Page 86 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 86
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 18
TEMA: BÖLGELER, ÜLKELER VE KÜRESEL BAĞLANTILAR
Etkinliğe COĞ.10.7.1. Türk dünyasının ortak kültürel özellikleri hakkında çıkarım yapabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Türk kültürünün yayıldığı alanları gözlemler.
Basamaklandırılmış b) Türk kültürünün yayıldığı alanlardaki kültürel özellikleri tespit eder.
Bilgi Birimleri
c) Türk kültürünün yayıldığı alanlardaki ortak kültürel özellikler hakkında çıkarım-
da bulunur.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin kültür ve bölge kavramları hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edil-
Temel Kabuller mektedir.
Öğrenciler ana yemek bölümünde belirtilen örnek ülkelerin deyiş, fıkra, şarkı gibi
Tema Bazlı Öğrenci yöresel özelliklerini anlamlandırmada ve kültürel özelliklerle ilgili dergi oluşturma-
İhtiyaçları
da zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen oluşturduğu menüyü etkileşimli tahta vb. platformda yansıtılabile-
ceği gibi öğrencilere bireysel olarak da dağıtabilir. Ayrıca bireysel olarak dağıtılan
menülerde yönergeler öğrenci ihtiyaçlarına göre sadeleştirilebilir/zenginleştirilebi-
lir.
İF2: Öğretmen araştırma araçları için makale, dergi, gazete, kitap, dijital araç su-
nabilir. Öğrenciler araştırma ihtiyaçlarına göre istedikleri araştırma aracını kulla-
İçerik nabilir.
İF3: Öğretmen sınıfa fiziki harita getirebileceği gibi bu haritayı etkileşimli tahta-
da da açabilir. Ayrıca haritaları öğrencilere bireysel olarak da dağıtabilir. Dağıttığı
haritalarda görmekte zorluk yaşayan öğrenciler için işaretlemeler yapabilir.
İF4: Öğretmen, dergi içeriğinin ve hazırlama basamaklarının daha iyi anlaşılabil-
mesi için öğrencilere dergi örnekleri sunup incelemelerini isteyebilir ya da dergi ör-
neklerini dijital ortamda sunabilir.
SF1: Öğretmen öğrenme menüsü etkinliğinde öğrencilere bireysel ya da ikili grup-
lar halinde çalışma seçeneği sunabilir.
SF2: Öğretmen öğrencileri masalara yönlendirip rehberlik edebilir.
Süreç SF3: Öğretmen, menü içeriğinde yer alan tüm başlıklar hakkında kritik öneme sa-
hip noktaları belirleyerek özetlemeler yapabilir. Özetlemeler işitme güçlüğü ya-
şayan öğrenciler için yazılı formda sunulabilir ya da tahtaya yansıtılabilir. Ayrıca
tekrar etme gereksinimi olan öğrenciler için bu özetlerin ses kaydı alınarak öğren-
cilerin dinlemesi sağlanabilir.
86