Page 133 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 133
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Turizmin Yansımaları
Konu Turizm Faaliyetlerinin Etkileri
• Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
ve çevresel etkilerine yönelik merak ettiği soruları sorar.
• Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
ve çevresel etkilerine yönelik bilgi toplar.
• Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
Öğrenme Hedefleri ve çevresel etkilerine yönelik topladığı bilgileri düzenler.
• Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
ve çevresel etkilerine yönelik düzenlediği bilgileri çözümler.
• Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik
ve çevresel etkilerine yönelik çözümlediği bilgilerden çıkardığı sonuçları payla-
şır.
Materyaller Araştırma dokümanları, bilgi notu kağıtları, boş KWL grafiği
Süre 2 ders saati
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme: Etkili, süreç farklılaştırması stratejilerinden biridir.
Öğrencilerin merak ettikleri konuları keşfetmeleri ve derinlemesine öğrenmeleri
için tasarlanır. Bu strateji öğrencinin öğrenme sorumluluğunu aldığı ve nasıl/ne/ne
şekilde öğreneceğine karar verdiği önemli bir stratejidir.
Etkinlik Açıklaması
KWL Grafiği: Öğrencinin turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültü-
rel, ekonomik, politik ve çevresel etkileriyle ilgili bildiklerini belirlemesi ve ne öğre-
neceğine kendisinin karar vermesi için KWL grafiği kullanılır.
Açık Anlatım: Öğretmenin öğrencilere konu ile ilgili kavramları açıklaması
Öğretmen öğrencileri bir önceki dersten görevlendirilerek derse KWL grafiği-
ni doldurarak gelmelerini ister (SF1). KWL grafiğinde K bölümüne (bildiklerim),
öğrencilerin turizmin sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve çevresel etkileriyle ilgili
ne bildiklerini yazmaları istenir (SF2). Bu aşamada öğrenciden araştırma yapma-
sı beklenmez, ne biliyorsa yazması istenir. W bölümüne (öğrenmek istediklerim)
ise turizm faaliyetlerinin etkilerine ilişkin merak ettikleri sorular hazırlamaları ve bu
bölüme yazmalarını istenir. Böylece öğrencilerin ön bilgileri belirlenir.
Merak Uyandırma
Öğretmen öğrencilerin konuya daha iyi odaklanabilmeleri için turizm kavramını
öğrencilere açıkladıktan sonra bazı merak uyandırıcı sorular sorar. Örneğin; turizm
ödemeler dengesini nasıl etkiler, turistler ve yerel halk arasındaki etkileşimlerin so-
Uygulama Süreci nucunda turistler nasıl etkilenir, turizm ve doğal çevre arasındaki ilişki nasıldır? vb.
Türkiye ve dünyadan örnek turizm varlık ve türleri seçilerek incelenir (İF1).
Araştırma ve Keşif
Öğrencilere turizm faaliyetlerinin etkileri sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve çev-
resel etkiler olarak olmak üzere beş başlık altında sunulur. Öğrencilerden sunulan
başlıklar doğrultusunda beş gruba ayrılmaları istenir (SF3).
Öğrencilerden seçtikleri başlık doğrultusunda araştırma yapmaları istenir ve öğ-
rencilere araştırmalarını yapabilmeleri için materyal desteği sağlanır (İF2).
Böylece öğrencilere konuyla ilgili derinlemesine araştırma fırsatı sunulur (FÖOD1)
Öz Yönetim
Gruplara ayrılan öğrencilerden, seçtikleri başlık altında turizmin dünya ve Türki-
ye’deki etkileri ile ilgili merak ettikleri ortak sorular oluşturmaları istenir (İF3).
133