Page 127 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 127
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
TOPRAK OLUŞUMU
Aşağıda “Toprak Oluşumu” konusu ile ilgili birbiriyle bağlantılı Doğru (D) /Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı
dallanmış ağaç verilmiştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğu-
nu düşünüyorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak Doğru (D) / Yanlış (Y)
seçim leriyle on altı farklı çıkış noktasından birine ulaşabilecektir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 4’tür.
4. Türkiye’de D 1. Çıkış
intrazonal toprak
oluşumuna
D rastlanmamaktadır.
2. İntrazonal Y 2. Çıkış
topraklarda
ana materyalin
özellikleri ve
D etkisi doğrudan
toprağa
yansımıştır. 5. Zonal D 3. Çıkış
Y topraklarda toprak
1. Toprak oluşum katmanlarının
sürecinde etkili tümüne
olan faktörler; rastlanmaktadır. Y 4. Çıkış
zonal, azonal ve
intrazonal
şeklinde üç farklı
toprak grubunu
ortaya çıkarmıştır. 6. Eğimin fazla D 5. Çıkış
olduğu arazilerde
D toprak kalınlığı
3. Azonal artmaktadır.
Y topraklarda Y 6. Çıkış
olgun bir
toprak profili
görülmemekte
dir. 7. Terra-rossa D 7. Çıkış
Y toprakları Akdeniz
ikliminin görüldüğü
alanlarda yaygındır.
Y
8. Çıkış
127