Page 132 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 132

Coğrafya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 28

        TEMA: EKONOMİK FAALİYETLER VE ETKİLERİ
         Etkinliğe             COĞ.12.5.3. Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik,
         Dönüştürülecek        politik ve çevresel etkilerini sorgulayabilme
         Öğrenme Çıktıları
                               a) Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve
                               çevresel etkilerine yönelik merak ettiği soruları sorar.
                               b) Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve
                               çevresel etkilerine yönelik bilgi toplar.
         Basamaklandırılmış    c) Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve
         Bilgi Birimleri       çevresel etkilerine yönelik topladığı bilgileri düzenler.
                               ç) Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve
                               çevresel etkilerine yönelik düzenlediği bilgileri çözümler.
                               d) Turizm faaliyetlerinin dünya ve Türkiye’deki sosyal, kültürel, ekonomik, politik ve
                               çevresel etkilerine yönelik çözümlediği bilgilerden çıkardığı sonuçları paylaşır.
         Ön Koşul Beceriler/   Türkiye’nin kaynakları ve ekonomiyi etkileyen coğrafi faktörler hakkında bilgi sahi-
         Temel Kabuller        bi olduğu kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Öğrenciler uygun sorular oluşturmakta zorluk yaşayabilir.
         İhtiyaçları
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Konu hakkında sözlü anlatım yapılabilir, sunum hazırlanabilir.Konu ile ilgili fo-
                               toğraflar dijital ortamda öğrencilere gösterilebilir ya da video izletilebilir.
                               İF2 : Öğretmen öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda ses kaydı, dijital araç ya da
         İçerik                kitap, makale, dergi, araştırma raporları, gazete yazısı gibi farklı araştırma araç-
                               larını kullanmaları için öğrencilere seçenek olarak sunabilir.

                               İF3: Örnek sorular paylaşılarak, öğrencilere süreci yönetme ve soru oluşturma ko-
                               nusunda rehber olunabilir.

                               SF1: Öğrencilere grafik oluşturma sürecinde birden fazla seçenek sunulabilir. Gra-
                               fiği yazılı oluşturabilirler ya da grafiğe sembol, resim, fotoğraf veya şekil eklenebilir.

                               SF2: İsteyen öğrenciye grafiğini dijital ortamda hazırlama  ya da sözlü olarak su-
                               num yapma imkânı sunulabilir.
         Süreç
                               SF3: Benzer soruları olan öğrenciler; öğretmen rehberliğinde KWL grafiğini göz
                               önüne alarak gruplandırılabilir.
                               SF4: Öğrencilere örnek sorular ve araştırma yöntemi verilerek sürecin yönetimi ko-
                               laylaştırılabilir.
                               ÜF1: Öğrenciler ulaşılan sonuçları sözlü olarak aktarabilirler. Bunun yanında ula-
         Ürün                  şılan sonuçları poster, proje, slayt hazırlama, gösteri ve anlatım vb. şekilde suna-
                               bilirler.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğrencilerin grup olarak çalışabilmesi için sıralar birleştirilerek uygun or-
         Ortamı Düzenlemeleri  tam oluşturulabilir. İmkânlar dahilinde okul kütüphanesi vb. ortamlar kullanılabilir.




    132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137