Page 140 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 140

Coğrafya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 30

        TEMA: BÖLGELER, ÜLKELER VE KÜRESEL BAĞLANTILAR
         Etkinliğe             COĞ.12.7.1. Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümleri tartı-
         Dönüştürülecek        şabilme
         Öğrenme Çıktıları
                               a) Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümlerle ilgili mantıksal
                               temellendirme yapar.
         Basamaklandırılmış    b) Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümlerle ilgili mantıksal
         Bilgi Birimleri       tutarsızlık ve geçersizlikleri tespit eder.
                               c) Uluslararası birlikteliklerin anlaşmazlıklara sunduğu çözümleri kabul eder veya
                               çürütür.
                               Dünyada yaşanan güncel anlaşmazlık bölgelerini ve uluslararası birliklerin bu an-
         Ön Koşul Beceriler/   laşmazlıklara sunduğu çözümlerle ilgili ön bilgilere sahip olduğu kabul edilmekte-
         Temel Kabuller
                               dir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Uluslararası anlaşmazlıkların nedenleri ile ilgili kısa, sade ve öz bilgiler oluşturmak-
         İhtiyaçları           ta zorluk yaşanabilir.

                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen uluslararası anlaşmazlıkların yaşandığı bölgelerle ilgili öğrencilere
                               video izletebilir ya da bu bölgelerin görsellerini öğrencilere gösterebilir.
         İçerik
                               İF2 : Bu nedenler öğretmen tarafından sözlü olarak ifade edilebileceği gibi önce-
                               den hazırlanmış bilgi notu şeklinde öğrencilere verilebilir.
                               SF1 : Öğrencilerden beyin fırtınası etkinliği ile fikirleri alınabilir, gönüllü öğrencilere
                               öncelik verilerek akran öğrenmesi desteklenebilir.
         Süreç                 SF2 : Öğrenciler ilgi ve istekleri doğrultusunda grup oluşturabilir. Menüden incele-
                               mek istedikleri alanlar aynı olan öğrenciler gruplanabilir. Böylelikle akran öğrenimi
                               desteklenmiş olur.
                               ÜF1: Öğrencilere ilgi, istek ve ihtiyaçlarına göre posterden farklı ürün hazırlayabil-
         Ürün                  me imkânı tanınabilir ( sözlü sunum, video vb.).


                               FÖOD1: Öğrencilerin hazırladıkları posterlerin sergilenmesi için sınıfa şövale geti-
         Fiziksel Öğrenme
         Ortamı Düzenlemeleri  rilebilir. Bu şövaleler yerleştirilirken her ürünün rahatça sergilenmesi için sınıfın bir
                               köşesi ayarlanabilir.





















    140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144