Page 141 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 141

Coğrafya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı           Uluslararası Anlaşmazlıkların Gizemini Çözmek
         Konu                   Uluslararası Birliktelik ve Anlaşmazlıklar
                                  •  Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümlerle ilgili mantıksal
                                   temellendirme yapar.
                                  •  Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümlerle ilgili mantıksal
         Öğrenme Hedefleri
                                   tutarsızlık ve geçersizlikleri tespit eder.
                                  •  Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümleri kabul eder veya
                                   çürütür.
         Materyaller            Araştırma dokümanları, öğrenme menüsü şablonları, kalem

         Süre                   2 ders saati
                                Tartışma: Öğrencilere düşünme, analiz etme, bir konuya eleştirel yaklaşma ve ileti-
                                şim becerilerini geliştirme fırsatı sunulması
                                Öğrenme Menüsü: Öğrencilerin uluslararası anlaşmazlıkların çözümüne ilişkin se-
         Etkinlik Açıklaması    çeneklerin sunulduğu ve bu seçenekler arasından seçtikleri sorulara ilişkin çalışma
                                yapmaları

                                Galeri Yürüyüşü: Öğrencilerin uluslararası anlaşmazlıklarla ilgili ürün hazırlamala-
                                rı ve bu ürünlerle ilgili konuşmaya ve yazmaya teşvik edilmeleri
                                Öğretmen  öğrencilerin  dikkatini  çekmek  için  sınıfa,  “Uluslararası  anlaşmazlıklar
                                nelerdir ve yaşandığı bölgeler nerelerdir?” diye sorarak derse başlar. Öğrenciler-
                                den alınan cevaplar tamamlandıktan sonra öğretmen uluslararası anlaşmazlıkla-
                                rın yaşandığı bölgeler hakkında bilgi verir (İF1). Daha sonra öğrencilerin bu sorun-
                                ların yaşandığı bölgelerde anlaşmazlıkların nedenlerinin neler olabileceği ile ilgili
                                fikirleri alınır ve tartışma süreci başlatılır (SF1). Bu tartışma sürecine bağlı olarak
                                anlaşmazlıkların nedenleri kısaca belirlenir (İF2). Öğretmen öğrencilere hazırlamış
                                olduğu  menüyü  dağıtır  ve  incelemelerini  ister.  Yapacakları  etkinlikte  bu  menüyü
                                kullanacaklarını söyleyerek etkinliği başlatır (SF2).
                                        Uluslararası Anlaşmazlıkların Çözümü Yemeğine Davetlisiniz!
                                                     Mezeler (Bunu herkes yapmalı!)
                                Dünya haritası üzerinde uluslararası anlaşmazlıkların yaşandığı bölgeleri belirle-
                                yiniz.
         Uygulama Süreci
                                            Başlangıç (Buradan bir tanesi mutlaka seçmelisiniz!)

                                Aşağıdaki  uluslararası  anlaşmazlıkların  nedenlerinden  birini  seçerek  bu  nedene
                                bağlı  anlaşmazlık  yaşanan  bölgeleri  harita  üzerinde  belirleyip  nedenleriyle  ilgili
                                bilgi toplayınız ve topladığınız bilgileri düzenleyip metin hâlinde yazınız.
                                  •  Etnik yapı
                                  •  Yer altı kaynakları
                                  •  Sınır anlaşmazlıkları
                                  •  Din ve mezhep farklılıkları
                                  •  Sınıraşan suların paylaşımı
                                  •  Enerji kaynakları ve nakil hatlarının kontrolü
                                  •  Küresel iklim değişikliğinin kaynaklar üzerindeki baskısı




                                                                                                         141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144