Page 121 - Fizik Farklılaştırılmış Öğretim Etkinlikleri
P. 121

Fizik

                                        11.SINIF - FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETIM ETKINLIKLERI



          ETKİNLİK 20


        TEMA: KUVVET VE HAREKET
         Etkinliğe             FİZ.11.1.3. Statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerini karşılaştırabilme
         Dönüştürülecek
         Öğrenme Çıktıları

                               FİZ.11.1.3.
         Basamaklandırılmış    a) Statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerine ilişkin özellikleri belirler.
         Bilgi Birimleri       b) Statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerine ilişkin benzerlikleri listeler.
                               c) Statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerine ilişkin farklılıkları listeler.
         Ön Koşul Beceriler/   Öğrencilerin hız ve ivme kavramlarını bildikleri, ilgili hesaplamaları yapabildikleri,
         Temel Kabuller        periyot ve frekans kavramlarını bildikleri kabul edilmektedir.
         Tema Bazlı Öğrenci    Statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerine ilişkin özellikleri, benzerlikleri ve farklılıkları
         İhtiyaçları           öğrenmede zorluk yaşayabilir.
                                              Farklılaştırma Alanları
                               İF1: Öğretmen, verdiği örneklerle ilgili resim veya animasyon gibi görsel uyaranlar
                               ekleyebilir. Örneğin, bir kişinin yürümesini gösteren bir resim veya animasyon ek-
                               lenebilir. Ayakların yüzeye temas ettiği ve sürtünme kuvveti sayesinde ileri doğru
                               hareket ettiği gösterilebilir.
                               İF2: Öğrencilerin cevaba ulaşmaları için öğretmen tarafından yönlendirici sorular
                               sorulabilir ya da karşılaştırmalı örnekler sunulabilir. Örneğin, buzlu bir yüzeyde ka-
                               yan bir kızakla, beton bir yüzeyde kayan bir kızağın hareketi ile ilgili farkların neler
         İçerik                olduğunun tartışması yapılabilir.

                               İF3: Simülasyon sırasında, öğrencilere gerçek zemin örnekleri sunularak farklı yü-
                               zeylerin  dokunsal  özelliklerini  hissetme  fırsatı  verilebilir.  Örneğin;  tahta,  metal,
                               cam, deri vb. yüzeylere dokunup aralarındaki farkı hissetmeleri sağlanabilir.
                               İF4: Öğretmen, bir ses kaydından farklı yüzeylerde kayan cisimlerin seslerini din-
                               letip hangi yüzeyin daha fazla sürtünme kuvvetine sahip olduğunu öğrencilerden
                               tahmin etmelerini isteyerek işitsel uyaranları çeşitlendirebilir.
                               SF1: Bir öğrenciden gününü nasıl geçirdiğini anlatması istenebilir. Sınıf, arkadaş-
                               larının yaşadığı olayları dinlerken sürtünme kuvvetinin etkili olduğu kısımları def-
                               terlerine not alabilir. Öğrenci günlük yaşamındaki olayları paylaştıktan sonra sınıf,
                               arkadaşlarının hangi durumlarda sürtünme kuvvetiyle karşılaştıklarını tartışabilir.

                               SF2: Öğrenciler her adımdan sonra o ana kadar ulaşılan bilgileri defterlerine not
         Süreç
                               edebilir.
                               SF3: Öğrencilere statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerini temsil eden "kuvvet kart-
                               ları" verilebilir. Tahtaya yansıtılan ya da öğrencilere okunan örneklerin hangi sür-
                               tünme kuvveti türünü temsil ettiğini göstermeleri için öğrencilerden kartları havaya
                               kaldırmaları istenebilir.
                               ÜF1: Öğrencilerin bir nesneye dinamometre bağlayıp kuvvet uygulayarak, kuvvete
         Ürün
                               bağlı sürtünme kuvveti grafiğini çizmeleri istenebilir.
         Fiziksel Öğrenme      FÖOD1: Öğrencilerin etkileşimli tahtayı daha rahat görebilmeleri için sınıf oturma
         Ortamı Düzenlemeleri  düzeninde gerekli görülen değişiklikler yapılabilir.



                                                                                                         121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126