Page 137 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Çevresel Bakış
Konu Çevre Sorunlarının Önlenmesine Yönelik Politika ve Uygulamalar
• Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaları belirler.
• Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
Öğrenme Hedefleri
mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaların benzerliklerini listeler.
• Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaların farklılıklarını listeler.
Materyaller Araştırma dokümanları, örnek grafik
Süre 2 ders saati
Ayrılıp Birleşme: Öğrencilerin bireysel ya da küçük gruplar oluşturarak büyük bir
konunun alt parçalarını/hedeflerini araştırmak üzere görevlendirilmesini içermek-
tedir. Araştırmaların tamamlanmasından sonra gruplar ortaya çıkardığı bilgileri,
sınıfın geri kalanına öğretmekle sorumludur.
Akran Öğretimi: Öğrencilerin grup çalışmaları ve sunumları esnasında yaptıkları
Etkinlik Açıklaması çalışmalar ile birbirlerinden öğrenme gerçekleştirmesi
Soru-Cevap: Öğretmenin oluşturduğu soruları, öğrencilerin sözel olarak cevapla-
malarına dayanan bir öğretim yöntemi
Öğrenme Merkezi: Öğrenciye bir konuyu öğretmek amacıyla sınıfın bir köşesinde
hazırlanan araştırma materyallerinin bulunduğu yerlerdir.
Öğretmen, öğrencilere "Günümüzde en fazla yaşanan çevre sorunları nelerdir, bu
çevre sorunlarının nedenleri neler olabilir, ülkeler bu belirttiğiniz sorunlara ne gibi
çözüm önerileri geliştirmiştir, farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkeler çevre sorun-
larına ne gibi çözüm önerileri geliştirmiştir?" gibi sorular yöneltip konuyla ilgili be-
yin fırtınası yaptırarak konuya giriş yapar. Sonrasında bu derste çevre sorunlarının
önlenmesi konusunda Türkiye ve farklı gelişmişlik seviyesine sahip bazı ülkelerden
örnek politika ve uygulamaların neler olduğunu, benzerlikler ve farklılıkların kar-
şılaştırılacağı söylenir. Benzerlik ve farklılıkları karşılaştırmak için bir etkinlik ya-
pacaklarını, etkinlik için gruplara ayrılacaklarını söyler (SF1). Her grup Türkiye ile
seçtikleri bir ülkeyi karşılaştıracaktır.
Öğrenciler çalışmalarını yapmak üzere gruplara ayrılır (FÖOD1). Öğretmen, grup-
ların karşılaştırma yapmaları için önceden belirlediği farklı gelişmişlik düzeyine sa-
Uygulama Süreci hip beş ülkeyi gruplara dağıtır (SF2). Bu ülkeler için ABD, Çin, İngiltere, Polonya,
Cezayir, Yeni Zelanda, Zimbabwe, Güney Kore örnek olabilir. Öğretmen doküman
desteği sağlayarak grupların araştırma süreçlerini destekler (İF1).
Birinci grup çalışmasında gruplar, Türkiye’nin yanı sıra ülke listesinden bir örnek
ülke seçer. Türkiye ve seçilen örnek ülkede “çevre sorunlarının önlenmesi amacıyla
hazırlanan politika ve uygulamalarının neler olduğu” tespit edilir.
Araştırma sonucunda Türkiye ve örnek ülkenin çevre sorunları konusunda uygula-
dıkları politika ve uygulamalar belirlenir. Sonrasında öğrencilerden elde ettikleri
sonuçları yazmaları istenir (SF3).
137