Page 83 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 83
Coğrafya
10.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Benim Mekânım Benim Hayatım: Afetlere Karşı Korunma Planım
Konu Afetlerden Korunma
• Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına karar vermeyi
amaç olarak belirler.
• Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına ilişkin bilgi
toplar.
• Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına alternatif se-
çenekler oluşturur.
Öğrenme Hedefleri
• Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamalarına alternatif oluş-
turduğu seçenekler üzerinden çıkarım yapar.
• Mekânın özelliklerine göre afetlerden korunma uygulamaları arasından seçim
yapar.
• Mekânın özelliklerine göre seçtiği afetlerden korunma uygulamalarının sonuç-
ları üzerinde yansıtma yapar.
Etkileşimli tahta, çalışma kağıtları, gazete, dergi, coğrafya kitapları, boya kalem-
Materyaller
leri
Süre 2 ders saati
KWL Yöntemi: Öğrencileri etkin öğrenmeye sevk eden, incelenecek konu ile ilgili ön
bilgilerin belirlenmesi ile başlayan, öğrenmek istedikleriyle ilgili sorular oluşturma
süreçleriyle devam eden tekniktir.
Etkinlik Açıklaması
Açık Anlatım: Öğretmenin bilgileri öğrencilere doğrudan sözel yolla aktarmasıdır.
Özetleme: Öğretmenin öğrencilerden aldığı cevapları toplu halde aktarmasıdır.
Öğretmen öğrencilerine bu derste afetlerden korunma uygulamaları hakkında öğ-
renmeler gerçekleştireceklerini söyleyerek derse giriş yapar. Bu derste kullanacak-
ları KWL yöntemi hakkında öğrencileri bilgilendirir (SF1). Bilgilendirmenin ardın-
dan öğrencilere bireysel olarak KWL yönetimi tablosunu dağıtır (İF1). K sütunu ile
derse başlayacaklarını söyler.
K sütunu (Ne biliyorum?)
Öğretmen bir önceki derste öğrencilerden mekânın özelliğine ve afet türüne göre
afetlerden korunma yolları ile ilgili bildiklerini K sütununa yazmalarını ister. Öğren-
Uygulama Süreci cilerin çalışmalarının bitmesinin ardından öğretmen mekânın özelliğine ve afet tü-
rüne göre afetlerden korunma yolları hakkında kısa bir bilgilendirme yapar (SF2).
Öğretmen farklı afet türlerinin gösterildiği şemayı öğrencilerle paylaşır (İF2).
W sütunu (Ne öğrenmek istiyorum?)
Öğrencilerden afetlerden korunma uygulamaları arasından yaşadıkları mekâna
en uygun olanını ve öğrenmek istedikleri afet türlerini (jeolojik afetlerden deprem,
klimatik afetlerden sel ve taşkın gibi) seçmelerini ve W sütununa yazmaları ister
(SF3). Öğrenmek istedikleri afet türlerini belirleyen öğrencilere, seçtikleri afet tür-
lerine göre çalışma yapacakları söylenir (SF4).
83