Page 126 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 126
Fizik
11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI
ETKİNLİK 21
TEMA: ELEKTRİK VE MANYETİZMA
Etkinliğe FİZ.11.2.1. Elektrik yükleri arasındaki elektriksel kuvvetin matematiksel modeline
Dönüştürülecek yönelik tümevarımsal akıl yürütebilme
Öğrenme Çıktıları
FİZ.11.2.1.
a) Elektrik yükleri arasındaki elektriksel kuvvetin bağlı olduğu değişkenler arasın-
Basamaklandırılmış
Bilgi Birimleri daki keşfettiği ilişkiyi matematiksel olarak modeller.
b) Elektrik yükleri arasındaki elektriksel kuvvetin matematiksel modeli üzerinden
genellemeler yapar.
Öğrencilerin elektriklenme çeşitlerini ve yüklü cisimler ile elektroskop arasındaki
Ön Koşul Beceriler/
Temel Kabuller etkileşimi, mıknatısların kutuplarını, mıknatısların etkileşimini ve pusula kullanımını
bildiği kabul edilmektedir.
Tema Bazlı Öğrenci Yüklü cisimler arasındaki elektriksel kuvvetin bağlı olduğu değişkenler arasındaki
İhtiyaçları ilişkiyi matematiksel modellemede zorluk yaşayabilir.
Farklılaştırma Alanları
İF1: Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre bireysel destek ve rehberlik sağlanabilir. Öğret-
men, öğrencilere ekstra açıklamalar yapabilir.
İF2: Görsel 1'in yanı sıra, öğrencilerin farklı öğrenme stillerine hitap etmek için fırça
ile boyama işlemi sırasında oluşan pürüzleri gösteren resimler, videolar ve boya ta-
neciklerinin birbirine yapışmadan dağınık olarak nasıl yayıldığını gösteren videolar
izletilebilir.
İF3: Öğrencilerin ders sürecinde soruları cevaplamalarına yardımcı olacak, konu
anlatımı içeren bir metin sunulabilir.
İçerik
İF4: Öğrencilerin şekli daha net anlaması için görsel destek sağlanabilir. Yüklerin
nasıl yerleştirildiğini ve kuvvetlerin hangi yönde etki ettiğini gösteren işaretler ekle-
nebilir. İhtiyaç duyan öğrenciler için bu işaretler kabartmalı olarak verilebilir. Yazı-
ların puntosuna ve kalınlığına dikkat edilebilir. Çalışma kağıdındaki sorular karma-
şık ifadelerden kaçınılarak basitleştirilebilir.
İF5: Öğrencilerin kavramları somut olarak deneyimlemelerine olanak tanıyan
elektrik yüklerinin etkileşimini gözlemleyebilecekleri basit deneyler yapılabilir. Ör-
neğin, balonlar kullanılarak yüklerin birbirini nasıl çektiği veya ittiği gösterilebilir.
SF1: Öğretmen, desteğe ihtiyacı olan öğrencileri gruplar haline getirerek boya ta-
neciklerinin dağılımı hakkında tartışmalarını ve birbirlerine destek olmalarını sağ-
layabilir.
SF2: Öğretmen, öğrencilerin konuyu daha derinlemesine anlamalarına olanak ta-
Süreç nıyacak şekilde günlük hayattan somut örnekler vererek kavramların anlaşılmasını
kolaylaştırabilir. Örneğin, şimşeğin nasıl oluştuğuna dikkat çekilebilir.
SF3: Sorular, çeşitli zorluk seviyelerine uygun hale getirilerek zenginleştirilebilir. İle-
ri düzeydeki öğrenciler için daha karmaşık sorular, düşük seviyedeki öğrenciler için
daha basit ve doğrudan sorular eklenebilir.
126