Page 141 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Uluslararası Anlaşmazlıkların Gizemini Çözmek
Konu Uluslararası Birliktelik ve Anlaşmazlıklar
• Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümlerle ilgili mantıksal
temellendirme yapar.
• Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümlerle ilgili mantıksal
Öğrenme Hedefleri
tutarsızlık ve geçersizlikleri tespit eder.
• Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümleri kabul eder veya
çürütür.
Materyaller Araştırma dokümanları, öğrenme menüsü şablonları, kalem
Süre 2 ders saati
Tartışma: Öğrencilere düşünme, analiz etme, bir konuya eleştirel yaklaşma ve ileti-
şim becerilerini geliştirme fırsatı sunulması
Öğrenme Menüsü: Öğrencilerin uluslararası anlaşmazlıkların çözümüne ilişkin se-
Etkinlik Açıklaması çeneklerin sunulduğu ve bu seçenekler arasından seçtikleri sorulara ilişkin çalışma
yapmaları
Galeri Yürüyüşü: Öğrencilerin uluslararası anlaşmazlıklarla ilgili ürün hazırlamala-
rı ve bu ürünlerle ilgili konuşmaya ve yazmaya teşvik edilmeleri
Öğretmen öğrencilerin dikkatini çekmek için sınıfa, “Uluslararası anlaşmazlıklar
nelerdir ve yaşandığı bölgeler nerelerdir?” diye sorarak derse başlar. Öğrenciler-
den alınan cevaplar tamamlandıktan sonra öğretmen uluslararası anlaşmazlıkla-
rın yaşandığı bölgeler hakkında bilgi verir (İF1). Daha sonra öğrencilerin bu sorun-
ların yaşandığı bölgelerde anlaşmazlıkların nedenlerinin neler olabileceği ile ilgili
fikirleri alınır ve tartışma süreci başlatılır (SF1). Bu tartışma sürecine bağlı olarak
anlaşmazlıkların nedenleri kısaca belirlenir (İF2). Öğretmen öğrencilere hazırlamış
olduğu menüyü dağıtır ve incelemelerini ister. Yapacakları etkinlikte bu menüyü
kullanacaklarını söyleyerek etkinliği başlatır (SF2).
Uluslararası Anlaşmazlıkların Çözümü Yemeğine Davetlisiniz!
Mezeler (Bunu herkes yapmalı!)
Dünya haritası üzerinde uluslararası anlaşmazlıkların yaşandığı bölgeleri belirle-
yiniz.
Uygulama Süreci
Başlangıç (Buradan bir tanesi mutlaka seçmelisiniz!)
Aşağıdaki uluslararası anlaşmazlıkların nedenlerinden birini seçerek bu nedene
bağlı anlaşmazlık yaşanan bölgeleri harita üzerinde belirleyip nedenleriyle ilgili
bilgi toplayınız ve topladığınız bilgileri düzenleyip metin hâlinde yazınız.
• Etnik yapı
• Yer altı kaynakları
• Sınır anlaşmazlıkları
• Din ve mezhep farklılıkları
• Sınıraşan suların paylaşımı
• Enerji kaynakları ve nakil hatlarının kontrolü
• Küresel iklim değişikliğinin kaynaklar üzerindeki baskısı
141