçim yapması kolaylaştırılabilir.
SF2: Gruplardan araştırması istenilen yeryüzü şekillerinin isimleri doğrudan tah-
Süreç
taya yazılabileceği gibi öğrencilere yeryüzü şekillerinin görselleri verilebilir ya da
görseller dijital ortamda öğrencilere sunulabilir.
SF3: Diğer gruplarda paylaşım yapan öğrencilere ihtiyaç halinde ulaştıkları bilgile-
ri sunmaları için çalışma kâğıdı öğretmen tarafından verilebilir.
ÜF1: Öğrencilere dağıtılan kavram haritaları tamamen boş verilebileceği gibi bazı
boşluklar öğretmen tarafından doldurularak da verilebilir.
Ürün ÜF2: Yazmakta güçlük yaşayan öğrenciler için öğretmen tarafından hazırlanan
görseller ya da yazılı cevaplar öğrencilere verilerek kavram haritasının uygun alan-
lara yapıştırmaları istenebilir. Bunun yanı sıra isteyen öğrenci sözel olarak cevap
vererek de kavram haritasında boşlukları doldurabilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Öğretmen fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için yükseltici kul-
Ortamı Düzenlemeleri lanabilir. Sıralar arasında hareketin kolay olması adına genişliğe dikkat edebilir.
67