Page 73 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 73

Coğrafya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 15


        TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
         Etkinliğe             COĞ.10.4.2. Türkiye ve dünyadaki yerleşmeleri fonksiyonlarına göre sınıflandıra-
         Dönüştürülecek        bilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin fonksiyonları üzerinde etkili olan değişken-
                               leri belirler.

                               b) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin fonksiyonları üzerinde etkili olan değişken-
         Basamaklandırılmış    leri ayrıştırır.
         Bilgi Birimleri
                               c) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin fonksiyonları üzerinde etkili olan değişken-
                               leri tasnif eder.

                               ç) Türkiye ve dünyadaki yerleşmeleri fonksiyonlarına göre etiketler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin yerleşmeler ve yerleşmeleri etkileyen faktörler hakkında temel bilgile-
         Temel Kabuller        re sahip olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler,  Türkiye  ve  dünyadaki  yerleşmelerin  fonksiyonları  üzerinde  etkili  olan
         İhtiyaçları           değişkenleri ayrıştırmakta zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen aktaracağı bilgi notlarının içeriğini, ihtiyaç duyan öğrenciler için sa-
                               deleştirebilir ya da zenginleştirebilir.
         İçerik
                               İF2: Öğretmen dağıtacağı kartların içeriğini öğrenci ihtiyaçlarına göre zenginleşti-
                               rebilir ya da sadeleştirilebilir.
                               SF1: Öğretmen sunumunu sözlü yapabileceği gibi dijital ortamda da tahtaya yan-
                               sıtabilir. Ayrıca sunumunun özetini bilgi notu şeklinde öğrencilere iletebilir.
                               SF2: Öğretmen öğrencilerden beyin fırtınası yaparak cevap bulmalarını isteyebilir.
         Süreç                 Gönüllü öğrencilere öncelik verilerek akran öğretimi sağlanabilir.
                               SF3: Gruplar öğretmen rehberliğinde ilgi ve istekleri doğrultusunda oluşturulabilir.
                               SF4: Öğretmen soruları sesli okuyabileceği gibi hatırlamakta güçlük çeken öğren-
                               ciler için tahtaya yansıtarak da sorabilir.
                               ÜF1:  Diyagram  öğrencilere  farklı  zorluk  seviyelerinde  sunularak  değerlendirme
                               yapılabilir. Öğrencilerin bu formlardan istediğini seçip doldurmalarına fırsat tanı-
         Ürün
                               nabilir. Bu formlar boş frayer diyagramı, bir ya da birden fazla alanı doldurulmuş
                               frayer diyagramı şeklinde düzenlenebilir.
                               FÖOD1:  Öğretmen,  öğrencilerin  sınıf  içerisinde  rahat  hareket  edebilecekleri  bi-
         Fiziksel Öğrenme      çimde sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir. Sıraların aralıkları ve yakınlık-
         Ortamı Düzenlemeleri  ları ayarlanabilir. Fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için  erişim desteklen-
                               mesi adına yükseltici yerleştirilebilir.










                                                                                                         73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78