Page 128 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 128

Coğrafya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI




          ETKİNLİK 27

        TEMA: BEŞERÎ SİSTEMLER VE SÜREÇLER

         Etkinliğe             COĞ.12.4.1. Kültür-mekân etkileşimini coğrafi açıdan sorgulayabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları
                               a) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili sorular sorar.

                               b) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili bilgi toplar.
         Basamaklandırılmış    c) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili topladığı bilgileri düzenler.
         Bilgi Birimleri
                               ç) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.

                               d) Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili çözümlediği bilgilerden sonuçlar çıkarır ve bu
                               sonuçları paylaşır.

         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin yerleşme, kültür, yerleşme yeri seçimi, yerleşmelerin gelişimi ve fonksi-
         Temel Kabuller        yonları ile ilgili bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler, kültür-mekân etkileşimiyle ilgili sınırları belirli ve konuya uygun soru ha-
         İhtiyaçları           zırlamada zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğrencilerin ilgileri doğrultusunda araştıma yapabilmeleri için çeşitli araştıma
                               araçları öğretmen tarafından sağlanabilir ( kitap, makale, çevrim içi araç vb.).
         İçerik                İF2: Öğrencilerin araştırma yapmaları için öğretmenin hazırladığı öğrenme alanla-
                               rı, dijital formda detaylandırılarak tahtaya yansıtılabileceği gibi öğrencilere birey-
                               sel formda bilgi notu da verilebilir.
                               SF1: Öğrenciler, sınıf mevcudu gözetilerek öğretmen rehberliğinde bireysel ilgi ve
                               ihtiyaçlarına göre seçim yapabilirler.
                               SF2: Öğrenciler grup içindeki çalışmalarını yaparken kendi içlerinde görev dağılımı
         Süreç                 yapabilirler.

                               SF3: Çalışma sürecini takip edebilmeleri için görev yönergeleri, öğrencilere yazılı
                               olarak verilebilir.
                               ÜF1: Öğrenciler çalışma sonuçlarını yazılı, görsel, sözlü vb. istedikleri formda su-
                               nabilirler.
                               ÜF2: Oluşturulacak broşür için öğrencilerden bazıları yazılı içerik oluştururken ba-
         Ürün
                               zıları görsel içerik ekleyebilir ya da resim yapabilir.
                               ÜF3: Öğrenciler Web2.0 araçlarını kullanarak istedikleri şekilde animasyon, dijital
                               dergi vb. içerik hazırlayabilir.
                               FÖOD1: Grup çalışmaları için sıralar bir araya getirilerek çalışma alanları oluştu-
         Fiziksel Öğrenme      rulabilir. Grup çalışmasına fiziki erişim konusunda güçlük yaşayan öğrenciler için
         Ortamı Düzenlemeleri
                               grup yerleşmelerinin aralarında rahat hareket edilebilecek boşluklar bırakılabilir.







    128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133