Page 136 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 136

Coğrafya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 29

        TEMA: AFETLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE
          Etkinliğe             COĞ.12.6.3. Türkiye ve farklı gelişmişlik seviyesine sahip ülkelerde çevre sorunları-
          Dönüştürülecek        nın önlenmesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaları karşılaştırabilme
          Öğrenme Çıktıları

                                a) Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
                                mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaları belirler.

          Basamaklandırılmış    b) Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
          Bilgi Birimleri       mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaların benzerliklerini listeler.

                                c) Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
                                mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaların farklılıklarını listeler.
          Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
          Temel Kabuller
                                Öğrenciler,  ülkelerin  çevre  sorunlarıyla  ilgili  uyguladıkları  politikaları  özetleyip
          Tema Bazlı Öğrenci
          İhtiyaçları           maddeleştirmekte ve ulaşılan sonuçları grafik düzenleyicilere uygun şekilde yaz-
                                makta zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                                İF1:  Öğretmen  öğrenme  merkezlerine  konu  ile  ilgili  makale,  dergi,  haber  yazısı,
                                coğrafya kitabı bırakabileceği gibi öğrencilerin teknolojik araç kullanımına imkan
          İçerik
                                sunarak araştırma yapmalarını sağlayabilir. Yazılı materyallerde ilgili alanlar işa-
                                retlenerek öğrenciye rehber olunabilir.
                                SF1 : Öğrencilerin ilgi ve istekleri dahilinde gruplara ayrılıp çalışmaları sağlanabilir.

                                SF2 : Öğrencilere karşılaştırma yapmaları için istedikleri ve ilgi duydukları ülkeyi
                                araştırma imkânı sunulabilir.
          Süreç                 SF3: Öğrencilere elde ettikleri sonuçları yazmaları için grafik düzenleyici verilebilir
                                (örnek grafik 1).

                                SF4 : Öğrencilere elde ettikleri sonuçları yazmaları için grafik düzenleyici verilebilir
                                (örnek grafik 2).

                                ÜF1 : Öğrenciler elde ettikleri sonuçları istekleri dahilinde sözlü, yazılı, olarak pay-
          Ürün                  laşabilir. Ayrıca öğrencilerin sürece aktif katılımı, iş birliği, uyum becerileri değer-
                                lendirilebilir.
          Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Sıraların mesafesi çalışma esnasında ayarlanabilir. Bireysel çalışma ya-
          Ortamı Düzenlemeleri  pacak öğrenciye uygun ortam sağlanabilir.

















    136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141