Page 73 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 73
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 15
TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.10.4.2. Türkiye ve dünyadaki yerleşmeleri fonksiyonlarına göre sınıflandıra-
Dönüştürülecek bilme
Öğrenme Çıktıları
a) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin fonksiyonları üzerinde etkili olan değişken-
leri belirler.
b) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin fonksiyonları üzerinde etkili olan değişken-
Basamaklandırılmış leri ayrıştırır.
Bilgi Birimleri
c) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin fonksiyonları üzerinde etkili olan değişken-
leri tasnif eder.
ç) Türkiye ve dünyadaki yerleşmeleri fonksiyonlarına göre etiketler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin yerleşmeler ve yerleşmeleri etkileyen faktörler hakkında temel bilgile-
Temel Kabuller re sahip olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler, Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin fonksiyonları üzerinde etkili olan
İhtiyaçları değişkenleri ayrıştırmakta zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen aktaracağı bilgi notlarının içeriğini, ihtiyaç duyan öğrenciler için sa-
deleştirebilir ya da zenginleştirebilir.
İçerik
İF2: Öğretmen dağıtacağı kartların içeriğini öğrenci ihtiyaçlarına göre zenginleşti-
rebilir ya da sadeleştirilebilir.
SF1: Öğretmen sunumunu sözlü yapabileceği gibi dijital ortamda da tahtaya yan-
sıtabilir. Ayrıca sunumunun özetini bilgi notu şeklinde öğrencilere iletebilir.
SF2: Öğretmen öğrencilerden beyin fırtınası yaparak cevap bulmalarını isteyebilir.
Süreç Gönüllü öğrencilere öncelik verilerek akran öğretimi sağlanabilir.
SF3: Gruplar öğretmen rehberliğinde ilgi ve istekleri doğrultusunda oluşturulabilir.
SF4: Öğretmen soruları sesli okuyabileceği gibi hatırlamakta güçlük çeken öğren-
ciler için tahtaya yansıtarak da sorabilir.
ÜF1: Diyagram öğrencilere farklı zorluk seviyelerinde sunularak değerlendirme
yapılabilir. Öğrencilerin bu formlardan istediğini seçip doldurmalarına fırsat tanı-
Ürün
nabilir. Bu formlar boş frayer diyagramı, bir ya da birden fazla alanı doldurulmuş
frayer diyagramı şeklinde düzenlenebilir.
FÖOD1: Öğretmen, öğrencilerin sınıf içerisinde rahat hareket edebilecekleri bi-
Fiziksel Öğrenme çimde sıraları yerleştirerek düzenlemeler yapabilir. Sıraların aralıkları ve yakınlık-
Ortamı Düzenlemeleri ları ayarlanabilir. Fiziksel erişimde güçlük yaşayan öğrenciler için erişim desteklen-
mesi adına yükseltici yerleştirilebilir.
73