Page 76 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 76
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 16
TEMA: EKONOMİK FAALİYETLER VE ETKİLERİ
COĞ.10.5.1. Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre sınıflandırabilme
Etkinliğe
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Ekonomik faaliyetlerin sınıflandırılmasındaki ölçütleri belirler.
Basamaklandırılmış b) Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre ayırır.
Bilgi Birimleri c) Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre tasnif eder.
ç) Ekonomik faaliyetleri sektörlere göre etiketler.
Öğrencilerin yaşadıkları yer ve Türkiye’de yürütülen başlıca ekonomik faaliyetler,
Ön Koşul Beceriler/ bu faaliyetlerle meslekler arasındaki ilişkileri hakkında bilgi sahibi oldukları kabul
Temel Kabuller
edilmektedir.
Gruplarda araştırılması istenen şehirler için bilgisayar veya tablet desteğinin sınırlı
Tema Bazlı Öğrenci olması durumunda, kullanılacak mobil cihazlar öğrencilerin dikkatinin dağılmasına
İhtiyaçları
neden olabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Form oluşturulurken öğrencilere katkı sağlamak için birden fazla seçenek su-
İçerik
nulabilir. Örneğin forma yazı, sembol, resim, fotoğraf veya şekil eklenebilir.
SF1: Öğretmen bilgi verme işlemini bilgi notları aracılığıyla yapabilir. Notların içe-
riği öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda zenginleştirilebilir ya da sadeleştirilebilir.
SF2: Öğrenci grupları öğretmen rehberliğinde oluşturulabilir. Böylelikle desteklen-
Süreç
mesi gereken öğrenci için uygun grup seçilebilir. Ya da gruplar öğrencilerin ilgi ve
isteklerine göre oluşturulabilir.
SF3: Öğrencilere grup çalışma seçeneği sunularak akran öğretimi desteklenebilir.
ÜF1: Öğrenci düzeylerine göre yapılandırılmış grid için hazırlanan sorular sadeleş-
tirilebilir ya da zenginleştirilebilir. Bu seçenekler öğrencilere sunularak öğrencilere
tercih etme fırsatı sunulabilir. Yazmakta güçlük yaşayan öğrenciler için sözlü cevap
Ürün imkânı tanınabilir.
ÜF2: Öz değerlendirme formu, kontrol listesi ve akran değerlendirmesi yapılabilir.
Ayrıca ihtiyacı olan öğrencileri değerlendirmek amacı ile öğretmen rehberliğinde
akran değerlendirmesi yapılabilir.
FÖOD1: Yapılandırılmış grid etkinliği sırasında grup çalışması tercih eden öğrenci-
Fiziksel Öğrenme ler için hem gridi rahat görebilecekleri hem de gride erişebilecekleri şekilde masa-
Ortamı Düzenlemeleri
lar düzenlenerek erişim imkânı sağlanabilir.
76