Page 136 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 136
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 29
TEMA: AFETLER VE SÜRDÜRÜLEBİLİR ÇEVRE
Etkinliğe COĞ.12.6.3. Türkiye ve farklı gelişmişlik seviyesine sahip ülkelerde çevre sorunları-
Dönüştürülecek nın önlenmesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaları karşılaştırabilme
Öğrenme Çıktıları
a) Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaları belirler.
Basamaklandırılmış b) Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
Bilgi Birimleri mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaların benzerliklerini listeler.
c) Türkiye ve farklı gelişmişlik düzeyine sahip ülkelerdeki çevre sorunlarının önlen-
mesi amacıyla hazırlanan politika ve uygulamaların farklılıklarını listeler.
Ön Koşul Beceriler/ Öğrencilerin çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olduğu kabul edilmektedir.
Temel Kabuller
Öğrenciler, ülkelerin çevre sorunlarıyla ilgili uyguladıkları politikaları özetleyip
Tema Bazlı Öğrenci
İhtiyaçları maddeleştirmekte ve ulaşılan sonuçları grafik düzenleyicilere uygun şekilde yaz-
makta zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğretmen öğrenme merkezlerine konu ile ilgili makale, dergi, haber yazısı,
coğrafya kitabı bırakabileceği gibi öğrencilerin teknolojik araç kullanımına imkan
İçerik
sunarak araştırma yapmalarını sağlayabilir. Yazılı materyallerde ilgili alanlar işa-
retlenerek öğrenciye rehber olunabilir.
SF1 : Öğrencilerin ilgi ve istekleri dahilinde gruplara ayrılıp çalışmaları sağlanabilir.
SF2 : Öğrencilere karşılaştırma yapmaları için istedikleri ve ilgi duydukları ülkeyi
araştırma imkânı sunulabilir.
Süreç SF3: Öğrencilere elde ettikleri sonuçları yazmaları için grafik düzenleyici verilebilir
(örnek grafik 1).
SF4 : Öğrencilere elde ettikleri sonuçları yazmaları için grafik düzenleyici verilebilir
(örnek grafik 2).
ÜF1 : Öğrenciler elde ettikleri sonuçları istekleri dahilinde sözlü, yazılı, olarak pay-
Ürün laşabilir. Ayrıca öğrencilerin sürece aktif katılımı, iş birliği, uyum becerileri değer-
lendirilebilir.
Fiziksel Öğrenme FÖOD1: Sıraların mesafesi çalışma esnasında ayarlanabilir. Bireysel çalışma ya-
Ortamı Düzenlemeleri pacak öğrenciye uygun ortam sağlanabilir.
136