Page 138 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138

Coğrafya

        12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



                               Öğrenciler birinci grup çalışmasını tamamladıktan sonra ikinci grup çalışmasına
                               geçilir.
                               İkinci grup çalışmasında, birinci grup çalışmasında yer alan 5 farklı gruptan birer
                               öğrenci bir araya gelerek yeni 5 grup oluşturulur.  Oluşturulan gruplar gelişmişlik
                               düzeyi farklı ülkelerde hayata geçirilen politika ve uygulamaları tartışarak bu poli-
                               tikaların Türkiye ile benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır.
                               İkinci  grup  çalışması  tamamlandıktan  sonra  öğrenciler  başlangıçta  oluşturulan
                               gruplarına döner (birinci çalışma grupları).
                               Üçüncü grup çalışmasında (başlangıç grupları), öğrenciler ikinci grup çalışmasın-
                               da karşılaştırdıkları ve ulaştıkları sonuçları grup içinde tartışır.  Tüm grup üyelerinin
                               yorumlayıp ortak karar verdiği çıkarımlar yazılı olarak paylaşılır (SF4).

                               Grupların çevre sorunlarının önlenmesiyle ilgili yapmış oldukları karşılaştırma so-
         Değerlendirme         nuçları sunulur. Bu sunma işlemi, hazırlanan grafikler ile grupların belirledikleri bir
                               temsilci tarafından yapılır (ÜF1).
                                 •  İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
                                 •  Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
                                 •  Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
                                 •  Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
                                   nekleri sunma
         Kullanılan Evrensel     •  Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
         Tasarım Ögeleri           me ve değerlendirme biçimleri vb.)
                                 •  Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
                                   sel vb.)
                                 •  Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
                                 •  Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
                                   uygulamalar vb.)




































    138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143