Page 134 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenciler, bu soruların nasıl araştırılacağı ve cevaplanacağıyla ilgili kendi arzu
ettikleri materyal ve öğrenme şeklini kullanarak araştırmalarını ve öğrenmelerini
gerçekleştirir (SF4).
İş birliği ve Tartışma
Öğrenciler konularıyla ilgili oluşturdukları soruları birlikte araştırıp sorular hakkın-
da bilgi toplar. Toplanan bilgiler dikkate alınarak oluşturulan sorular, grup içinde
tartışılarak cevaplanır. Öğrenciler; farklı düşünceleri ve ifadeleri dinler, merak edi-
len sorularla ilgili kendi görüşlerini ifade eder.
Sonuç Çıkarma ve Sunum
Öğrencilerden ulaştıkları sonuçları sınıfla paylaşması istenir (ÜF1).
Öğrenciler öz ve akran değerlendirme formu kullanılarak değerlendirilecektir. De-
ğerlendirmede kullanılacak öz ve akran değerlendirme formu ekte verilmiştir.
Ayrıca öğrencilerden turizm faaliyetlerinin sosyokültürel, ekonomik, politik ve çev-
Değerlendirme
resel etkilerine yönelik öğrenmelerini güçlendirmek için ev ödevi olarak okuma me-
tinleri hazırlamaları istenebilir. Oluşturulan metinler bir sonraki derste sınıfta oku-
narak soru-cevap şeklinde değerlendirilebilir.
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Tasarım Ögeleri me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
Bildiklerim Öğrenmek İstediklerim Öğrendiklerim
KWL (Bildiklerim, Öğrenmek İstediklerim, Öğrendiklerim) grafiği örneği
134