Page 120 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU
Etkinlik Adı Yarının Dünyasında Coğrafya
Konu Geleceğin Dünyasında Coğrafya Bilimi
• Coğrafya bilimiyle ilgili kanıtları ve kendi deneyimlerini bu bilimin gelecekteki
etkileriyle ilişkilendirir.
Öğrenme Hedefleri
• Coğrafya bilimiyle ilgili kanıtları ve kendi deneyimlerini bu bilimin gelecekteki
etkileriyle ilişkilendirerek çıkarımda bulunur.
Materyaller Araştırma dokümanları, grafik düzenleyiciler
Süre 2 ders saati
Tartışmacı Yaklaşım Modeli: Öğrencilere düşünme, analiz etme, bir konuya eleşti-
rel yaklaşma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sunulması
Küçük Grup: Öğrencilerin coğrafya bilimiyle ilgili araştırma yapmaları için grupla-
Etkinlik Açıklaması
ra ayrılması
Akran Öğretimi: Öğrencilerin grup çalışmaları ve sunum esnasında birbirlerinden
öğrenme gerçekleştirmesi
Öğretmen bu derste, öğrencilerin geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkileri-
ne ilişkin çıkarımlarda bulunabileceklerini söyleyerek derse giriş yapar.
Bu ders kapsamında bir etkinlik yapacaklarını söyler ve yapılacak bu etkinliğin aşa-
malarından bahseder (İF1).
Konu Belirleme
Öğrencilerden, geleceğin dünyasında mekânsal sorunların çözümüne coğrafya bi-
liminin sunduğu katkılara ilişkin öngörülerini tartışmacı yaklaşım modeliyle ifade
etmeleri beklenmektedir.
Bu amaçla coğrafyanın mekânsal sorunların çözümüne sunduğu katkılarla ilgili çı-
karımlarda bulunabilmesi için iklim değişikliği, doğal afetler, nüfusun yaşlanması,
göçlerin artması, kutuplardaki kaynakların paylaşımı, doğal kaynakların azalması,
Uygulama Süreci yapay zekâ uygulamalarının yaygınlaşması gibi örnek başlıklar dikkate alınabilir.
Ders öğretmeni benzer bazı konuları da ekleyebilir.
Öğrencilerden örneklerde olduğu gibi günümüzde etkileri görülen ve gelecekte ya-
rattığı etkilerin daha fazla olması beklenen olası durumlar ile bu durumların yara-
tacağı sorunların çözümünde, coğrafya biliminin sunacağı katkıların neler olacağı
dikkate alınarak geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkilerine ilişkin araştır-
ma yapmaları istenir (SF1).
Hazırlık
Öğretmen sınıfta araştırma merkezleri oluşturur (FOÖD1). Bu merkezlere öğrenci-
lerin araştırma yapmaları için ilgili materyaller bırakır (İF2). Öğrencilerden belirle-
dikleri konuları geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkileriyle ilişkilendirerek
araştırma yapmaları istenir (SF2).Öğrencilere araştırmalarını bir sonraki derse ka-
dar yapabilecekleri söylenir.
120