Page 119 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 25
TEMA: COĞRAFYANIN DOĞASI
Etkinliğe COĞ.12.1.1. Geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkilerine ilişkin öngörüde
Dönüştürülecek bulunabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Coğrafya bilimiyle ilgili kanıtları ve kendi deneyimlerini bu bilimin gelecekteki
Basamaklandırılmış etkileriyle ilişkilendirir.
Bilgi Birimleri b) Coğrafya bilimiyle ilgili kanıtları ve kendi deneyimlerini bu bilimin gelecekteki
etkileriyle ilişkilendirerek çıkarımda bulunur.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin coğrafya biliminin kapsamı, temel kavramları ve coğrafi bakış hakkın-
Temel Kabuller da bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
Geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkilerine ilişkin araştırma yapmaları için
Tema Bazlı Öğrenci görevlendirilen öğrenciler, hazırlıksız gelmeleri durumunda etkinliğe aktif olarak
İhtiyaçları
katılmakta zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Etkinliğin aşamalarının sözlü ifade edilmesinin yanı sıra gerekli durumlarda, bu
aşamalar tahtaya yansıtılarak ya da tahtaya not edilerek öğrencinin takip etmesi
kolaylaştırılabilir.
İF2: Öğretmen öğrenme merkezlerine konu ile ilgili makale, dergi, haber yazısı,
coğrafya kitabı bırakabileceği gibi teknolojik araçlar kullanarak da öğrencilerin
İçerik araştırma yapmasına fırsat sunabilir. Yazılı araştırma materyallerinde ilgili konu
alanları işaretlenerek de öğrenciye rehber olunabilir.
İF3: Tartışmanın kuralları tahtanın bir köşesine not edilebilir ya da öğretmen ara
ara kuralları öğrencilere hatırlatabilir.
İF4: Öğretmen özetlemeyi sözlü, yazılı yapabilir ya da önceden konu hakkında diji-
tal sunum hazırlayabilir.
SF1: Öğrencilerin istedikleri konuyu araştırmalarına imkân sunulabilir ya da iste-
yen öğrenciye araştırma konusu öğretmen tarafından belirlenerek verilebilir.
SF2: Öğrencilerden belirlenen araştırma konularını dikkate alarak ilgi ve istekleri
doğrultusunda 4-5 grup oluşturmaları beklenebilir ya da öğrencilere bireysel çalış-
Süreç
ma imkânı sunulabilir. Bireysel ya da grup olarak çalışmak isteyen öğrenciler araş-
tırma konularını kendileri belirleyebilir.
SF3: Öğrencilerin kanıtlarını yazılı, sözlü ya da video içeriği olarak sunmalarına
olanak sağlanabilir.
ÜF1: Öğrencilere çalışma sonuçlarını sözlü, yazılı, görsel vb. şekilde sunmalarına
Ürün olanak sağlanabilir. Gönüllü öğrencilere öncelik verilerek akran öğretimi destek-
lenebilir.
FOÖD1: Öğretmen sınıftaki sıraları gruplayarak araştırma merkezleri oluşturabi-
Fiziksel Öğrenme
Ortamı Düzenlemeleri lir. Sıraların mesafesi çalışma esnasında ayarlanabilir. Bireysel çalışma yapacak
öğrenciye uygun ortam sağlanabilir.
119