Page 76 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 76

Coğrafya

        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 16


        TEMA: EKONOMİK FAALİYETLER VE ETKİLERİ
                               COĞ.10.5.1. Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre sınıflandırabilme
         Etkinliğe
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Ekonomik faaliyetlerin sınıflandırılmasındaki ölçütleri belirler.

         Basamaklandırılmış    b) Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre ayırır.
         Bilgi Birimleri       c) Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre tasnif eder.
                               ç) Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre etiketler.
                               Öğrencilerin yaşadıkları yer ve Türkiye’de yürütülen başlıca ekonomik faaliyetler,
         Ön Koşul Beceriler/   bu faaliyetlerle meslekler arasındaki ilişkileri hakkında bilgi sahibi oldukları kabul
         Temel Kabuller
                               edilmektedir.
                               Gruplarda araştırılması istenen şehirler için bilgisayar veya tablet desteğinin sınırlı
         Tema Bazlı Öğrenci    olması durumunda, kullanılacak mobil cihazlar öğrencilerin dikkatinin dağılmasına
         İhtiyaçları
                               neden olabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Form oluşturulurken öğrencilere katkı sağlamak için birden fazla seçenek su-
         İçerik
                               nulabilir. Örneğin forma yazı, sembol, resim, fotoğraf veya şekil eklenebilir.
                               SF1: Öğretmen bilgi verme işlemini bilgi notları aracılığıyla yapabilir. Notların içe-
                               riği öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda zenginleştirilebilir ya da sadeleştirilebilir.

                               SF2: Öğrenci grupları öğretmen rehberliğinde oluşturulabilir. Böylelikle desteklen-
         Süreç
                               mesi gereken öğrenci için uygun grup seçilebilir. Ya da gruplar öğrencilerin ilgi ve
                               isteklerine göre oluşturulabilir.
                               SF3: Öğrencilere grup çalışma seçeneği sunularak akran öğretimi desteklenebilir.

                               ÜF1: Öğrenci düzeylerine göre yapılandırılmış grid için hazırlanan sorular sadeleş-
                               tirilebilir ya da zenginleştirilebilir. Bu seçenekler öğrencilere sunularak öğrencilere
                               tercih etme fırsatı sunulabilir. Yazmakta güçlük yaşayan öğrenciler için sözlü cevap
         Ürün                  imkânı tanınabilir.
                               ÜF2: Öz değerlendirme formu, kontrol listesi ve akran değerlendirmesi yapılabilir.
                               Ayrıca ihtiyacı olan öğrencileri değerlendirmek amacı ile öğretmen rehberliğinde
                               akran değerlendirmesi yapılabilir.
                               FÖOD1: Yapılandırılmış grid etkinliği sırasında grup çalışması tercih eden öğrenci-
         Fiziksel Öğrenme      ler için hem gridi rahat görebilecekleri hem de gride erişebilecekleri şekilde masa-
         Ortamı Düzenlemeleri
                               lar düzenlenerek erişim imkânı sağlanabilir.












    76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81