Page 142 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 142
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Ana Yemek (Bu sorulardan en az ikisini seçmelisiniz!)
• Uluslararası birlikteliklerin söz konusu anlaşmazlıkların çözümüne nasıl bir etki-
si vardır?
• Söz konusu anlaşmazlıkların çözümünde uluslararası birlikteliklerin katkıları
nelerdir?
• Söz konusu anlaşmazlıklara uluslararası birlikteliklerin sunduğu çözüm yolları
nelerdir?
• Günümüzde ülkeler arasında yaşanan anlaşmazlıklarda ön plana çıkan mekân-
sal unsurlar nelerdir?
• Söz konusu anlaşmazlıklarla ilgili toplanan bilgilerden hareketle ne gibi çözüm
önerileri geliştirilebilir?
• Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümlerle ilgili mantıksal
tutarsızlık ve geçersizlikler nelerdir?
Tatlı (İstersen cevaplayabilirsiniz!)
• Söz konusu anlaşmazlıklar Türkiye üzerinde nasıl bir etkiye sahiptir?
• Söz konusu anlaşmazlıkların çözümünde Türkiye nasıl bir etkiye sahiptir?
• Türkiye’yi doğrudan ilgilendiren uluslararası anlaşmazlık bölgeleri hangileridir?
• Gelecekte benzer anlaşmazlıkların yaşanma olasılığı yüksek bölgeleri nereler-
dir?
• Gelecekte hangi bölgelerde ve ne tür mekânsal unsurların paylaşımında daha
fazla çatışma riski görülebilir?
• Gelecekte söz konusu anlaşmazlıklardan farklı olarak hangi nedenlere bağlı
anlaşmazlık alanları oluşabilir?
Öğrencilerden toplanan bilgilerden hareketle söz konusu anlaşmazlık bölgesiyle
ilgili poster hazırlamaları istenir (ÜF1).
İsteyen öğrencilerin ürünleri sınıfta sergilenir. Öğrencilerden, sergilenen ürünleri
incelemesi istenir. Öğrenciler inceledikleri ürünlerin yanına yapışkan notlar ile yo-
rumlarını ve sorularını yazar. Ürünleri hazırlayan öğrenciler sorulara cevap verir.
Değerlendirme
Posterler kontrol listesiyle, grup çalışması ve galeri yürüyüşü etkinliği ise öz ve akran
değerlendirme aracı kullanılarak değerlendirilebilir. Örnek kontrol listesi ekte veril-
miştir. Öz ve akran değerlendirme aracı hazırlanırken “Coğrafya Sınıf İçi Değerlen-
dirme Öğretmen Rehber Kitabı”nda bulunan örneklerden yararlanılabilir (http://
meb.ai/UW8PWDJ).
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Sessiz çalışma alanları ve bireysel çalışma seçenekleri sunma
Kullanılan Evrensel • Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
Tasarım Ögeleri nekleri sunma
• Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
142