Page 129 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 129
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Kültür-Mekân Buluşması
Konu Kültür-Mekân Etkileşimi
• Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili sorular sorar.
• Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili bilgi toplar.
• Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili topladığı bilgileri düzenler.
Öğrenme Hedefleri
• Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
• Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili çözümlediği bilgilerden sonuçlar çıkarır ve bu
sonuçları paylaşır.
Materyaller Araştırma dökümanları, dijital öğrenme araçları, bilgi notları
Süre 4 ders saati
Öğrenme Merkezleri: Sınıfın bir konu ya da tema etrafında öğrencilerin yeni bilgi-
ler öğrendikleri, uygulayacakları ya da öğrendikeri ile yeni bir beceri ya da düşün-
ce kazanacakları alanlar oluşturulması
İş Birlikli Öğrenme: Öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma gruplar oluştura-
Etkinlik Açıklaması
rak ortak bir amaç doğrultusunda, birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı oldukları,
grup başarısının değişik yollarla ödüllendirildiği bir öğrenme yaklaşımıdır.
Tartışmacı Yaklaşım Modeli: Öğrencilere düşünme, analiz etme, bir konuya eleşti-
rel yaklaşma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sunulması
Öğretmen bu dersin sonunda kültür-mekân etkileşimini coğrafi açıdan sorgulaya-
bileceklerini söyleyerek derse giriş yapar. Bunun için sınıfın gruplara ayrılacağını
söyler (SF1). Ayrılan grupların görevleri farklılaşmakla birlikte şu şekildedir:
Sarı grup (zorlanan grup): Kültür-mekân etkileşimine yönelik öğretmen tarafın-
dan belirlenen araştırma sorularından yola çıkarak bu sorularla ilgili bilgi toplar.
Topladığı bilgileri çözümleyerek sunar.
Mavi grup (ortalama grup): Kültür-mekân etkileşimine yönelik araştırma soruları
oluşturur. Araştırma sorularıyla ilgili bilgi toplar. Topladığı bilgileri çözümleyerek
düzenler. Mekân ile insan arasındaki ilişki ve bu ilişkiye bağlı olarak ortaya çıkan
kültürel peyzajın zamansal değişimine yönelik broşür hazırlar.
Kırmızı grup (iyi düzeydeki grup): Kültür-mekân etkileşimine yönelik araştırma
soruları oluşturur. Araştırma sorularıyla ilgili bilgi toplar. Topladığı bilgileri çözüm-
Uygulama Süreci leyerek düzenler. Mekân ile insan arasındaki ilişki ve bu ilişkiye bağlı olarak ortaya
çıkan kültürel peyzajın zamansal değişimine yönelik dijital ürün hazırlar.
Sınıf, öğrenme merkezlerinde çalışmaların yapılması için hazırlanır (FÖOD1).
Öğrenme merkezlerine çalışma alanına göre materyal desteği sağlanır (İF1).
Kültür-mekân etkileşimine yönelik öğrencilerin sorgulama yapabilmeleri ve bazı
çıkarımlarda bulunabilmeleri için örnek alanlar belirlenir (İF2). Bu alanlar Midyat
/Mardin, Kalkan/Antalya, Amasra/Bartın ve Uçhisar/Nevşehir olarak seçilir. Öğ-
rencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda örnek alanlar çeşitlendirilebilir.
Sarı grubun çalışma merkezinde öğrenciler, kültür-mekân arasındaki etkileşime
neden olan coğrafi faktörlerle ilgili bilgi toplar.
129