Page 61 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 11
TEMA: COĞRAFYANIN DOĞASI
Etkinliğe COĞ.10.1.1. Örnek olay, olgu ve/veya mekânı coğrafyanın temel kavramları ile iliş-
Dönüştürülecek kilendirebilme
Öğrenme Çıktıları
a) Örnek olay, olgu ve/veya mekânın harita üzerindeki konumunu algılar.
b) Örnek olay, olgu ve/veya mekânın temel coğrafi koşullarını tanımlar.
Basamaklandırılmış c) Örnek olay, olgu ve/veya mekânın yakın ve uzak çevresiyle olan ilişkilerini çö-
Bilgi Birimleri zümler.
ç) Örnek olay, olgu ve/veya mekânın aynı çevrede bulunan diğer olay, olgu veya
mekânlar üzerindeki etkisini sorgular.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin coğrafya bilimi, bu bilimin gelişimi, coğrafyanın inceleme alanları ve
Temel Kabuller coğrafya öğrenmenin önemi hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler mekânın çevresiyle olan ilişkileri çözümlemede zorluk yaşayabilir.
İhtiyaçları
Farklılaştırma Alanları
İF1: Bilgi notlarının içeriği zenginleştirilebilir ya da verilen örnekler artırılarak veri-
len bilginin anlaşılması kolaylaştırılabilir.
İçerik
İF2: Verilen çalışma kâğıdında incelenecek şehirlerin isminin yanı sıra şehrin görsel
ve ayırt edici özelliklerinin bir kısmı da destekleyici olarak sunulabilir.
SF1: Süre kontrolünde öğrencilere belirli aralıklarla süre hatırlatması yapılabilir.
Dersin akışını aksatmayacak şekilde ihtiyacı olan öğrenciye ek süre verilebilir.
SF2: Özetleme sırasında öğretmen görsel/teknolojik destek kullanarak süreci so-
mutlaştırılabilir.
SF3: Oluşturulan grupların sayılarının dengeli olması gözetilerek öğrencilerin ilgi ve
Süreç istekleri doğrultusunda gruplara dahil edilmesi sağlanabilir.
SF4: Öğrenciler ulaşılan sonuçları yazılı olarak verebileceği gibi isteyen öğrenciler
sözlü olarak da aktarabilir.
SF5: Öğretmen özetleme yaparken konunun pekişmesi için birden fazla örneğe yer
verebilir, bu örnekleri dijital ortamda sunabilir. Özetleme sırasında söylediklerini
tahtaya yazabilir.
ÜF1: Gruplar sunumlarını sözlü olarak yapabileceği gibi istekleri doğrultusunda
sunum yöntemlerini kendi ilgi ve isteklerine göre belirleyebilir (yazılı, dijital ortam).
Ürün Öğretmen, grupların ulaştığı sonuçların yanında öğrencilerin etkinlik boyunca bi-
reysel ve grup etkinliklerine katılımını, çalışmaları iş birliğiyle gerçekleştirmelerini
değerlendirebilir.
FÖOD1: Öğretmen; öğrencilerin sınıf içerisinde rahat hareket edebilecekleri bi-
Fiziksel Öğrenme çimde sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir. Sıraların aralıkları ve yakınlık-
Ortamı Düzenlemeleri ları ayarlanabilir. Fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için istasyonlara erişi-
min desteklenmesi adına yükselticiler yerleştirebilir.
61