Page 137 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 137

Coğrafya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı           Çevresel Bakış
         Konu                   Çevre Sorunlarının Önlenmesine Yönelik Politika ve Uygulamalar
                                  •  Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
                                   mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaları belirler.
                                  •  Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
         Öğrenme Hedefleri
                                   mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaların benzerliklerini listeler.
                                  •  Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
                                   mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaların farklılıklarını listeler.
         Materyaller            Araştırma dokümanları, örnek grafik

         Süre                   2 ders saati
                                Ayrılıp Birleşme: Öğrencilerin bireysel ya da küçük gruplar oluşturarak büyük bir
                                konunun alt parçalarını/hedeflerini araştırmak üzere görevlendirilmesini içermek-
                                tedir. Araştırmaların tamamlanmasından sonra gruplar ortaya çıkardığı bilgileri,
                                sınıfın geri kalanına öğretmekle sorumludur.
                                Akran Öğretimi: Öğrencilerin grup çalışmaları ve sunumları esnasında yaptıkları
         Etkinlik Açıklaması    çalışmalar ile birbirlerinden öğrenme gerçekleştirmesi
                                Soru-Cevap: Öğretmenin oluşturduğu soruları, öğrencilerin sözel olarak cevapla-
                                malarına dayanan bir öğretim yöntemi
                                Öğrenme Merkezi: Öğrenciye bir konuyu öğretmek amacıyla sınıfın bir köşesinde
                                hazırlanan araştırma materyallerinin bulunduğu yerlerdir.
                                Öğretmen, öğrencilere "Günümüzde en fazla yaşanan çevre sorunları nelerdir, bu
                                çevre sorunlarının nedenleri neler olabilir, ülkeler bu belirttiğiniz sorunlara ne gibi
                                çözüm önerileri geliştirmiştir, farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkeler çevre sorun-
                                larına ne gibi çözüm önerileri geliştirmiştir?" gibi sorular yöneltip konuyla ilgili be-
                                yin fırtınası yaptırarak konuya giriş yapar. Sonrasında bu derste çevre sorunlarının
                                önlenmesi konusunda Türkiye ve farklı gelişmişlik seviyesine sahip bazı ülkelerden
                                örnek politika ve uygulamaların neler olduğunu, benzerlikler ve farklılıkların kar-
                                şılaştırılacağı  söylenir.  Benzerlik  ve  farklılıkları  karşılaştırmak  için  bir  etkinlik  ya-
                                pacaklarını, etkinlik için gruplara ayrılacaklarını söyler (SF1). Her grup Türkiye ile
                                seçtikleri bir ülkeyi karşılaştıracaktır.

                                Öğrenciler çalışmalarını yapmak üzere gruplara ayrılır (FÖOD1). Öğretmen, grup-
                                ların karşılaştırma yapmaları için önceden belirlediği farklı gelişmişlik düzeyine sa-
         Uygulama Süreci        hip beş ülkeyi gruplara dağıtır (SF2). Bu ülkeler için ABD, Çin, İngiltere, Polonya,

                                Cezayir, Yeni Zelanda, Zimbabwe, Güney Kore örnek olabilir. Öğretmen doküman
                                desteği sağlayarak grupların araştırma süreçlerini destekler (İF1).

                                Birinci grup çalışmasında gruplar, Türkiye’nin yanı sıra ülke listesinden bir örnek
                                ülke seçer. Türkiye ve seçilen örnek ülkede “çevre sorunlarının önlenmesi amacıyla
                                hazırlanan politika ve uygulamalarının neler olduğu” tespit edilir.
                                Araştırma sonucunda Türkiye ve örnek ülkenin çevre sorunları konusunda uygula-
                                dıkları politika ve uygulamalar belirlenir. Sonrasında öğrencilerden elde ettikleri
                                sonuçları yazmaları istenir (SF3).






                                                                                                         137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142