Page 126 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126

Fizik

        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 21


        TEMA: ELEKTRİK VE MANYETİZMA
         Etkinliğe             FİZ.11.2.1. Elektrik yükleri arasındaki elektriksel kuvvetin matematiksel modeline
         Dönüştürülecek        yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.11.2.1.
                               a) Elektrik yükleri arasındaki elektriksel kuvvetin bağlı olduğu değişkenler arasın-
         Basamaklandırılmış
         Bilgi Birimleri       daki keşfettiği ilişkiyi matematiksel olarak modeller.
                               b) Elektrik yükleri arasındaki elektriksel kuvvetin matematiksel modeli üzerinden
                               genellemeler yapar.
                               Öğrencilerin  elektriklenme  çeşitlerini  ve  yüklü  cisimler  ile  elektroskop  arasındaki
         Ön Koşul Beceriler/
         Temel Kabuller        etkileşimi, mıknatısların kutuplarını, mıknatısların etkileşimini ve pusula kullanımını
                               bildiği kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Yüklü cisimler arasındaki elektriksel kuvvetin bağlı olduğu değişkenler arasındaki
         İhtiyaçları           ilişkiyi matematiksel modellemede zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları

                               İF1: Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre bireysel destek ve rehberlik sağlanabilir. Öğret-
                               men, öğrencilere ekstra açıklamalar yapabilir.
                               İF2: Görsel 1'in yanı sıra, öğrencilerin farklı öğrenme stillerine hitap etmek için fırça
                               ile boyama işlemi sırasında oluşan pürüzleri gösteren resimler, videolar ve boya ta-
                               neciklerinin birbirine yapışmadan dağınık olarak nasıl yayıldığını gösteren videolar
                               izletilebilir.

                               İF3: Öğrencilerin ders sürecinde soruları cevaplamalarına yardımcı olacak, konu
                               anlatımı içeren bir metin sunulabilir.
         İçerik
                               İF4: Öğrencilerin şekli daha net anlaması için görsel destek sağlanabilir. Yüklerin
                               nasıl yerleştirildiğini ve kuvvetlerin hangi yönde etki ettiğini gösteren işaretler ekle-
                               nebilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için bu işaretler kabartmalı olarak verilebilir. Yazı-
                               ların puntosuna ve kalınlığına dikkat edilebilir. Çalışma kağıdındaki sorular karma-
                               şık ifadelerden kaçınılarak basitleştirilebilir.
                               İF5:  Öğrencilerin  kavramları  somut  olarak  deneyimlemelerine  olanak  tanıyan
                               elektrik yüklerinin etkileşimini gözlemleyebilecekleri basit deneyler yapılabilir. Ör-
                               neğin, balonlar kullanılarak yüklerin birbirini nasıl çektiği veya ittiği gösterilebilir.
                               SF1: Öğretmen, desteğe ihtiyacı olan öğrencileri gruplar haline getirerek boya ta-
                               neciklerinin dağılımı hakkında tartışmalarını ve birbirlerine destek olmalarını sağ-
                               layabilir.
                               SF2: Öğretmen, öğrencilerin konuyu daha derinlemesine anlamalarına olanak ta-
         Süreç                 nıyacak şekilde günlük hayattan somut örnekler vererek kavramların anlaşılmasını
                               kolaylaştırabilir. Örneğin, şimşeğin nasıl oluştuğuna dikkat çekilebilir.
                               SF3: Sorular, çeşitli zorluk seviyelerine uygun hale getirilerek zenginleştirilebilir. İle-
                               ri düzeydeki öğrenciler için daha karmaşık sorular, düşük seviyedeki öğrenciler için
                               daha basit ve doğrudan sorular eklenebilir.



    126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131