Page 61 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 61

Coğrafya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 11


        TEMA: COĞRAFYANIN DOĞASI
         Etkinliğe             COĞ.10.1.1. Örnek olay, olgu ve/veya mekânı coğrafyanın temel kavramları ile iliş-
         Dönüştürülecek        kilendirebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Örnek olay, olgu ve/veya mekânın harita üzerindeki konumunu algılar.
                               b) Örnek olay, olgu ve/veya mekânın temel coğrafi koşullarını tanımlar.
         Basamaklandırılmış    c) Örnek olay, olgu ve/veya mekânın yakın ve uzak çevresiyle olan ilişkilerini çö-
         Bilgi Birimleri       zümler.
                               ç) Örnek olay, olgu ve/veya mekânın aynı çevrede bulunan diğer olay, olgu veya
                               mekânlar üzerindeki etkisini sorgular.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin coğrafya bilimi, bu bilimin gelişimi, coğrafyanın inceleme alanları ve
         Temel Kabuller        coğrafya öğrenmenin önemi hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler mekânın çevresiyle olan ilişkileri çözümlemede zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Bilgi notlarının içeriği zenginleştirilebilir ya da verilen örnekler artırılarak veri-
                               len bilginin anlaşılması kolaylaştırılabilir.
         İçerik
                               İF2: Verilen çalışma kâğıdında incelenecek şehirlerin isminin yanı sıra şehrin görsel
                               ve ayırt edici özelliklerinin bir kısmı da destekleyici olarak sunulabilir.
                               SF1:  Süre  kontrolünde  öğrencilere  belirli  aralıklarla  süre  hatırlatması  yapılabilir.
                               Dersin akışını aksatmayacak şekilde ihtiyacı olan öğrenciye ek süre verilebilir.
                               SF2: Özetleme sırasında öğretmen görsel/teknolojik destek kullanarak süreci so-
                               mutlaştırılabilir.
                               SF3: Oluşturulan grupların sayılarının dengeli olması gözetilerek öğrencilerin ilgi ve
         Süreç                 istekleri doğrultusunda gruplara dahil edilmesi sağlanabilir.
                               SF4: Öğrenciler ulaşılan sonuçları yazılı olarak verebileceği gibi isteyen öğrenciler
                               sözlü olarak da aktarabilir.
                               SF5: Öğretmen özetleme yaparken konunun pekişmesi için birden fazla örneğe yer
                               verebilir,  bu  örnekleri  dijital  ortamda  sunabilir.  Özetleme  sırasında  söylediklerini
                               tahtaya yazabilir.

                               ÜF1:  Gruplar  sunumlarını  sözlü  olarak  yapabileceği  gibi  istekleri  doğrultusunda
                               sunum yöntemlerini kendi ilgi ve isteklerine göre belirleyebilir (yazılı, dijital ortam).
         Ürün                  Öğretmen, grupların ulaştığı sonuçların yanında öğrencilerin etkinlik boyunca bi-
                               reysel ve grup etkinliklerine katılımını, çalışmaları iş birliğiyle gerçekleştirmelerini
                               değerlendirebilir.
                               FÖOD1:  Öğretmen;  öğrencilerin  sınıf  içerisinde  rahat  hareket  edebilecekleri  bi-
         Fiziksel Öğrenme      çimde sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir. Sıraların aralıkları ve yakınlık-
         Ortamı Düzenlemeleri  ları ayarlanabilir. Fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için istasyonlara erişi-
                               min desteklenmesi adına yükselticiler yerleştirebilir.



                                                                                                         61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66