Page 124 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 124
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Toprağın Hikâyesi
Konu Toprak Oluşumu
• Toprak oluşumunu etkileyen faktörlerle toprak grupları arasındaki ilişkiyi orta-
ya koyar.
Öğrenme Hedefleri
• Toprak oluşumunu etkileyen faktörler ve toprak gruplarıyla ilgili edindiği bilgi-
lerden uyumlu bir bütün oluşturur.
Haritalar, kâğıt, kalem, renkli karton ve kalemler, üç kare etkinliği için oluşturulmuş
Materyaller
çalışma kâğıdı
Süre 2 ders saati
Üç Kare Etkinliği: Öğrencilere dokuz hücreli seçenekler tablosu sunulur. Bu yönte-
min birkaç çeşidi vardır:
1. Öğrenciler yatay, dikey veya çapraz bir çizgi oluşturan üç ürün seçeneğini se-
çerler.
2. Öğrenciler her satırdan veya her sütundan düz bir çizgi oluşturma gereksinimi
olmadan bir ürün seçimi yaparlar.
3. Öğretmen farklı hazırlık düzeylerine hitap edecek iki veya daha fazla versiyon
oluşturabilir.
Etkinlik Açıklaması Tanılayıcı Dallanmış Ağaç: Öğrencilerin belirli bir konudaki bilgi ve becerilerini te-
melden ayrıntıya doğru değerlendirmek için kullanılan bir ölçme ve değerlendirme
aracıdır.
Özetleme: Öğretmenin etkinlik sırasında öğrencilerin cevaplarından elde ettiği bil-
gileri özetleyerek tahtaya yazması
Soru-Cevap: Öğretmenin dersin girişinde öğrencilere soru sorup cevap alması
Düşün-Eşleş-Paylaş: Öğretmenin sınıf içi katılımı teşvik etmek amacıyla öğrencile-
rin belirlenen konuya ilişkin kişisel fikirler oluşturmaları, sırasıyla grup arkadaşları
ve sınıfla paylaşmaları
Öğretmen, toprak oluşumuna etki eden faktörlerin, toprak gruplarının, toprakların
Türkiye’de ve dünyada dağılışının inceleneceğini söyler. Toprakların korunmasıyla
ilgili bilinç oluşturabilmek için öğrencilerin düşüncelerini ifade etmeleri ve paylaş-
maları sağlanır. Bu paylaşım esnasında gerçekleştirilecek basamaklar, öğrencilerle
paylaşılır (SF1). Basamaklar şu şekildedir.
Düşün
1-Toprak kavramı kendilerinde neler çağrıştırıyor?
Uygulama Süreci
2- Toprağın olmaması nelere yol açabilir?
3- Toprağın korunmasına ilişkin neler yapılabilir? gibi sorular yöneltilir ve öğrencile-
rin düşünmeleri için süre tanınır.
Eşleş
Öğrencilerin ikili eşleşmeleri sağlanır. İkili gruplar kendi aralarında, düşün aşama-
sında belirlenen sorularla ilgili görüşlerini paylaşır. Öğrencilerin fikir alışverişi son-
rasında ortak bir cevaba ulaşmaları beklenir.
124