Page 100 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100
Coğrafya
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 21
TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.11.4.2. Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin etki alanını sorgulayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili sorular sorar.
b) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili bilgi toplar.
c) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili topladığı bil-
Basamaklandırılmış gileri düzenler.
Bilgi Birimleri ç) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili düzenlediği
bilgileri çözümler.
d) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili çözümlediği
bilgilerden çıkarım yapar.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin yerleşmelerde yer seçimi, yerleşmelerin gelişimi ve fonksiyonları ile il-
Temel Kabuller gili temel bilgilere sahip olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler, öğrenilen şehirlerin dışında diğer şehirlerin etki alanının değerlendiril-
İhtiyaçları mesinde zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen şehirlerin etki alanlarına göre sınıflandırıldığı listeleri paylaşırken
etkileşimli tahta kullanabileceği gibi önceden hazırlık yaparak bireysel formatta
öğrencilere dağıtabilir.
İçerik
İF2: Öğretmen araştırma merkezlerine, öğrencilerin ilgileri doğrultusunda araştır-
ma yapabilecekleri çeşitli materyaller sağlayabilir (makale, coğrafya kitabı, dijital
araçlar vb.).
SF1: Öğrencilerden alınan cevaplara yazılı olarak tahtada yer verilebileceği gibi
dijital olarak yansıtma da kullanılabilir.
SF2: Öğretmen şehirleri paylaşma esnasında etkileşimli tahtadan Loughborough
Üniversitesi’nin hazırladığı şehirlerin sınıflandırılması listesini (The World According
to GaWC) kaynak olarak sunabilir, tahtaya yansıtılabilir veya listeleri tahtaya ya-
Süreç zabilir. Oluşturduğu listeleri öğrencilere bireysel olarak dağıtabilir.
SF3: Öğretmen öğrencilerden şehirlerin konumlarını harita üzerinde göstermele-
rini isteyerek akran öğrenmesini destekleyebilir ya da dijital yansıtma kullanılarak
şehirler, öğretmen tarafından akıllı tahta üzerinden işaretlenebilir.
SF4: Öğrenciler isteklerine ve öğrenme ihtiyaçlarına göre grup seçimini kendileri
yapabilirler.
ÜF1: Öğrenciler araştırma sonuçlarını istedikleri formda oluşturabilirler (yazılı
metinler, görsel afiş, poster gibi).
Ürün
ÜF2: Yapılandırılmış grid üç farklı zorluk seviyesinde hazırlanarak öğrencilere
sunulabilir.
FÖOD1: Öğrencilerin sınıf içinde rahat hareket edebilecekleri biçimde sıralar dü-
Fiziksel Öğrenme zenlenerek sıraların aralıkları ve yakınlıkları ayarlanabilir. Fiziksel erişimde güçlük
Ortamı Düzenlemeleri yaşayan öğrenciler için araştırma merkezlerine erişimin desteklenmesi adına yük-
selticiler yerleştirilebilir.
100