Page 129 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 129

Coğrafya

                                        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı           Kültür-Mekân Buluşması
         Konu                   Kültür-Mekân Etkileşimi
                                  •  Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili sorular sorar.
                                  •  Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili bilgi toplar.
                                  •  Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili topladığı bilgileri düzenler.
         Öğrenme Hedefleri
                                  •  Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili düzenlediği bilgileri çözümler.
                                  •  Kültür-mekân etkileşimiyle ilgili çözümlediği bilgilerden sonuçlar çıkarır ve bu
                                    sonuçları paylaşır.

         Materyaller            Araştırma dökümanları, dijital öğrenme araçları, bilgi notları
         Süre                   4 ders saati
                                Öğrenme Merkezleri: Sınıfın bir konu ya da tema etrafında öğrencilerin yeni bilgi-
                                ler öğrendikleri, uygulayacakları ya da öğrendikeri ile yeni bir beceri ya da düşün-
                                ce kazanacakları alanlar oluşturulması

                                İş Birlikli Öğrenme: Öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma gruplar oluştura-
         Etkinlik Açıklaması
                                rak ortak bir amaç doğrultusunda, birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı oldukları,
                                grup başarısının değişik yollarla ödüllendirildiği bir öğrenme yaklaşımıdır.
                                Tartışmacı Yaklaşım Modeli: Öğrencilere düşünme, analiz etme, bir konuya eleşti-
                                rel yaklaşma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sunulması
                                Öğretmen bu dersin sonunda kültür-mekân etkileşimini coğrafi açıdan sorgulaya-
                                bileceklerini söyleyerek derse giriş yapar. Bunun için sınıfın gruplara ayrılacağını
                                söyler (SF1). Ayrılan grupların görevleri farklılaşmakla birlikte şu şekildedir:
                                Sarı grup (zorlanan grup): Kültür-mekân etkileşimine yönelik öğretmen tarafın-
                                dan belirlenen araştırma sorularından yola çıkarak bu sorularla ilgili bilgi toplar.
                                Topladığı bilgileri çözümleyerek sunar.
                                Mavi grup (ortalama grup): Kültür-mekân etkileşimine yönelik araştırma soruları
                                oluşturur. Araştırma sorularıyla ilgili bilgi toplar. Topladığı bilgileri çözümleyerek
                                düzenler. Mekân ile insan arasındaki ilişki ve bu ilişkiye bağlı olarak ortaya çıkan
                                kültürel peyzajın zamansal değişimine yönelik broşür hazırlar.

                                Kırmızı  grup  (iyi  düzeydeki  grup):  Kültür-mekân  etkileşimine  yönelik  araştırma
                                soruları oluşturur. Araştırma sorularıyla ilgili bilgi toplar. Topladığı bilgileri çözüm-
         Uygulama Süreci        leyerek düzenler. Mekân ile insan arasındaki ilişki ve bu ilişkiye bağlı olarak ortaya
                                çıkan kültürel peyzajın zamansal değişimine yönelik dijital ürün hazırlar.
                                Sınıf, öğrenme merkezlerinde çalışmaların yapılması için hazırlanır (FÖOD1).
                                Öğrenme merkezlerine çalışma alanına göre materyal desteği sağlanır (İF1).
                                Kültür-mekân etkileşimine yönelik öğrencilerin sorgulama yapabilmeleri ve bazı
                                çıkarımlarda bulunabilmeleri için örnek alanlar belirlenir (İF2). Bu alanlar Midyat
                                /Mardin, Kalkan/Antalya, Amasra/Bartın ve Uçhisar/Nevşehir olarak seçilir. Öğ-
                                rencilerin ilgi ve istekleri doğrultusunda örnek alanlar çeşitlendirilebilir.
                                Sarı  grubun  çalışma  merkezinde  öğrenciler,  kültür-mekân  arasındaki  etkileşime
                                neden olan coğrafi faktörlerle ilgili bilgi toplar.





                                                                                                         129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134