Page 83 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83

Coğrafya

                                        10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Benim Mekânım Benim Hayatım: Afetlere Karşı Korunma Planım
         Konu                  Afetlerden Korunma
                                 •  Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına karar vermeyi
                                   amaç olarak belirler.
                                 •  Mekânın  özelliklerine  göre  afetlerden  korunma  uygulamalarına  ilişkin  bilgi
                                   toplar.
                                 •  Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına alternatif se-
                                   çenekler oluşturur.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına alternatif oluş-
                                   turduğu seçenekler üzerinden çıkarım yapar.
                                 •  Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamaları arasından seçim
                                   yapar.
                                 •  Mekânın özelliklerine göre seçtiği afetlerden korunma uygulamalarının sonuç-
                                   ları üzerinde yansıtma yapar.
                               Etkileşimli tahta, çalışma kağıtları, gazete, dergi, coğrafya kitapları, boya kalem-
         Materyaller
                               leri
         Süre                  2 ders saati
                               KWL Yöntemi: Öğrencileri etkin öğrenmeye sevk eden, incelenecek konu ile ilgili ön
                               bilgilerin belirlenmesi ile başlayan, öğrenmek istedikleriyle ilgili sorular oluşturma
                               süreçleriyle devam eden tekniktir.
         Etkinlik Açıklaması
                               Açık Anlatım: Öğretmenin bilgileri öğrencilere doğrudan sözel yolla aktarmasıdır.
                               Özetleme: Öğretmenin öğrencilerden aldığı cevapları toplu halde aktarmasıdır.
                               Öğretmen öğrencilerine bu derste afetlerden korunma uygulamaları hakkında öğ-
                               renmeler gerçekleştireceklerini söyleyerek derse giriş yapar. Bu derste kullanacak-
                               ları KWL yöntemi hakkında öğrencileri bilgilendirir (SF1). Bilgilendirmenin ardın-
                               dan öğrencilere bireysel olarak KWL yönetimi tablosunu dağıtır (İF1). K sütunu ile
                               derse başlayacaklarını söyler.
                               K sütunu (Ne biliyorum?)

                               Öğretmen bir önceki derste öğrencilerden mekânın özelliğine ve afet türüne göre
                               afetlerden korunma yolları ile ilgili bildiklerini K sütununa yazmalarını ister. Öğren-
         Uygulama Süreci       cilerin çalışmalarının bitmesinin ardından öğretmen mekânın özelliğine ve afet tü-
                               rüne göre afetlerden korunma yolları hakkında kısa bir bilgilendirme yapar (SF2).
                               Öğretmen farklı afet türlerinin gösterildiği şemayı öğrencilerle paylaşır (İF2).
                               W sütunu (Ne öğrenmek istiyorum?)

                               Öğrencilerden  afetlerden  korunma  uygulamaları  arasından  yaşadıkları  mekâna
                               en uygun olanını ve öğrenmek istedikleri afet türlerini (jeolojik afetlerden deprem,
                               klimatik afetlerden sel ve taşkın gibi) seçmelerini ve W sütununa yazmaları ister
                               (SF3). Öğrenmek istedikleri afet türlerini belirleyen öğrencilere, seçtikleri afet tür-
                               lerine göre çalışma yapacakları söylenir (SF4).





                                                                                                         83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88