Page 138 - Coğrafya Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 138
Coğrafya
12.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
Öğrenciler birinci grup çalışmasını tamamladıktan sonra ikinci grup çalışmasına
geçilir.
İkinci grup çalışmasında, birinci grup çalışmasında yer alan 5 farklı gruptan birer
öğrenci bir araya gelerek yeni 5 grup oluşturulur. Oluşturulan gruplar gelişmişlik
düzeyi farklı ülkelerde hayata geçirilen politika ve uygulamaları tartışarak bu poli-
tikaların Türkiye ile benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır.
İkinci grup çalışması tamamlandıktan sonra öğrenciler başlangıçta oluşturulan
gruplarına döner (birinci çalışma grupları).
Üçüncü grup çalışmasında (başlangıç grupları), öğrenciler ikinci grup çalışmasın-
da karşılaştırdıkları ve ulaştıkları sonuçları grup içinde tartışır. Tüm grup üyelerinin
yorumlayıp ortak karar verdiği çıkarımlar yazılı olarak paylaşılır (SF4).
Grupların çevre sorunlarının önlenmesiyle ilgili yapmış oldukları karşılaştırma so-
Değerlendirme nuçları sunulur. Bu sunma işlemi, hazırlanan grafikler ile grupların belirledikleri bir
temsilci tarafından yapılır (ÜF1).
• İçeriği anlamayı kolaylaştırmak için simgeler ve görsel ipuçları kullanma
• Erişilebilir teknoloji araçları (ekran okuyucular, özel klavyeler vb.) sağlama
• Sınıf içinde hareket edebilecekleri ve rahat edebilecekleri bir düzen oluşturma
• Öğrencilere proje, sunum veya sözlü sınav gibi farklı görev tamamlama seçe-
nekleri sunma
Kullanılan Evrensel • Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanma (uzatılmış zaman, alternatif ölç-
Tasarım Ögeleri me ve değerlendirme biçimleri vb.)
• Geri bildirim ve değerlendirmelerde çoklu ortamlar kullanma (sözlü, yazılı, gör-
sel vb.)
• Öğrencilere kendi öğrenme hızlarında ilerleme fırsatı sunma
• Öğrenme materyallerine erişimde esneklik sağlama (dijital kopyalar, interaktif
uygulamalar vb.)
138