Page 124 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124

Coğrafya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Toprağın Hikâyesi
         Konu                  Toprak Oluşumu
                                 •  Toprak oluşumunu etkileyen faktörlerle toprak grupları arasındaki ilişkiyi orta-
                                   ya koyar.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Toprak oluşumunu etkileyen faktörler ve toprak gruplarıyla ilgili edindiği bilgi-
                                   lerden uyumlu bir bütün oluşturur.
                               Haritalar, kâğıt, kalem, renkli karton ve kalemler, üç kare etkinliği için oluşturulmuş
         Materyaller
                               çalışma kâğıdı
         Süre                  2 ders saati

                               Üç Kare Etkinliği: Öğrencilere dokuz hücreli seçenekler tablosu sunulur. Bu yönte-
                               min birkaç çeşidi vardır:

                                1.  Öğrenciler yatay, dikey veya çapraz bir çizgi oluşturan üç ürün seçeneğini se-
                                   çerler.

                                2.  Öğrenciler her satırdan veya her sütundan düz bir çizgi oluşturma gereksinimi
                                   olmadan bir ürün seçimi yaparlar.

                                3.   Öğretmen farklı hazırlık düzeylerine hitap edecek iki veya daha fazla versiyon
                                   oluşturabilir.
         Etkinlik Açıklaması   Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Öğrencilerin belirli bir konudaki bilgi ve becerilerini te-
                               melden ayrıntıya doğru değerlendirmek için kullanılan bir ölçme ve değerlendirme
                               aracıdır.
                               Özetleme: Öğretmenin etkinlik sırasında öğrencilerin cevaplarından elde ettiği bil-
                               gileri özetleyerek tahtaya yazması
                               Soru-Cevap: Öğretmenin dersin girişinde öğrencilere soru sorup cevap alması
                               Düşün-Eşleş-Paylaş: Öğretmenin sınıf içi katılımı teşvik etmek amacıyla öğrencile-
                               rin belirlenen konuya ilişkin kişisel fikirler oluşturmaları, sırasıyla grup arkadaşları
                               ve sınıfla paylaşmaları

                               Öğretmen,  toprak oluşumuna etki eden faktörlerin, toprak gruplarının, toprakların
                               Türkiye’de ve dünyada dağılışının inceleneceğini söyler. Toprakların korunmasıyla
                               ilgili bilinç oluşturabilmek için öğrencilerin düşüncelerini ifade etmeleri ve paylaş-
                               maları sağlanır. Bu paylaşım esnasında gerçekleştirilecek basamaklar, öğrencilerle
                               paylaşılır (SF1). Basamaklar şu şekildedir.

                               Düşün
                               1-Toprak kavramı kendilerinde neler çağrıştırıyor?
         Uygulama Süreci
                               2- Toprağın olmaması nelere yol açabilir?
                               3- Toprağın korunmasına ilişkin neler yapılabilir? gibi sorular yöneltilir ve öğrencile-
                               rin düşünmeleri için süre tanınır.

                               Eşleş
                               Öğrencilerin ikili eşleşmeleri sağlanır. İkili gruplar kendi aralarında, düşün aşama-
                               sında belirlenen sorularla ilgili görüşlerini paylaşır. Öğrencilerin fikir alışverişi son-
                               rasında ortak bir cevaba ulaşmaları beklenir.


    124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129