Page 134 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 134

Coğrafya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                                Öğrenciler, bu soruların nasıl araştırılacağı ve cevaplanacağıyla ilgili  kendi arzu
                                ettikleri materyal ve öğrenme şeklini kullanarak araştırmalarını ve öğrenmelerini
                                gerçekleştirir (SF4).
                                İş birliği ve Tartışma
                                Öğrenciler konularıyla ilgili oluşturdukları soruları birlikte araştırıp sorular hakkın-
                                da bilgi toplar. Toplanan bilgiler dikkate alınarak oluşturulan sorular, grup içinde
                                tartışılarak cevaplanır. Öğrenciler; farklı düşünceleri ve ifadeleri dinler, merak edi-
                                len sorularla ilgili kendi görüşlerini ifade eder.
                                Sonuç Çıkarma ve Sunum
                                Öğrencilerden ulaştıkları sonuçları sınıfla paylaşması istenir (ÜF1).
                                Öğrenciler öz ve akran değerlendirme formu kullanılarak değerlendirilecektir. De-
                                ğerlendirmede kullanılacak öz ve akran değerlendirme formu ekte verilmiştir.
                                Ayrıca öğrencilerden turizm faaliyetlerinin sosyokültürel, ekonomik, politik ve çev-
          Değerlendirme
                                resel etkilerine yönelik öğrenmelerini güçlendirmek için ev ödevi olarak okuma me-
                                tinleri hazırlamaları istenebilir. Oluşturulan metinler bir sonraki derste sınıfta oku-
                                narak soru-cevap şeklinde değerlendirilebilir.

                                  •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                  •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                  •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                  •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
          Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
          Tasarım Ögeleri          me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                  •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                  •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                  •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)

                              Bildiklerim      Öğrenmek İstediklerim      Öğrendiklerim









                         KWL (Bildiklerim, Öğrenmek İstediklerim, Öğrendiklerim) grafiği örneği




















    134
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139