Page 119 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 119

Coğrafya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 25


        TEMA: COĞRAFYANIN DOĞASI
         Etkinliğe             COĞ.12.1.1. Geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkilerine ilişkin öngörüde
         Dönüştürülecek        bulunabilme
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Coğrafya bilimiyle ilgili kanıtları ve kendi deneyimlerini bu bilimin gelecekteki
         Basamaklandırılmış    etkileriyle ilişkilendirir.
         Bilgi Birimleri       b) Coğrafya bilimiyle ilgili kanıtları ve kendi deneyimlerini bu bilimin gelecekteki
                               etkileriyle ilişkilendirerek çıkarımda bulunur.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin coğrafya biliminin kapsamı, temel kavramları ve coğrafi bakış hakkın-
         Temel Kabuller        da bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.

                               Geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkilerine ilişkin araştırma yapmaları için
         Tema Bazlı Öğrenci    görevlendirilen öğrenciler, hazırlıksız gelmeleri durumunda etkinliğe aktif olarak
         İhtiyaçları
                               katılmakta zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Etkinliğin aşamalarının sözlü ifade edilmesinin yanı sıra gerekli durumlarda, bu
                               aşamalar tahtaya yansıtılarak ya da tahtaya not edilerek öğrencinin takip etmesi
                               kolaylaştırılabilir.

                               İF2:  Öğretmen  öğrenme  merkezlerine  konu  ile  ilgili  makale,  dergi,  haber  yazısı,
                               coğrafya  kitabı  bırakabileceği  gibi  teknolojik  araçlar  kullanarak  da  öğrencilerin
         İçerik                araştırma  yapmasına  fırsat  sunabilir.  Yazılı  araştırma  materyallerinde  ilgili  konu
                               alanları işaretlenerek de öğrenciye rehber olunabilir.
                               İF3: Tartışmanın kuralları tahtanın bir köşesine not edilebilir ya da öğretmen ara
                               ara kuralları öğrencilere hatırlatabilir.
                               İF4: Öğretmen özetlemeyi sözlü, yazılı yapabilir ya da önceden konu hakkında diji-
                               tal sunum hazırlayabilir.
                               SF1: Öğrencilerin istedikleri konuyu araştırmalarına imkân sunulabilir ya da iste-
                               yen öğrenciye araştırma konusu öğretmen tarafından belirlenerek verilebilir.
                               SF2: Öğrencilerden belirlenen araştırma konularını dikkate alarak ilgi ve istekleri
                               doğrultusunda 4-5 grup oluşturmaları beklenebilir ya da öğrencilere bireysel çalış-
         Süreç
                               ma imkânı sunulabilir. Bireysel ya da grup olarak çalışmak isteyen öğrenciler araş-
                               tırma konularını kendileri belirleyebilir.
                               SF3:  Öğrencilerin  kanıtlarını  yazılı,  sözlü  ya  da  video  içeriği  olarak  sunmalarına
                               olanak sağlanabilir.
                               ÜF1: Öğrencilere çalışma sonuçlarını sözlü, yazılı, görsel vb. şekilde sunmalarına
         Ürün                  olanak sağlanabilir. Gönüllü öğrencilere öncelik verilerek akran öğretimi destek-
                               lenebilir.
                               FOÖD1: Öğretmen sınıftaki sıraları gruplayarak araştırma merkezleri oluşturabi-
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  lir.  Sıraların  mesafesi  çalışma  esnasında  ayarlanabilir.  Bireysel  çalışma  yapacak
                               öğrenciye uygun ortam sağlanabilir.




                                                                                                         119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124