Page 65 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 65

Coğrafya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Yerküre Hareket Ediyor!
         Konu                  Tektonik Süreçler
                                 •   Levha tektoniğine neden olan süreçleri belirler.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •   Yeryüzü şekilleri ile levha tektoniği arasındaki ilişkiyi belirler.
                               Haritalar, çalışma kağıdı, kağıt, renkli kalemler, dergiler, coğrafya ders kitabı, çev-
         Materyaller
                               rimiçi araçlar
                               Açık Anlatım: Öğretmenin ders başlangıcında dünyanın yapısı ve tektonik hareket-
                               lerin oluşumu ile ilgili öğrencilere anlatım yapılmasıdır.

                               Araştırma Merkezleri: Öğretmenin öğrencilerin etkinlikte kavramsal olarak araş-
                               tırma yapabileceği merkezler kurmasıdır.

                               Akran Öğrenme: Küçük grup düzenlemesinin içinde öğrencilerin birbirlerini des-
         Süre
                               tekleyerek birbirlerinden öğrenmelerinin sağlanmasıdır.
                               Drama: Grupların konularıyla ilgili hazırlanan senaryoları tahtada canlandırma-
                               larıdır.

                               Özetleme: Öğretmenin etkinlik bittikten sonra bilgilerin daha kalıcı olması amacıy-
                               la önemli noktaları kısaca ifade etmesidir.
         Etkinlik Açıklaması   2 ders saati

                               Öğretmen bu derste öğrencilerin Levha Tektoniği Kuramı ile yer kabuğundaki lev-
                               haların hareketlerini ve bu hareketin sonucunda meydana gelen bazı oluşumları
                               öğreneceklerini söyler. Önceki derste edinilen ve ön koşul niteliği taşıyan Dünya’nın
                               iç yapısıyla ilgili genel bilgileri, Dünya’nın iç yapısı ve yer kabuğundaki hareketliliğin
                               nedenleri hakkında kısa ve sade ifadelerle konuya giriş yapar. Ardından sınıfın Lev-
                               ha Tektoniği Kuramı, levha hareketleri ve sonuçlarının (1-İki kıtasal levhanın yak-
                               laşması, 2- İki kıtasal levhanın uzaklaşması, 3-İki okyanusal levhanın yaklaşması,
                               4-İki okyanusal levhanın uzaklaşması) çalışılacağı ve bu konuların drama ile tem-
                               sil edilmek üzere 5 grup oluşturulacağını söyler (SF1). Sınıfta her bir grup için ayrı
                               araştırma yapabilmeleri için öğrenme merkezleri oluşturulur (FÖOD1). Öğrenciler,
                               konuyla ilgili araştırma yapmaları için öğrenme merkezlerine yönlendirilir. Her bir
                               öğrenme  merkezine  ilgili  levha  hareketlerinin  gerçekleşme  biçimleri  ve  sonuçları
         Uygulama Süreci       hakkında  bilgi  kartları  hazırlama  görevi  verilir  (İF1).  Gruplara  konularına  ilişkin
                               araştırma kaynakları öğretmen tarafından sağlanır (İF2). Grupların hazırladıkla-
                               rı bilgi kartları öğretmen tarafından toplanır. Etkinliğin diğer aşamasına geçilir ve
                               öğretmen drama aşaması için öğrencileri bilgilendirir (SF2). Öğretmen, öğrenciler
                               tarafından hazırlanan bilgi kartlarını karışık şekilde gruplara dağıtır. Gruplara da-
                               ğıtılan bilgi kartlarının içeriği o grup içerisinde kalır ve diğer gruplarla paylaşılmaz.
                               Gruplardan sırasıyla bilgi kartlarında yer alan tektonik hareketleri drama yönte-
                               miyle canlandırılmaları için senaryo hazırlamaları ve rol paylaşımı yapmaları iste-
                               nir (SF3).

                               Canlandırmaları gerçekleştirilecek Levha Tektoniği Kuramı’na göre levha hareket-
                               leri ve levha hareketlerinin sonuçlarına ilişkin öğrencilerin hazırladıkları senaryoyu
                               sergilemeleri için uygun alan oluşturulur (FÖOD2). Tüm gruplar etkinliği tamamla-
                               dıktan sonra öğretmen özetleme yaparak etkinliği tamamlar (SF4).




                                                                                                         65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70