Page 123 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 123

Coğrafya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




          ETKİNLİK 26

        TEMA: COĞRAFYANIN DOĞASI
         Etkinliğe             COĞ.12.3.1. Toprak oluşum sürecini toprak türleri açısından yapılandırabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               a) Toprak oluşumunu etkileyen faktörlerle toprak grupları arasındaki ilişkiyi ortaya
         Basamaklandırılmış    koyar.
         Bilgi Birimleri       b) Toprak oluşumunu etkileyen faktörler ve toprak gruplarıyla ilgili edindiği bilgi-
                               lerden uyumlu bir bütün oluşturur.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin toprak oluşumuna etki eden temel faktörlerden iklim ve yer şekilleriyle
         Temel Kabuller        ilgili temel bilgilere sahip olduğu kabul edilmektedir.
                               Öğrenciler düşün-eşleş-paylaş etkinliğindeki sorulara özgün fikirler üretirken zor-
         Tema Bazlı Öğrenci
         İhtiyaçları           luk yaşayabilir. Ayrıca etkinliğin eşleş aşamasında, akademik olarak zorluk yaşa-
                               yan öğrencilerin eşleşmesi durumunda sınırlı fikirler ortaya çıkabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen, öğrencilerin hatırlamalarını desteklemek adına önceden hazırladı-
                               ğı bilgi notunu tahtaya yansıtabilir ya da öğrencilerle bireysel olarak paylaşabilir.
         İçerik                İF2: Öğretmen şemayı önceden hazırlayıp bireysel olarak öğrencilere dağıtabile-
                               ceği gibi tahtaya da yansıtabilir.
                               İF3: Öğretmen hazırladığı bilgi notlarının içeriğini zenginleştirebilir.
                               SF1 : Basamak takibini kolaylaştırmak için öğretmen, basamakları tahtaya yansı-
                               tabilir ya da ara ara sözlü hatırlatma yapabilir.
                               SF2: Öğretmen bu görseli dijital biçimde tahtaya yansıtabileceği gibi görselin çıktı-
         Süreç
                               sını bireysel olarak da paylaşılabilir.
                               SF3: Öğretmen beyin fırtınası yaptırarak cevapları alabilir. Ayrıca gönüllü öğrenci-
                               lere öncelik tanıyarak akran öğrenmesini destekleyebilir.
                               ÜF1: Öğrencilere görüşlerini yazılı, sözlü, dijital ortam vb. yöntemlerden tercih et-
                               tikleri yöntem ile sunabilme imkânı verilebilir.
                               ÜF2: Soru çeşitleri zorluk seviyelerine göre farklı formlarda sunulabilir. Ayrıca öğ-
                               rencinin yaptığı görevler, üç kare oluşturmasa bile doğru olarak kabul edilecektir.
         Ürün
                               ÜF3: Tanılayıcı dallanmış ağaç formu, öğrenciler için tamamı boş ve kısmen doldu-
                               rulmuş şekilde iki form hâlinde sunulabilir.
                               Ayrıca öğrenciler süreç içinde iş birliği, aktif katılım gibi ölçütlerle değerlendirile-
                               bilir.
                               FÖOD1: Öğretmen sınıftaki sıraları gruplayarak araştırma merkezleri oluşturabi-
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  lir.  Sıraların  mesafesi  çalışma  esnasında  ayarlanabilir.  Bireysel  çalışma  yapacak
                               öğrenciye uygun ortam sağlanabilir.








                                                                                                         123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128