Page 133 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133

Coğrafya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Turizmin Yansımaları
         Konu                  Turizm Faaliyetlerinin Etkileri
                                 •  Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
                                   ve çevresel etkilerine yönelik merak ettiği soruları sorar.
                                 •  Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
                                   ve çevresel etkilerine yönelik bilgi toplar.
                                 •  Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
         Öğrenme Hedefleri         ve çevresel etkilerine yönelik topladığı bilgileri düzenler.
                                 •  Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
                                   ve çevresel etkilerine yönelik düzenlediği bilgileri çözümler.
                                 •  Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
                                   ve çevresel etkilerine yönelik çözümlediği bilgilerden çıkardığı sonuçları payla-
                                   şır.

         Materyaller           Araştırma dokümanları, bilgi notu kağıtları, boş KWL grafiği
         Süre                  2 ders saati
                               Sorgulamaya Dayalı Öğrenme: Etkili, süreç farklılaştırması stratejilerinden biridir.
                               Öğrencilerin  merak  ettikleri  konuları  keşfetmeleri  ve  derinlemesine  öğrenmeleri
                               için tasarlanır. Bu strateji öğrencinin öğrenme sorumluluğunu aldığı ve nasıl/ne/ne
                               şekilde öğreneceğine karar verdiği önemli bir stratejidir.
         Etkinlik Açıklaması
                               KWL Grafiği: Öğrencinin turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültü-
                               rel, ekonomik, politik ve çevresel etkileriyle ilgili bildiklerini belirlemesi ve ne öğre-
                               neceğine kendisinin karar vermesi için KWL grafiği kullanılır.
                               Açık Anlatım: Öğretmenin öğrencilere konu ile ilgili kavramları açıklaması

                               Öğretmen  öğrencileri  bir  önceki  dersten  görevlendirilerek  derse  KWL  grafiği-
                               ni doldurarak gelmelerini ister (SF1). KWL grafiğinde K bölümüne (bildiklerim),
                               öğrencilerin turizmin sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve çevresel etkileriyle ilgili
                               ne bildiklerini yazmaları istenir (SF2). Bu aşamada öğrenciden araştırma yapma-
                               sı beklenmez, ne biliyorsa yazması istenir. W bölümüne (öğrenmek istediklerim)
                               ise turizm faaliyetlerinin etkilerine ilişkin merak ettikleri sorular hazırlamaları ve bu
                               bölüme yazmalarını istenir. Böylece öğrencilerin ön bilgileri belirlenir.
                               Merak Uyandırma
                               Öğretmen  öğrencilerin  konuya  daha  iyi  odaklanabilmeleri  için  turizm  kavramını
                               öğrencilere açıkladıktan sonra bazı merak uyandırıcı sorular sorar. Örneğin; turizm
                               ödemeler dengesini nasıl etkiler, turistler ve yerel halk arasındaki etkileşimlerin so-
         Uygulama Süreci       nucunda turistler nasıl etkilenir, turizm ve doğal çevre arasındaki ilişki nasıldır? vb.
                               Türkiye ve dünyadan örnek turizm varlık ve türleri seçilerek incelenir (İF1).
                               Araştırma ve Keşif
                               Öğrencilere turizm faaliyetlerinin etkileri sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve çev-
                               resel etkiler olarak olmak üzere beş başlık altında sunulur. Öğrencilerden sunulan
                               başlıklar doğrultusunda beş gruba ayrılmaları istenir (SF3).
                               Öğrencilerden seçtikleri başlık doğrultusunda araştırma yapmaları istenir ve öğ-
                               rencilere araştırmalarını yapabilmeleri için materyal desteği sağlanır (İF2).
                               Böylece öğrencilere konuyla ilgili derinlemesine araştırma fırsatı sunulur (FÖOD1)
                               Öz Yönetim
                               Gruplara ayrılan öğrencilerden, seçtikleri başlık altında turizmin dünya ve Türki-
                               ye’deki etkileri ile ilgili merak ettikleri ortak sorular oluşturmaları istenir (İF3).


                                                                                                         133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138