Page 100 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 100

Coğrafya

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 21


        TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
         Etkinliğe             COĞ.11.4.2. Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin etki alanını sorgulayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili sorular sorar.
                               b) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili bilgi toplar.
                               c) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili topladığı bil-
         Basamaklandırılmış    gileri düzenler.
         Bilgi Birimleri       ç) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili düzenlediği
                               bilgileri çözümler.
                               d) Türkiye ve dünyadaki yerleşmelerin diğer mekânlara etkisiyle ilgili çözümlediği
                               bilgilerden çıkarım yapar.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin yerleşmelerde yer seçimi, yerleşmelerin gelişimi ve fonksiyonları ile il-
         Temel Kabuller        gili temel bilgilere sahip olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler, öğrenilen şehirlerin dışında diğer şehirlerin etki alanının değerlendiril-
         İhtiyaçları           mesinde zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğretmen şehirlerin etki alanlarına göre sınıflandırıldığı listeleri paylaşırken
                               etkileşimli tahta kullanabileceği gibi önceden hazırlık yaparak bireysel formatta
                               öğrencilere dağıtabilir.
         İçerik
                               İF2: Öğretmen araştırma merkezlerine, öğrencilerin ilgileri doğrultusunda araştır-
                               ma yapabilecekleri çeşitli materyaller sağlayabilir (makale, coğrafya kitabı, dijital
                               araçlar vb.).

                               SF1: Öğrencilerden alınan cevaplara yazılı olarak tahtada yer verilebileceği gibi
                               dijital olarak yansıtma da kullanılabilir.
                               SF2: Öğretmen şehirleri paylaşma esnasında etkileşimli tahtadan Loughborough
                               Üniversitesi’nin hazırladığı şehirlerin sınıflandırılması listesini (The World According
                               to GaWC) kaynak olarak sunabilir, tahtaya yansıtılabilir veya listeleri tahtaya ya-
         Süreç                 zabilir. Oluşturduğu listeleri öğrencilere bireysel olarak dağıtabilir.
                               SF3: Öğretmen öğrencilerden şehirlerin konumlarını harita üzerinde göstermele-
                               rini isteyerek akran öğrenmesini destekleyebilir ya da dijital yansıtma kullanılarak
                               şehirler, öğretmen tarafından akıllı tahta üzerinden işaretlenebilir.
                               SF4: Öğrenciler isteklerine ve öğrenme ihtiyaçlarına göre grup seçimini kendileri
                               yapabilirler.
                               ÜF1:  Öğrenciler  araştırma  sonuçlarını  istedikleri  formda  oluşturabilirler  (yazılı
                               metinler, görsel afiş, poster gibi).
         Ürün
                               ÜF2:  Yapılandırılmış  grid  üç  farklı  zorluk  seviyesinde  hazırlanarak  öğrencilere
                               sunulabilir.
                               FÖOD1: Öğrencilerin sınıf içinde rahat hareket edebilecekleri biçimde sıralar dü-
         Fiziksel Öğrenme      zenlenerek sıraların aralıkları ve yakınlıkları ayarlanabilir. Fiziksel erişimde güçlük
         Ortamı Düzenlemeleri  yaşayan öğrenciler için araştırma merkezlerine erişimin desteklenmesi adına yük-
                               selticiler yerleştirilebilir.

    100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105