Page 128 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 128
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 27
TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER
Etkinliğe COĞ.12.4.1. Kültür-mekân etkileşimini coğrafi açıdan sorgulayabilme
Dönüştürülecek
Öğrenme Çıktıları
a) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili sorular sorar.
b) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili bilgi toplar.
Basamaklandırılmış c) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili topladığı bilgileri düzenler.
Bilgi Birimleri
ç) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
d) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili çözümlediği bilgilerden sonuçlar çıkarır ve bu
sonuçları paylaşır.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin yerleşme, kültür, yerleşme yeri seçimi, yerleşmelerin gelişimi ve fonksi-
Temel Kabuller yonları ile ilgili bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Öğrenciler, kültür-mekân etkileşimiyle ilgili sınırları belirli ve konuya uygun soru ha-
İhtiyaçları zırlamada zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda araştıma yapabilmeleri için çeşitli araştıma
araçları öğretmen tarafından sağlanabilir ( kitap, makale, çevrim içi araç vb.).
İçerik İF2: Öğrencilerin araştırma yapmaları için öğretmenin hazırladığı öğrenme alanla-
rı, dijital formda detaylandırılarak tahtaya yansıtılabileceği gibi öğrencilere birey-
sel formda bilgi notu da verilebilir.
SF1: Öğrenciler, sınıf mevcudu gözetilerek öğretmen rehberliğinde bireysel ilgi ve
ihtiyaçlarına göre seçim yapabilirler.
SF2: Öğrenciler grup içindeki çalışmalarını yaparken kendi içlerinde görev dağılımı
Süreç yapabilirler.
SF3: Çalışma sürecini takip edebilmeleri için görev yönergeleri, öğrencilere yazılı
olarak verilebilir.
ÜF1: Öğrenciler çalışma sonuçlarını yazılı, görsel, sözlü vb. istedikleri formda su-
nabilirler.
ÜF2: Oluşturulacak broşür için öğrencilerden bazıları yazılı içerik oluştururken ba-
Ürün
zıları görsel içerik ekleyebilir ya da resim yapabilir.
ÜF3: Öğrenciler Web2.0 araçlarını kullanarak istedikleri şekilde animasyon, dijital
dergi vb. içerik hazırlayabilir.
FÖOD1: Grup çalışmaları için sıralar bir araya getirilerek çalışma alanları oluştu-
Fiziksel Öğrenme rulabilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda güçlük yaşayan öğrenciler için
Ortamı Düzenlemeleri
grup yerleşmelerinin aralarında rahat hareket edilebilecek boşluklar bırakılabilir.
128