Page 120 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 120

Coğrafya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI


        FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİK FORMU

         Etkinlik Adı          Yarının Dünyasında Coğrafya
         Konu                  Geleceğin Dünyasında Coğrafya Bilimi
                                 •  Coğrafya bilimiyle ilgili kanıtları ve kendi deneyimlerini bu bilimin gelecekteki
                                   etkileriyle ilişkilendirir.
         Öğrenme Hedefleri
                                 •  Coğrafya bilimiyle ilgili kanıtları ve kendi deneyimlerini bu bilimin gelecekteki
                                   etkileriyle ilişkilendirerek çıkarımda bulunur.
         Materyaller           Araştırma dokümanları, grafik düzenleyiciler
         Süre                  2 ders saati

                               Tartışmacı Yaklaşım Modeli: Öğrencilere düşünme, analiz etme, bir konuya eleşti-
                               rel yaklaşma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sunulması

                               Küçük Grup: Öğrencilerin coğrafya bilimiyle ilgili araştırma yapmaları için grupla-
         Etkinlik Açıklaması
                               ra ayrılması
                               Akran Öğretimi: Öğrencilerin grup çalışmaları ve sunum esnasında birbirlerinden
                               öğrenme gerçekleştirmesi
                               Öğretmen bu derste, öğrencilerin geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkileri-
                               ne ilişkin çıkarımlarda bulunabileceklerini söyleyerek derse giriş yapar.
                               Bu ders kapsamında bir etkinlik yapacaklarını söyler ve yapılacak bu etkinliğin aşa-
                               malarından bahseder (İF1).
                               Konu Belirleme

                               Öğrencilerden, geleceğin dünyasında mekânsal sorunların çözümüne coğrafya bi-
                               liminin sunduğu katkılara ilişkin öngörülerini tartışmacı yaklaşım modeliyle ifade
                               etmeleri beklenmektedir.
                               Bu amaçla coğrafyanın mekânsal sorunların çözümüne sunduğu katkılarla ilgili çı-
                               karımlarda bulunabilmesi için iklim değişikliği, doğal afetler, nüfusun yaşlanması,
                               göçlerin artması, kutuplardaki kaynakların paylaşımı, doğal kaynakların azalması,
         Uygulama Süreci       yapay zekâ uygulamalarının yaygınlaşması gibi örnek başlıklar dikkate alınabilir.
                               Ders öğretmeni benzer bazı konuları da ekleyebilir.
                               Öğrencilerden örneklerde olduğu gibi günümüzde etkileri görülen ve gelecekte ya-
                               rattığı etkilerin daha fazla olması beklenen olası durumlar ile bu durumların yara-
                               tacağı sorunların çözümünde, coğrafya biliminin sunacağı katkıların neler olacağı
                               dikkate alınarak geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkilerine ilişkin araştır-
                               ma yapmaları istenir (SF1).
                               Hazırlık
                               Öğretmen sınıfta araştırma merkezleri oluşturur (FOÖD1). Bu merkezlere öğrenci-
                               lerin araştırma yapmaları için ilgili materyaller bırakır (İF2). Öğrencilerden belirle-
                               dikleri konuları geleceğin dünyasında coğrafya biliminin etkileriyle ilişkilendirerek
                               araştırma yapmaları istenir (SF2).Öğrencilere araştırmalarını bir sonraki derse ka-
                               dar yapabilecekleri söylenir.







    120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125